SZÉLMALOMHARC A TUDATOSABB NEMZEDÉKÉRT

A közösségi színházat a világ számos helyén eszközként használják, hogy egy kisebb közösség életében jelentős javulást érjenek el: legyen szó társadalmi feszültségről, egy általánosabb probléma helyi kezeléséről. Ugyanis egy közösség sokkal hatékonyabban és helyspecifikusabb tudja felmérni és meghatározni saját szükségleteit, mint a nagypolitika. Ma már hazánkban is van erre példa, de egyelőre ez is „magyarosan”…

Részletek

AKTÍV ÉS PASSZÍV PR

Nagyképűség és naivitás volna azt hinnem, hogy megoldást kínálhatok a jelenlegi, többnyire liberós korban lévő hazai művészet- (kultúra- és művész-) menedzselési helyzetre. Csupán reménykedni merek, hogy gondolataim, amelyek mások gondolataiban, tapasztalataiban gyökereznek, továbbgondolkodásra késztetik az olvasót, aki így könnyebben juthat el saját céljaihoz. Nem lehet elégszer leírni, hogy a kultúra áru, ha árucikk formájában jelenik meg. A vers…

Részletek

A CELEB, MINT MÁRKA

A bulvár műfaj, valamint a bulvárosodás sokat hangoztatott kritikája az eladott példányszám szinte kizárólagos hatalma, illetve elhatalmasodott szerepe. Már a filléres sajtónál láttuk, hogyan próbálnak a csillapíthatatlan étvágyú lapok újabb és újabb olvasókat szerezni, a magyarországi példához pedig elég a rikkancsok, mint alkalom szülte üzleti vállalkozók villámsikereire gondolnunk, hogy átlássuk, mi az üzlet a bulvárban,…

Részletek

ANFAL – A KURD NEMZET TRAGÉDIÁJA

A kurd nemzeti tragédiát – az Anfalt –, a világnak is el kellene ismernie, mint genocídium. Az Anfal a kurd nemzet holokausztja. 1988 februárjában Szaddám Huszein, az egykori bagdadi diktátor az Anfal fedőnevet viselő hadműveletet indította el a kurd nép ellen. 8 ütemben kezdte a kurdokat deportálni saját falvaikból, otthonaikból Irak déli sivatagi területeire. Az…

Részletek

AZ ALKOTÓK – MÉZGÁÉK SZOCIALIZMUSA 2. RÉSZ

Cikksorozatomban a Mézga család hátterét kutatom. A sorozat első négy részét 1968-ban mutatták be a Magyar Televízióban. A reményteljes kezdés ellenére azonban az anyagi források hiánya miatt a gyártás elakadt. Az országból nem is érkezett támogatás. A további kilenc epizódot egy francia producer, Georges de la Grandière finanszírozta, aki Budapesten való átutazása alkalmából figyelt fel a rajzfilmre…

Részletek

A MAGDOLNA-NEGYED

A Kesztyűgyár Közösségi Ház jóval több, mint délutáni gyerekfoglalkoztató. Végigjártam a Kesztyűgyár épületét, a néhol világos és tágas, másutt meg zegzugos és zsúfolt tereket, láttam az éppen szoptató sokszoknyás cigánylányt, az állásbörzére érkező tétova felnőtteket, zsivajgó csöppségeket, gyülekező önkénteseket, és a budai elitgimnáziumi osztályt, akiket feltehetően pedagógiai célzattal hoztak a józsefvárosi valóságba. .A Kesztyűgyár Közösségi…

Részletek