ROMA KULTURÁLIS MOZGALOM

A vidéken élő roma emberek számára jellemzően az 1980-as évek második felében váltak ismertté azok a fővárosi kezdeményezések, amelyek a roma kultúra reprezentációját elindították politikai téren. A hírvivők egyrészt maguk a romák voltak, hiszen megnövekedett a munkahelyi mobilitás, másrészt a televízió kulturális műsorai az eddigiekhez képest többet foglalkoztak a roma kultúra értékeinek bemutatásával. Milyen lehetőségek…

Részletek

A CELEB, MINT MÁRKA

A bulvár műfaj, valamint a bulvárosodás sokat hangoztatott kritikája az eladott példányszám szinte kizárólagos hatalma, illetve elhatalmasodott szerepe. Már a filléres sajtónál láttuk, hogyan próbálnak a csillapíthatatlan étvágyú lapok újabb és újabb olvasókat szerezni, a magyarországi példához pedig elég a rikkancsok, mint alkalom szülte üzleti vállalkozók villámsikereire gondolnunk, hogy átlássuk, mi az üzlet a bulvárban,…

Részletek

AZ ÉN VÁROSOM

      Szerettem a városomat, ahol a középiskolás éveimet töltöttem, talán a legtöbb érzelemmel, bánattal, reménnyel, lelkesedéssel, boldogsággal, sikerrel és kudarccal a tanulásban, a szerelemben, az élet apró dolgaiban. Te emlékszel a városodra? Nem tudom, megszámolta-e valaki, talán egy szorgalmas statisztikus, mennyi iskola állt abban a városban akkoriban, de legalább 10 középiskola, legalább 40…

Részletek

FERBER KATALIN A PR HERALD MÉDIAMŰHELYÉBEN

– A közelmúltban néhány napon keresztül egy új zélandi tanárkollégájával együtt járták a magyar fővárost, számtalan emberrel találkoztak: egyetemi polgárokkal, könyvkiadókkal főszerkesztőkkel, tanszékvezetőkkel, az utcákon kolduló hajléktalanokkal… Mi volt az Ön számára a legérdekesebb intellektuális reflexió a maori kultúrát alaposan ismerő barátnőjének magyarországi benyomásairól? Ferber Katalin: – Az, hogy a világ minden pontján ugyanazok a…

Részletek

COCCINELLE – ELÉRHETŐ LUXUS

Izgalmas divatshow keretein belül mutatkozott be a hazai divat szerelmeseinek a letisztult vonalú, finoman elegáns Coccinelle olasz táskakollekció. A katicabogárra keresztelt márka 1978-s alapítása óta páratlan karriert futott be. Napjainkban a világ számos pontján Európától Ázsián keresztül a Közel-Keletig nők ezrei válogathatnak a kiváló minőségű olasz bőrből készült táskák és kiegészítők közül. (Tegyük hozzá: a pénztárcájuk…

Részletek

LISSZABONI SZABÁLYZAT

A Lisszaboni Szabályzatot – ezt a szakmai kódexet -, a Public Relations Európai Konföderációja (CERP) szövegezte meg Portugáliában, 1978. április 16-án, majd 1989. május 13-án módosították. A Magyar Public Relations Szövetség közgyűlése változtatás nélkül elfogadta 1991. szeptember 30-án. I. rész SZAKMAI MINŐSÍTÉSI KÖVETELMÉNYEK ÉS NORMÁK 1. bekezdés Minden szakmabeli tag (adott nemzeti szövetség), melyet megfelelő módon vettek…

Részletek