,,HIBÁZTUNK ÉS EZÉRT ELNÉZÉST KÉRÜNK!”

Ez a hazánkban nem túl gyakori headline fogadta munkatársunkat, amikor fellépett a Decathlon sportáruház honlapjára, július végén. A húzás annyira unikálisnak hatott, hogy megkerestük a céget. A világszerte 63 ezer főt foglalkoztató francia sportszergyártó júniusban ingyenes házhozszállítást hirdetett. A termékeket 2-4 munkanap alatt vállalták kiszállítani, amely a gyakorlatban átlagosan 1-2 munkanap szokott lenni. Ezzel szemben,…

Részletek

KORMÁNYZATI HÍRMENEDZSELÉS

1996-ban Lanny J. Davist telefonon keresik, s ez a hívás megváltoztatja az életét. A tekintélyes washingtoni Patton Boogs ügyvédi iroda egyik üzlettársa, a pereskedésekkel kapcsolatos kommunikáció (litigation PR) és a válságmenedzselés ismert szakértője, az MSNBC tv-csatorna politikai és jogi szakértője. Lanny J. Davis igencsak meglepődik, amikor a vonal túlsó végén a Fehér Ház egyik vezető…

Részletek

A SAJTÓKOMMUNIKÁCIÓ HATÉKONYSÁGNÖVELÉSE

Korábbi sajtókutatásának eredményeit felhasználva Bullshit Filter appal rukkolt elő a SAKKOM Interaktív online marketing- és pr-ügynökség. Az ingyenesen letölthető alkalmazás tetszőleges pr anyagban megkeresi az újságírók számára vörös posztóként megjelenő szavakat és kifejezéseket, majd a kiemelés mellett szinonimákat is ajánl. A SAKKOM Interaktív 2015 elején készített sajtókutatásában többek közt azt vizsgálta, hogy melyek azok a…

Részletek

LISSZABONI SZABÁLYZAT

A Lisszaboni Szabályzatot – ezt a szakmai kódexet -, a Public Relations Európai Konföderációja (CERP) szövegezte meg Portugáliában, 1978. április 16-án, majd 1989. május 13-án módosították. A Magyar Public Relations Szövetség közgyűlése változtatás nélkül elfogadta 1991. szeptember 30-án. I. rész SZAKMAI MINŐSÍTÉSI KÖVETELMÉNYEK ÉS NORMÁK 1. bekezdés Minden szakmabeli tag (adott nemzeti szövetség), melyet megfelelő módon vettek…

Részletek

PR-TEVÉKENYSÉG

A pr-szakma viszonylag hosszú fejlődési folyamaton ment keresztül napjainkig. A fokozatos elterjedésnek köszönhetően, a közönségkapcsolatok és a nyilvánosságszervezés (valamint az ezekhez kapcsolódó szakterületek) központi, angolszász eredetű fogalma mintegy kétezer önmeghatározást ismer. Ezekből adunk közre néhány frappáns, a szakma lényegét jól visszatükröző, elméleti megállapítást. Az elmúlt száz évben a public relations szakmával kapcsolatosan két alapvető definiálási törekvés…

Részletek

PR KONTRA MARKETING

Néhány marketingigazgató masszívan továbbélő naiv elképzelése szerint az általuk public relationsnek nevezett valami annyiban játszik szerepet a marketingmixben, amennyiben minden szükséges intézkedést meg kell tenni, hogy a sajtóban, a rádióban és a televízióban szerkesztőségi tudósítások jelenjenek meg. valójában a pr és marketing szinergisztikus hatást kifejtve támogatják egymást. Mindezt olyan érvekkel támaszthatjuk alá, hogy a publicitás…

Részletek