A PR FOGALOMTÁRA

A PR Herald definíció-gyűjteménye (vázlatszerűen) tartalmazza a public relations legfontosabb (egymástól markánsan elkülönülő, s egyben számtalan ponton össze is kapcsolódó) szakmai kifejezéseinek rövid, lakonikus meghatározásait. A pr egyik célja: az egyének, a szervezetek és a környezetük közötti – kölcsönös előnyökön alapuló interaktív – kommunikációs kapcsolat létrehozása, és fenntartása a szervezet és munkavállalói között. Feltételei: időben szükséges…

Részletek

,,HIBÁZTUNK ÉS EZÉRT ELNÉZÉST KÉRÜNK!”

Ez a hazánkban nem túl gyakori headline fogadta munkatársunkat, amikor fellépett a Decathlon sportáruház honlapjára, július végén. A húzás annyira unikálisnak hatott, hogy megkerestük a céget. A világszerte 63 ezer főt foglalkoztató francia sportszergyártó júniusban ingyenes házhozszállítást hirdetett. A termékeket 2-4 munkanap alatt vállalták kiszállítani, amely a gyakorlatban átlagosan 1-2 munkanap szokott lenni. Ezzel szemben,…

Részletek

TELEPÉER

Nem ritka az olyan, évekig jól – és mindkét fél számára gyümölcsöt hozóan – működő újságíró-péeres kapcsolat, amely telefonbeszélgetésekre korlátozódik. A pr-szakma grádicsain a legbiztosabban az haladhat előre, aki jól ismerkedik telefonon keresztül. A személyes képességen felül azonban nem árt, ha a telefonáló tudja, hogy kivel beszél, és mit akar neki eladni. A gyakorlati sajtómunka…

Részletek

VÁLLALATI KÖNYVKULTÚRA

2019A könyvkultúra miként tölthet be meghatározó szerepet a szervezeti-üzleti kultúra reflektált, elkötelezett szellemiségű alakításában? Minderre a Zappos nevű cég szolgál példával. Már tíz évvel ezelőtt (2009-ben) is nagy érdeklődést váltott ki egy akvizíció az internetipar berkeiben: a webes könyváruházként indult Amazon egymilliárd dollárért megvásárolta a Zappos online cipőkereskedelmi vállalkozást. A felvásárlás okairól, motivációiról maga Jeff…

Részletek

PÁRVÁLASZTÁS

Életünk során, vannak szerelmeink, barátságaink, vonzódásaink bizonyos emberekhez, nagy találkozásaink, de vajon mi szerint választunk társat? Kutatók elvégeztek egy vizsgálatot, amely 37 különböző kultúrára terjedt ki, és kiderült, hogy míg a nyugati, individualista társadalmakban olyan elvont jellemzők játszanak szerepet a párválasztásban, mint a becsületesség és kedvesség, addig például Kína vidéki településein olyan pragmatikus szempontok számítottak,…

Részletek

A KORÁN ELVEI ÉS A TÍZPARANCSOLAT

A civilizációkkal kapcsolatos viták zaja – különös tekintettel a migráció és az együttélés kérdéseire – az idén májusban megtartott európai parlamenti választások és az ezzel járó kampány membránján át fölerősödött, Magyarországon pedig évek óta központi téma az ország keresztény kultúrája, melynek védelme az Alaptörvény R) cikkének értelmében immár az állam minden szervének kötelessége, és amely…

Részletek