DIVATBA HOZNI AZ ETIKÁT

Novák Antónia 1974-ben egy konzervatív családban született Budapesten, ahol „a kitartás, a hűség, a figyelmesség, megbecsülés és az őszinteség egész életére megalapozta az alapvető emberi értékek fontosságát” a számára. Férjével 27 éve házasok, két fiuk van: az elsőszülött 26 éves, és már ő is boldog párkapcsolatban él, az öccse pedig 14 éves gimnazista. „Számunkra nagyon…

Részletek

BAROCCO RUSTICO – A NÉGY ÉVSZAK

Életemben először jártam a Duna Palotában, és teljesen magával ragadott a hely hangulata, a barokkos, aranyozott díszek, a bársonyszőnyeggel borított lépcsők, és a megjelent közönség érdeklődése is mély benyomást tett rám Úgy éreztem magam, mint aki – hosszú távol öltött évek után – hazatalált a saját kultúrájába. A Barocco Rustico koncepciója az, hogy tudatosan felépített…

Részletek

PÁPAMOBIL ÉS HARLEY-DAVIDSON

Ferenc pápa kommunikációja (3. rész) Ferenc pápa kommunikációjának – beszédei mellett – jelentős részét képezik a nem verbális elemek. A közlekedési mód, az autó megválasztása önmagában nem nevezhető nonverbális elemnek, csupán akkor, ha tudatosan használják valami kifejezésére. Ferenc pápa éppoly tudatosan használja alapelvei megjelenítésére a közlekedést, mint ahogy beszédeivel felhívja a figyelmet egy-egy hangsúlyos témára.  Kommunikatív…

Részletek

A KORÁN ELVEI ÉS A TÍZPARANCSOLAT

A civilizációkkal kapcsolatos viták zaja – különös tekintettel a migráció és az együttélés kérdéseire – az idén májusban megtartott európai parlamenti választások és az ezzel járó kampány membránján át fölerősödött, Magyarországon pedig évek óta központi téma az ország keresztény kultúrája, melynek védelme az Alaptörvény R) cikkének értelmében immár az állam minden szervének kötelessége, és amely…

Részletek

BOLYKI ISTVÁN PRIORITÁSI LISTÁJA

Képzőművész, szakkönyvkiadó, ügyvezető igazgató, címzetes egyetemi docens, az Agroinform Kiadó és Nyomda Kft. tulajdonosa. A mintegy kétszáz főt számláló „Bolyki nemzetiség” egyik meghatározó személyisége, a 2006-óta kétévente rendszeresen megtartott találkozók egyik főszervezője. De jól ismert borász, nyomdász, festőművész, kiadó, esztéta, kereskedelemszervezői és piackutatói körökben is. Kíváncsi lettem, hogy mit gondol magáról ez a sokoldalú ember,…

Részletek

A PR MÉRÉSE (5. rész)

Attitűd és preferencia-kutatás Az attitűd- és preferenciakutatás kifinomult módszereket alkalmaz – többnyire interjúkra, kérdőíves megkérdezésekre épül. A pr-tevékenység hatékonyságának legfőbb, utolsó „próbája” a célcsoport-szegmentumok körében megváltozott magatartás kutatása. A legfőbb probléma ilyenkor az, hogy nehéz bizonyítani az ok-okozati összefüggéseket, ezért gyakran ez a technika erősen spekulatív. A magatartás-változás méréséhez statisztikai, adatgyűjtési módszereket, valamint megfigyeléses vizsgálatokat…

Részletek