HUNGARY – WORLD OF POTENTIALS

Egy országimázsfilm margójára

Az ARC Óriásplakát Kiállítás egyik szlogenje volt: „Fikázni könnyű, alkotni nehéz”. A reklámkészítés olyan, amihez mindenki ért. Az országépítés szintén. Na és ha ezt a kettőt összekötjük… Nem meglepő, hogy hány és hány embernek van véleménye a „Hungary – World of Potentials” című új Magyarország imázsfilmről. Írta és rendezte: Mészáros Isti, zene: Jorgosz & Lepe (Balkan Fanatik), ének: Kovács Nóri, a Muzsikás Együttes „Repülj, madár, repülj!” című számának felhasználásával. Elég csak megnézni az index.hu-n a commentek számát. (2010. december 24-én, 6:30 h-ig 447 hozzászólás.) Először is le kell szögezni: ezt a filmet is ki kellett találni, leforgatni, vágni, stb., ami nem kis munka, így mindenképp főhajtást érdemel, aki részt vett az alkotás bármely fázisában. Ahogy Kerekes Szilárd írja „egy csomó dologba bele lehetne kötni, de kritizálni mindig egyszerűbb”.

Részletek

FŐDÍJAT NYERT A „LIZA” PORTÓBAN

A szombaton zárult Fantasporto nemzetközi filmfesztivál 35 éves történetében először magyar film nyerte a fődíjat, a Fantasporto Grand Prix-t. A nemzetközi zsűri „Liza, a rókatündér” című abszurd romantikus vígjátékának ítélte a rangos elismerést, melyet korábban olyan – ma világhírű – filmrendezők nyertek el, mint David Cronenberg, Luc Besson, Neil Jordan, Danny Boyle, David Fincher, Alejandro González…

Részletek

MESTERSZAK-VÁLASZTÁSI TANÁCSOK

Amennyiben szeretnél továbbtanulni, de számtalan kérdésed van a mesterszakra való jelentkezés speciális folyamatával és követelményrendszerével kapcsolatban, akkor ez a cikk Neked szól. Ha még bizonytalan vagy, érdemes végigolvasnod, mert nagy segítségedre lehet a döntésben. Kell a mesterdiploma vagy sem? Igen is, meg nem is. Az első fontos tényező, amit meg kell vizsgálnod, ha a továbbtanuláson…

Részletek

MÁRKANEVEK EREDETE

Csak egy jó névre lenne szükségünk! Ismerős probléma, ami minden új márka bevezetésekor fölmerül. Száz éve még egyszerű volt. A 21. század elejére viszont szó szerint kifogytunk a szavakból. Sőt, több márkanevünk van, mint ahány szó a szótárban. Egy átlagos hipermarketben is 50 ezer önálló cikkszámmal, névvel, illetve alnévvel rendelkező termék közül választhatunk. De mitől…

Részletek

A PR MÉRÉSE (2. rész)

Rövidtávú hatásvizsgálatok Miként szakmai sorozatunk 1. részében leszögeztük: a pr-munka eredményét, hatását három szinten lehet mérni: az input-mérés során a ráfordítást vesszük górcső alá, az output-kutatás során az azonnal jelentkező hatást vizsgáljuk, míg az outcome-mérés esetén a hosszú távú, tartósabb hatékonyságot vizsgáljuk meg. Mindhárom szint fontos, ám – véleményem szerint – leginkább az outcome vizsgálata…

Részletek

A SCHOPENHAUER TERÁPIA

Nem nehéz észrevenni ebben a vadnyugati történetek párbaj-motívumát. Ott áll a két fickó a szalon előtt, ördögszekeret fú közöttük a szél, hunyorognak, a néző meg rágja a körmét a feszültségtől, ki puffantja le a másikat. Vajon Julius arat diadalt, akinek alapelve, hogy az emberi kapcsolatok csodálatosak, és minden bajunk orvossága ezek megélésében rejlik? Vagy Philiph…

Részletek