BELSŐTRÉNER-KÉPZÉS

Napjainkban a humánerőforrás menedzsment területén is egyre többször hallhatunk hangzatos szalagcímeket válságról, kormányzati csapásokról, nehéz helyzetről. Az utóbbi években a szakképzési törvény változása miatt valóban jelentős képzési forrástól estek el a vállalatok és a megváltozott gazdasági környezet is nagy kihívást jelent a cégek HR-vezetői számára, ám azt a piaci szereplők mindegyike tudja, hogy a HR…

Részletek

AZ ÉLTETŐ IMÁZS

A bulvár lételeme a siker, a bulvár sikeres termékként élhet, másként nem. Léte nem a mecenatúra és a műkedvelők közösségén múlik, hanem tisztán azon a tényen, hogy hajlandóak-e fizetni, illetve (televíziós tartalmak esetén) a figyelmüket rááldozni a vásárlók, nézők. Alapvető fontosságú az is, hogy lehetőleg hosszú távú elkötelezettséget alakítsanak ki. Tartós „celebmárkákra” van szükség, melyeket,…

Részletek

BESZÉLGETÉS NÁRAY ÉVÁVAL

Topolya jelképes elnevezésű „Testvériség-egység” Gimnáziumának egykori tanulója az Újvidéki Egyetem Bölcsészettudományi Karán diplomázik, magyar nyelv és irodalom szakon tanári, fordítói és könyvtárosi végzettséget szerez. A belgrádi PRA Educa Menedzserképző Intézetben pr-menedzserré képzik. 1982 és 2002 között az újvidéki Magyar Szó újságírójaként a művelődési rovat munkatársa, szerkesztőként a művelődési rovat munkáját irányítja. Éveken át a belgrádi…

Részletek

A BIFIDUS ESSENSIS ÉS A MAGENTA

A marketing legfőbb alapszabálya: Légy más, mint a többi! Persze úgy, hogy ezt a fogyasztó előnyként érzékelje. Igazából a marketingmix, vagyis a 4P bármelyik elemén csavarhatunk ahhoz, hogy egyediek legyünk. Nézzünk erre most néhány lehetőséget! Az alábbi írás egy rövid részlet Dr. Papp-Váry Árpád „Marketing a gyakorlatban” című könyvéből, amely a BKF és a Századvég…

Részletek

MINDENKI HAZUDIK – AZ VAGY, AMIRE KLIKKELSZ

„A krétai Epimenidész a következő halhatatlan kijelentést tette: Minden krétai hazudik.” Erre az amerikai Seth Stephens-Davidowitz a könyvében a következő halhatatlan kijelentést tette: „Mindenki hazudik. Na, Epimenidész, most mit lépsz?” Különben meg tényleg.  Hazudunk arról, mennyit szeretkezünk, mit gondolunk a gyerekeinkről, mennyire vagyunk toleránsak a kisebbségekkel. Hazudunk a Facebookon, a szociológiai kutatásokban, az állásinterjún. Hazudunk…

Részletek

VÖRÖSISZAP-VÁLSÁGKOMMUNIKÁCIÓ

A java csak most jön

Válsághelyzetben a legfontosabb a kommunikáció centralizációja és a nyilatkozó, „beszélő fejek” számának minimalizálása. A kétfős kommunikációs stáb az ajkai vörösiszap tragédia kezelésének aktív időszakában 0-24 órás szolgálatban volt – derült ki egyebek mellett a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) hagyományos havi pr kávéházi estjén, melynek vendége Dobson Tibor, a katasztrófa kríziskommunikációját vezető ezredese volt. A beszélgetést Rácz Gábor, a válságkommunikáció szaktekintélye moderálta. A 2010. október 28-i Kávéházi Estet nyugodtan nevezhetjük Kultúrházi Estnek, hiszen a rendezvény helyszínének jelölt Hafér Kávéházba a megjelentek sokasága nem fért be, ezért a szervezők a kávéház melletti MÚOSZ-székház nagytermében tartották végül meg az eseményt. Az új helyszínen immáron szellősen tudott helyet foglalni a kisebb pr-es tömeg, amely – a szervezők szerint – lényegesen nagyobb volt, mint az előző esteken. A meghívott vendég pedig Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság frissen kinevezett hivatalvezetője volt, aki a tragédia kommunikációját irányította. Az est témájának a tragikus ajkai vörösiszap-tározó falának átszakadása kölcsönzött fájdalmas, ám a kommunikációs szakma számára tanulságos apropót.

Részletek