ARCULAT ÉS IDENTITÁS

A külső megjelenés – az arculat – alapján szerezzük első benyomásainkat, pillanatok alatt alakítunk ki pozitív, negatív, vagy éppen semleges képet egy adott cégről, intézményről, termékről vagy szolgáltatásról. Egy hatékonyan működő arculat azonban nem pusztán esztétikai szempontoknak felel meg. Olyan szilárd, belső énképet – identitást –, teremt, ami alapján felismerhető és megkedvelhető az adott cég….

Részletek

REFERENCIA

Dr. Gobald – neves referenciakutató –, belépett a város leghíresebb nyelviskolájának kapuján. – Jó napot kívánok – üdvözölte a recepciós kisasszonyt. – Olvastam, önöknél bármilyen nyelv megtanulható egyetlen nap alatt. – Így van, uram. – A kínai is? – Az is. – És mondana valamiféle referenciát iskolájukról? – Sajnos nem. Kínaiból ön az első jelentkező….

Részletek

VIDÉKI ÉLET A SZOCIALIZMUSBAN

A falusi cigányok hagyományos foglalkozásaikkal és megélhetési formáikkal évszázadokon keresztül fontos szükségleteket elégítettek ki elsősorban a falusi és a környező települések lakossága körében. Igaz, hogy olcsó munkaerőként fizette meg őket a helyi többségi lakosság, de lehetővé vált a folyamatos megélhetés. Az adatközlők vidéki lakhelyén (Fábiánháza, Nagyecsed, Mátészalka, Nagykálló, Hodász, Medgyesegyháza) jellemző volt a roma hagyományos…

Részletek

AZ IGAZSÁGÜGYI FOGÁSZAT SZEREPE AZ EMBEREK AZONOSÍTÁSÁBAN

Már több mint öt hónapja annak, hogy a májusi dunai hajóbaleset, a Hableány elsüllyedése éles helyzetbe hozta a hazai DVI-egységet (Disaster Victim Identification).  A tömegszerencsétlenségek áldozatainak azonosítását az Interpol állandó munkacsoportja, a Disaster Victim Identification (DVI) tagjai végzik. Az áldozatazonosító egység bűnügyi helyszínelőkből, nyomozókból, igazságügyi orvos-szakértőkből, valamint igazságügyi fogorvos-szakértőkből áll. Az utóbbiak: Dr. Kamil Al-Katib,…

Részletek

A PUBLICITÁS MŰVÉSZETE

Magyarországon a médiába kerülés, a legtöbb újság és rádió- vagy tévéprogram esetében pénzzel megfizethető, illetve reklámzsarolással kikényszeríthető „volt”. (A múlt idő használatát szegény anyám nevelésének tudják be. Mindig arra tanított, hogy azt sem szabad megsérteni, aki megérdemli.) Ilyen körülmények között miért kellett volna megtanítani és megtanulni: hogyan vigyük szervezetünket a médián keresztül fizetés nélkül a…

Részletek

A CELEB, MINT MÁRKA

A bulvár műfaj, valamint a bulvárosodás sokat hangoztatott kritikája az eladott példányszám szinte kizárólagos hatalma, illetve elhatalmasodott szerepe. Már a filléres sajtónál láttuk, hogyan próbálnak a csillapíthatatlan étvágyú lapok újabb és újabb olvasókat szerezni, a magyarországi példához pedig elég a rikkancsok, mint alkalom szülte üzleti vállalkozók villámsikereire gondolnunk, hogy átlássuk, mi az üzlet a bulvárban,…

Részletek