A SAJTÓKOMMUNIKÁCIÓ HATÉKONYSÁGNÖVELÉSE

Korábbi sajtókutatásának eredményeit felhasználva Bullshit Filter appal rukkolt elő a SAKKOM Interaktív online marketing- és pr-ügynökség. Az ingyenesen letölthető alkalmazás tetszőleges pr anyagban megkeresi az újságírók számára vörös posztóként megjelenő szavakat és kifejezéseket, majd a kiemelés mellett szinonimákat is ajánl. A SAKKOM Interaktív 2015 elején készített sajtókutatásában többek közt azt vizsgálta, hogy melyek azok a…

Részletek

CIGARETTÁK MÁRKAIMÁZSA

Minden dohányos ráismerhet magára a szívott márkában (hisz egyébként nem azt szívná), ami még távolról sem jelenti azt, hogy az ízről felismeri saját márkáját (ami még a nem-dohányos egészséges érzékszerveivel is alig lenne lehetséges). Mindez paradoxul cseng, ám igaz, még ha a pr-szakma képviselői az ellenkezőjét akarják is elhitetni velünk. Az exkluzivitás hullámlovasai saját exkluzivitásuk…

Részletek

A PR-ETIKA

Szakmai szabályzat

A pr-szakma Etikai Kódexe az alábbi elvekre épül: a lojalitás, az igazság és a tények feltétel nélküli tisztelete, a titoktartás és az őszinteség, a korrupció tilalma, a társszakmák egyenrangúsága, a goodwill és a reputáció szabályai, az átláthatóság (transzparencia) elvei, a manipulációk tilalma, az összeférhetetlenségi elvek, a közérdek és a közszolgálat kívánalmai, a minőségi kommunikáció, és a Tudatos felelősségvállalás. Az alábbi összeállításunkban vázlatosan megkíséreljük részletezni, hogy az előzőekben felsorolt elveknek miben áll az érdemi jelentése a mindennapi gyakorlatban. (A Szerk.)

Részletek

PR-MÉRÉSI GYAKORLATOK KUTATÁSA

Még mindig népszerű a cikk-kivágatok gyűjtése A cikk-kivágatok gyűjtése, a belső (céges) szemlék készítése és az AVE-számolgatás a három legnépszerűbb pr-mérési módszere a külső kommunikáció területének. A Global Survey of Communications Measurement 2009 nevű nemzetközi felmérés 520 válaszadó segítségével kutatta, hogy melyek a leggyakrabban használt mérési technikái a belső és a külső kommunikáció területének, felmérte…

Részletek

A GLOBALIZÁCIÓ PARADOXONA

Nincsenek tökéletes elméletek: vannak elgondolások, amiket helyesnek érzünk, de muszáj menet közben korrigálni őket. A hiperglobalizáció pont ilyen elmélet: kipróbálták, vannak előnyei, ezeket meg is kell őrizni, de ne féljünk belátni a hibákat és kijavítani őket. Először talán illik tisztázni, mi is az a globalizáció. Nos, se több, se kevesebb, mint hogy a dolgok a…

Részletek

SOKÉVNYI EGYÜTTLÉT UTÁN

Alfons Vansteenwegen kapcsolati terapeuta őszintén, mély együttérzéssel, lépésről lépésre haladva írja le és elemzi az 50-75 éves korosztály párkapcsolatának legfontosabb kihívásait. Mi történik, ha a gyermekek kirepülnek, és oly sok év után ismét egyre több időt töltünk kettesben, ismét jobban egymásra vagyunk utalva? Mit lehet tenni, ha ez újra élesebben felszínre hozza a különbségeket, és…

Részletek