Posted in KRÍZIS Népbutítók

AZ OROSZ-UKRÁN HÁBORÚ HÍREI A NEMZETKÖZI SAJTÓBAN

A Kreml betiltotta a Facebookot és az Instagramot és a YouTube is veszélyben van, ami azonban nem lenne egyértelmű, hiszen a YouTube fontos az orosz…

Tovább... AZ OROSZ-UKRÁN HÁBORÚ HÍREI A NEMZETKÖZI SAJTÓBAN
Posted in A Kiemelt cikkek Kulturális antropológia Népbutítók

MIT KEZDJEK ÉN, SZEGÉNY TATÁR

MIT KEZDJEK ÉN, SZEGÉNY TATÁR   Sokan felteszik a kérdést, itt már mindenki tatár lesz lassan, aki kérdéseket tesz fel. Ugyanazt kérdezik sokféleképpen. Sok-sok kis…

Tovább... MIT KEZDJEK ÉN, SZEGÉNY TATÁR
Posted in A Kiemelt cikkek Népbutítók

AZ ELVESZETT JOGOSÍTVÁNY

Nem hagyom az ügyfelemet, a repülőjegyét, a két napi szállását. Nekik ott kint semmi más nem kell, csak egy papír, mert ott tudják értelmezni az…

Tovább... AZ ELVESZETT JOGOSÍTVÁNY
Posted in Bizalom Népbutítók

LINGVISZTIKAI REPREZENTÁCIÓ

Minya Károly a bulvár nyelvhasználatát vizsgálta meg (Minya, 2009.). A bulvár neologizmusait (új nyelvi jelenség, úgymint új szó, vagy szóalak, új jelentés, vagy újfajta ragozás)…

Tovább... LINGVISZTIKAI REPREZENTÁCIÓ
Posted in Bizalom Népbutítók

A BULVÁR HATÁSA A KÖZBESZÉDRE

Vajon mitől váltak a társadalmi napirend részévé a bulvártartalmak? A már meglévő bulvárlapok mellett megjelenő kereskedelmi tévék mint alapvetően tabloid jellegű hírforrások, és az infotainment…

Tovább... A BULVÁR HATÁSA A KÖZBESZÉDRE
Posted in Bizalom Népbutítók

A CELEB, MINT MÁRKA

A bulvár műfaj, valamint a bulvárosodás sokat hangoztatott kritikája az eladott példányszám szinte kizárólagos hatalma, illetve elhatalmasodott szerepe. Már a filléres sajtónál láttuk, hogyan próbálnak…

Tovább... A CELEB, MINT MÁRKA