A LEGRÖVIDEBB REMEKMŰVEK

Ki olvas ma már hatszáz oldalas könyveket? Ismeri valaki a 18 kötetes Brehm: Állatok Világa Nagylexikon sorozatát? A legtöbb regény első tíz oldalánál leteszi az ember a könyvet, hiszen ott a lerövidített információ az interneten. Gyermekeink nem ismerik a retorikát, elvéreznének egy ókori Róma szónoki pozíciójában. „Pedig régebben…” – sóhajtanak fel időnként az idősebb generáció…

Részletek

FELLINI SAJTÓÁBRÁZOLÁSA (6. SNITT)

Világok harca – Zenekari próba (1979) „Forgattam egy kisfilmet, ennek Zenekari próba a címe, azt szerettem volna elmondani, milyen is egy zenekar, hogy mennyi küzdelem, mennyi próbálkozás, erőfeszítés kell hozzá, hogy összevisszaságból rend legyen, és a muzsikusok eljussanak a harmóniáig, a zenemű előadásának csodálatos pillanatáig. …Ebben a rövidfilmben, persze, van más is; de mélyebb jelentést,…

Részletek

KUBÁNIA

Nem is tudom, hol kezdjem, nem leszek rendhagyó. Tizenháromszor voltam Kubában, úgy él ez a földdarab  a szívemben, mint gyermekkori emlékeim összes lenyomata, olyan mélyről jön elő minden kép, amikor a havannai utcákon járok, mintha soha el sem jöttem volna otthonról, abból a keserű, áldott gyermekkorból. Előttem zengenek Cioran, a román filozófus szavai a gyermekkoráról:…

Részletek

PR NAP: VÁLTOZATLAN KOORDINÁTÁK

Bővülő szerepkör, javuló mutatók és az újra- újratöltött pr-es – újságíró ellentét Szakmai és pénzügyi területen lassú javulást tapasztaltak az előadók a pr-szakmában ebben az évben, derült ki a november 14-i Pr Napon. A Kreatív által ötödször megrendezett egész napos budapesti szakmai találkozón szó volt a pr-esek új szerepköreiről, termékelhelyezésről, sajtókapcsolatokról, ám az „Újratervezés” címet…

Részletek

KÓAN – KÁNON

A virtuális térről beszélgettünk. „A nagyanyám kispadját a virtuális kispad vette át…” -, nevettem el magam. „Ki vagy, mit csinálsz, mit gondolsz, mit játszol, hol nyaralsz, minek örülsz, és mitől keseregsz?” Az életed pörög-kering az éterben, halhatatlanul. Virtuális társaságok, alkalmi ismeretségek alakulnak, percről-percre változnak, egymásba folynak; a társasági oldal alkalmas találkozásra, barátságokra, kapcsolatokra: információkat hoz…

Részletek

CIGARETTÁK MÁRKAIMÁZSA

Minden dohányos ráismerhet magára a szívott márkában (hisz egyébként nem azt szívná), ami még távolról sem jelenti azt, hogy az ízről felismeri saját márkáját (ami még a nem-dohányos egészséges érzékszerveivel is alig lenne lehetséges). Mindez paradoxul cseng, ám igaz, még ha a pr-szakma képviselői az ellenkezőjét akarják is elhitetni velünk. Az exkluzivitás hullámlovasai saját exkluzivitásuk…

Részletek