A stratégiai coaching Közép-Kelet-Európában és hazánkban is több figyelmet igényelve újabbnál-újabb feladatokat eredményezett az Európai Unióhoz való csatlakozás és a létrejövő piaci átrendeződés következtében. Ráadásul a legutóbbi gazdasági válság utána bekövetkezett nagymértékű piaci, környezetbeli változás nagyon sok cégnél át- vagy újraírta a stratégiát. Ez nemcsak a stratégák számára, hanem a coachok számára is plusz feladatot, új kihívást jelentett, hiszen például az úgynevezett kikényszerített stratégiák sebezhetőbbek és sokkal több, kiszámíthatatlanabb kellemetlen változást hordoznak magukban.
Többnyire előnytelen és változékony a megvalósítási környezet, nagyobb mértékű a vállalati szervezet feszültsége, erőteljes a költségcsökkentésre való törekvés és a racionalizálás. Nem újdonság, hogy a vezetők mindennapi munkájuk során olyan stratégiai feladatokkal kerülnek szembe, amelyek a stratégia tervezésén kívül a megvalósítás előkészítését, lebonyolítását és irányítását is megkövetelik. A szerepkör eredményes „megélése” egy egész vállalat és sok száz ember életének alapja. Komolyan vesszük?
HONNAN, HOVÁ, HOGYAN?
HATALMI HARCOK, ÉRDEKHÁBORÚK
Forrás: Prove