BELSŐ PR ESZKÖZEI

Életre szóló élmény

Néhány eszközről igencsak nehéz eldönteni, hogy a pr-osztály hatáskörébe tartozik-e, hiszen előfordul, hogy a humán erőforrás gondozza őket, egynémely vállalatnál pedig a marketingkommunikáció organizálja mindazt, amit belső pr-nek hívunk. Szerintem nem is az a kérdés, hogy ki végzi el a feladatot, hanem hogy mi a helye, szerepe a szervezet életében, milyen eszközök és erőforrások (Ne felejtsük el: a dolgozó szórakoztatása, megtartása költséges mulatság!) állnak rendelkezésre.

Részletek

A PREXCELLENCE

A Freemail.hu-t is fejlesztő Nomo pr-szakmai szolgáltatást hívott életre „Prexcellence” néven. A fejlesztők a folyamatosan változó és egyre többet követelő piaci igények és nemzetközi trendeket figyelembe véve hozták létre a szolgáltatást, amellyel a kommunikációs ügynökségek és újságírók munkáját szeretnék megkönnyíteni.   A Magyar PR Szövetség üdvözölte a fejlesztést: „Az ilyen kezdeményezések hozzájárulnak ahhoz, hogy a…

Részletek

AZ ÚJSÁGOK SZEREPE A SZÖVEGÉRTÉSBEN

Az EU magas szintű szakértői csoportjának jelentése szerint a kiadók és a hírszolgáltatás fontos szerepet játszanak a lakosság szövegértési, olvasási készségének erősödésében. Az EU korábbi kulturális tanácsosa – Androulla Vassiliou – egy tanulmányt mutatott be azzal kapcsolatban, hogy Európában hogyan lehetne a folyamatosan hanyatló színvonal ellenére javítani az olvasási készségeken. Eközben a beszélt arról, hogy…

Részletek

FUSSANAK NEKI ÚJRA!

A következőkben a téma iránti elfogultság és az iránta való elkötelezettség vezeti a kezemet a klaviatúrán; ezt kéretik figyelembe venni! Gondolatmorzsák következnek a XX. Szegedi Borfesztivált népszerűsítő reklámszpotról. [youtube_sc url=”https://www.youtube.com/watch?v=DOF47BpKKW8″] Lejegyzem azon mondatokat, amelyekben inkongruencia feszül a reklám és annak tárgya között: (0:22) „– Muszáj, muszáj egy picit lazítani” – bort tölt, majd: „– A…

Részletek

„PR” VAGY „pr”?

A public relations szakma rövidítését az esetek többségében nagybetűvel (PR) látom leírva, ám szent meggyőződésem, hogy a kisbetűs (pr) a helyes, jóllehet ez irányú hivatalos állásfoglalásról eddig csupán hallottam. Mindezek miatt szerkesztőségünk úgy döntött, utánanéz a helyes írásmódnak, hogy végre rendet tegyen a káoszban. Kutakodásunk megkezdése előtt abban reménykedtünk, hogy egyértelmű választ kapunk. Nem így…

Részletek

AZ ÉLTETŐ IMÁZS

A bulvár lételeme a siker, a bulvár sikeres termékként élhet, másként nem. Léte nem a mecenatúra és a műkedvelők közösségén múlik, hanem tisztán azon a tényen, hogy hajlandóak-e fizetni, illetve (televíziós tartalmak esetén) a figyelmüket rááldozni a vásárlók, nézők. Alapvető fontosságú az is, hogy lehetőleg hosszú távú elkötelezettséget alakítsanak ki. Tartós „celebmárkákra” van szükség, melyeket,…

Részletek