BANKTISZTVISELŐK RUHATÁRA

Mit kell tenni annak érdekében, hogy egy nagy szervezet központjában dolgozókat a kirendeltségeknél hülyének nézzék? Általában semmit. „Lent” többnyire e nélkül is meg vannak arról győződve: a „fentieknek” fogalmuk sincs a végeken munkálkodók körülményeiről. Ezt az érzést azonban hatékonyan elmélyíthetik a központból érkező HR-körlevelek. Nagy lakossági bankunknál is ez történt, amikor leírták, miképpen kellene öltözködni…

Részletek

A KÍNAI SZERVKERESKEDELEM KUTATÁSA

Budapesten járt Ethan Gutmann, Nobel békedíjra jelölt amerikai oknyomozó újságíró, volt szerencsém találkozni és beszélgetni vele. A kínai szervkereskedelemhez kötődő munkája, a témáról hét év alatt született könyve került fókuszba. Az évtizedes múltra visszatekintő jelenség középpontjában egy meditációs csoport – a Fálun Gong – üldöztetése áll. A kínai kormány régóta igyekszik bebörtönzésekkel, sokak tanúsága szerint…

Részletek

SVÁJC, A MÁRKA

Interjú Johannes Matyassyval Johannes Matyassy a Presence Switzerland szervezet elnökeként Svájc márkázását koordinálja. Arról kérdeztük, hogy mit jelent a márkázás egy ország esetében, mi a program intézményi háttere, és milyen eredményeket sikerült eddig felmutatni. – Mátyássy úr, mit jelent a branding Svájc esetében és miért van szükség rá? Johannes Matyassy: – Az ok elsősorban a…

Részletek

A BOHÓCDOKIK

Nem emlékszem a műsor címére, csak az érzésre: nyári szünet van, a lakótelepi ablakon sárgán ömlik be a reggeli fény. A tévé előtt ülünk öcsémmel, és a matinét várjuk. Ritka pillanat ez, meséket ont elénk a doboz. Mi pedig vidáman, káposztatorzsát rágcsálva, bámuljuk őket. A rajzfilmek között nem reklám, hanem bohóctréfák kötik le figyelmünket. Hatalmas…

Részletek

EGY BIZTOS: MI VÁLTOZUNK

Az összmagyarság televíziójának tartott Duna Televízió alapításakor három fő célcsoport bemutatásának és tájékoztatásának felelősségét vállalta magára: a magyarországi, a határon túli, és a diaszpórában élő magyarságét. A Duna Televízió első logója hullámain keresztül többszörösen is jellemzi a csatorna indulásakor képviselt küldetését és hivatását. Az évek során bekövetkezett tudatos és kevésbé tudatos változások könnyen tetten érhetőek…

Részletek

AZ IZRAELI KULTURÁLIS INTÉZET KIÁLLÍTÁSA

„Előbb a dombot nézzük a képen, azután a képet a dombokon.” – így szól egy középkori kínai közmondás. A kép mögötti kép. Amit látunk, és ami onnan a mélyből jön kifele, hullámzik, hömpölyög felénk – az láthatatlan. A szubjektum szeme, az alkotó szeme és a mi szemünk. Rétegek mögötti valóságok, képzeletek, látásmódok, intuíciók, empíriák, megélések,…

Részletek