A CELEB, MINT MÁRKA

A bulvár műfaj, valamint a bulvárosodás sokat hangoztatott kritikája az eladott példányszám szinte kizárólagos hatalma, illetve elhatalmasodott szerepe. Már a filléres sajtónál láttuk, hogyan próbálnak a csillapíthatatlan étvágyú lapok újabb és újabb olvasókat szerezni, a magyarországi példához pedig elég a rikkancsok, mint alkalom szülte üzleti vállalkozók villámsikereire gondolnunk, hogy átlássuk, mi az üzlet a bulvárban,…

Részletek

A MEDIÁTOR SZEREPE

A szakmában eltöltött csaknem húsz év során kétségtelen: ha a média valamelyik képviselője interjút készít egy szervezet képviselőjével, akkor a pr-szakember jelen van. Elképedve olvastam az Inter@ctive Week cikkét, melyben a riporter – állítása szerint -, csupán azért utasított vissza a történet szempontjából döntő fontosságú alannyal készítendő riportot, mert a szervezet pr-tanácsadója ragaszkodott a személyes…

Részletek

SZEXIPARI KÖRKÉP

A kétezres évek elején Hollandiából indultak hódító útjukra a web-kamerás szexoldalak. A virtuális szexbizniszt „Robin Hood-biznisz” néven is emlegetik, mert a pénzt nyugatiaktól szerzik, és kelet felé viszik. Mégis kevés tapasztalható a robini elvekből: sok alvállalkozós, körbetartozásos, csúszással fizető üzleti világ ez, ahol általában a munkát ténylegesen végző keresi a legkevesebbet. Vannak úgynevezett magyar (Jasmin,…

Részletek

GONDOLKOZZ A SAJÁT FEJEDDEL

Gondolják, hogy az Új eltörli a Régit? Valóban úgy gondolják, hogy a Saddam Husseinek, Khadafik és a tálibok, … kiradírozzák az Arisztotelészeket, a Jézus Krisztusokat, a Zolákat (a híres „Vádolom!” c. nyílt levele miatt elítélt francia írót, aki megvédte Dreyfust, a kis zsidót), a Senghorokat (Szenegál egykori miniszterelnökét), és hogy a globalizált világunk négy sarkában…

Részletek

NIGÉRIAI EMBERÜNK

Nigériában már több mint húsz éve tudják, hogyan kell könnyen és gyorsan pénzhez jutni. A képlet egyszerű: végy egy palimadarat – lehetőleg külföldit –, és szabadítsd meg pár ezer dollárjától. Cserébe nem kell mást tenni, mint ígérni több milliót. De Nigériában nem mindenki ismeri a mondást: az ígéret szép szó… Simonfalvi László nyelvtanár igencsak meglepődött,…

Részletek

HAZUGSÁGOK

„A hazugság a megtévesztés szándékával előadott tudatos valótlanság” – írta Popper Péter. A public relations egyik, általánosan elfogadott definíciója szerint a mi hivatásunk szigorú etikai alapelvekre épülő, gyakorlatorientált szakma. Sokan meggyőződéssel hirdetik: „A bizalomépítés művészete”. A szervezetek életében és működésében a rosszul szervezett és irányított kommunikáció egyenes következménye a bizalom elvesztése. Ennek hátterében azonban –…

Részletek