EMBERT SZOLGÁLNI

Később vagy korábban…? – ezen töprengtem. És hozzátettem: mert a magyar piac nem nagy piac, de akkor is piac. Néhány évvel ezelőtt bizarr szenvedély csiklandozott: naponta több részt is megnéztem a The Twilight Zone című sorozatból. Az eredeti, 1959 és ’64 között készült fekete-fehér változatot szerettem, árad ebből valami naiv képzet a világegyetemről, gyermeki hit az…

Részletek

MORVAY VICA IDŐRÉTEGEI

 „Egyik legélőbb emlékképem a közös gyermekkorunkból: kora tavasszal állunk egymás mellett, a testvéremmel, Vicával: ő a nagy pomponos, én meg a kerek pilótasapkámban. A fényeket megtörik a régi kert gyümölcsfáinak épp rügyező ágai, ott kavarognak kerek árnyékokkal vegyülva a veranda csempéin. Még hideg van, de mi állunk elszántan, kezünkben egy-egy ecset, körülöttünk szétdobált festékes tálak….

Részletek

PODMANICZKY FRIGYES

Egyik szemináriumomon elhangzott a következő figyelmeztetés: „Amikor Budapesten járnak, tekintetüket emeljék fel! Ne a kirakatok üvegjeiben billegessék magukat, hanem szemléljék meg, mi magaslik mind felett. A dualizmus korának eklektikus remekei néznek majd le magukra.” Pár hónap múlva éppen a Fészekbe siettem. Szokás szerint a kölcsönzési határidő lejártának utolsó perceiben, mikor az embert csak úgy viszi…

Részletek

A MAFFIA ÚTJA A KORMÁNYHATALOMIG

Számos jel utal arra a folyamatra, melynek során a klasszikus maffiaszervezet nem csupán minőségi változáson esik át, hanem politikai formációvá válik.  Kim Lane Scheppele, a New Jersey-i Princeton Egyetem szociológusának véleménye Magyarországgal, mint az egyik EU tagállammal kapcsolatban: „Ha egy maffiaszervezet  az alvilágból a felszínre emelkedik, és már az államot is ellenőrzése alá vonja, az…

Részletek

WEIGHTED MEDIA COST (WMC)

Új módszer az AVE helyett Egy új pr-mérési módszer komplexebb, összehasonlító elemzést ajánl a pr-programok rövidtávú hatásvizsgálatának média-analíziséhez, amely lecserélheti a szakma egésze által kiátkozott reklám-egyenérték vizsgálatot (AVE). Az amerikai Institute for Public Relations (IPR) intézet kutatói által idén januárban publikált tanulmány vizsgálata után leszögezhető: jóllehet, a Weighted Media Cost (WMC) módszere hitelesebb alapokon vizsgálja a…

Részletek