MINDENKI HAZUDIK – AZ VAGY, AMIRE KLIKKELSZ

„A krétai Epimenidész a következő halhatatlan kijelentést tette: Minden krétai hazudik.” Erre az amerikai Seth Stephens-Davidowitz a könyvében a következő halhatatlan kijelentést tette: „Mindenki hazudik. Na, Epimenidész, most mit lépsz?” Különben meg tényleg.  Hazudunk arról, mennyit szeretkezünk, mit gondolunk a gyerekeinkről, mennyire vagyunk toleránsak a kisebbségekkel. Hazudunk a Facebookon, a szociológiai kutatásokban, az állásinterjún. Hazudunk…

Részletek

TAMPEREI CHARTA

A sikeres public affairs tevékenység során minden pr-szakember a Public Relations Európai Konföderációja (CERP), és Európa nemzeti pr-szövetségei által elfogadott Etikai Kódexben foglalt szigorú szabályokhoz és viselkedési normákhoz tartja magát. 1. A public affairs szakembert munkája során a következő tulajdonságok jellemzik: őszinteség, intellektuális integritás és lojalitás. 2. A szakember nem használ olyan kommentárokat, illetve információkat,…

Részletek

VALAHOGY MAJDCSAK – „SECONDHAND – SZOVJETŰDÖK”

„– Az orosz embernek három erőssége van: a „hátha”, a „ne adj isten”, meg a „valahogy majdcsak”.” Szvetlana Alekszejevics: Elhordott múltjaink. Örkény Színház, 2018 szeptember Szvetlana Alekszejevics a kortárs orosz irodalom egyik vitatott, de mindenképpen az egyik legizgalmasabb alakja. Nemcsak érzelmileg – úgy is persze, hiszen olyan témákat boncolgat, amik a hétköznapi orosz identitásról tudósítanak,…

Részletek

A SZEGÉNYSÉG FELSZÁMOLÁSÁNAK ÚTJA

A szegénység felszámolása többet követel a szociál- és gazdaságpolitika egyszerű módosításánál, bármennyire szakszerűen kidolgozott és kivitelezett intézkedésekről van szó. A szegénység kérdéskörének értelmezésére és megközelítési módjára vonatkozó nézeteink mélyreható újragondolása szükséges. Ez a központi vezérelv hatotta át a Bahá’í Nemzetközi Közösség képviselőjének beszédét az ENSZ Szociális Tanácsa 56. ülésének 2018. január 28-i megnyitóján. „Az emberiség…

Részletek

BELSŐ PR ESZKÖZEI

Életre szóló élmény

Néhány eszközről igencsak nehéz eldönteni, hogy a pr-osztály hatáskörébe tartozik-e, hiszen előfordul, hogy a humán erőforrás gondozza őket, egynémely vállalatnál pedig a marketingkommunikáció organizálja mindazt, amit belső pr-nek hívunk. Szerintem nem is az a kérdés, hogy ki végzi el a feladatot, hanem hogy mi a helye, szerepe a szervezet életében, milyen eszközök és erőforrások (Ne felejtsük el: a dolgozó szórakoztatása, megtartása költséges mulatság!) állnak rendelkezésre.

Részletek

A PR MÉRÉSE (3. rész)

Médiahatás és mérőszámok A „célzott befolyásolás megtérülésének modellje” a pr-szakmai mérések talán legérettebb területe. A modell elemzi a független változókat (média elhelyezések, értékesítési promóciók, reklámok, árak stb.), amelyek hatással lehetnek a forgalomra. A számítás rendszere gyakran a következő: 0-tól 100-ig pontozzák az adott üzenet hangnemét, tartalmát, hangsúlyát, a nyilvánosság szintjét és egy harmadik személy jelenlétét….

Részletek