Ugrás a tartalomra
2025.11.15.
  • ÖSSZEESKÜVÉS−ELMÉLETEK
  • PISZKOS ÜGYEK
  • DÉL-KOREA – AZ ELLENTÉTEKBŐL ÖSSZEÁLLÓ EGYSÉG
  • SZÁZARCÚ KÍNA-(NAPLÓRÉSZLETEK)

PR Herald

bizalomkommunikáció

Hírlevél
Véletlenszerű újdonság

  • Adatvédelmi irányelvek
  • Honlapszabályzat
  • IMPRESSZUM
  • Kiadó
Főcímek
  • összeesküves_elmelet

    ÖSSZEESKÜVÉS−ELMÉLETEK

    6 nap ezelőtt2 nap ezelőtt
  • piszkos_ugyek

    PISZKOS ÜGYEK

    6 nap ezelőtt2 nap ezelőtt
  • del-korea

    DÉL-KOREA – AZ ELLENTÉTEKBŐL ÖSSZEÁLLÓ EGYSÉG

    6 hónap ezelőtt2 nap ezelőtt
  • ezerarcu_kina

    SZÁZARCÚ KÍNA-(NAPLÓRÉSZLETEK)

    9 hónap ezelőtt2 nap ezelőtt
  • szegeny_tanar

    MIT KEZDJEK ÉN, SZEGÉNY TATÁR

    11 hónap ezelőtt2 nap ezelőtt
  • kuba

    „ELŐSZÖR KUBÁT LÁTNI, AZUTÁN A KÜLFÖLDI ORSZÁGOKAT”

    11 hónap ezelőtt2 nap ezelőtt
  • Kezdőoldal
  • Public relations
  • EGY CSEPPNYI VÁLTOZÁS
  • Média
  • Public relations

EGY CSEPPNYI VÁLTOZÁS

Sipos Emőke11 év ezelőtt5 év ezelőtt026 perc

Az összmagyarság televíziójának tartott Duna Televízió alapításakor három fő célcsoport bemutatásának és tájékoztatásának felelősségét vállalta magára: a magyarországi, a határon túli, és a diaszpórában élő magyarságét. A Duna Televízió első logója hullámain keresztül többszörösen is jellemzi a csatorna indulásakor képviselt küldetését és hivatását. Az évek során bekövetkezett tudatos és kevésbé tudatos változások azonban könnyen tetten érhetőek a folyamatosan változó logóban is, amelynek szimbolikája hűen tükrözi a csatorna identitáskeresési folyamatának állomásait.
1999-ben a Duna TV hőskorszakát élte, ekkor kapta meg ugyanis az UNESCO-tól az év legjobb kulturális televíziója címet. Ennek ellenére egyre csökkent a nézettség, amit a Duna TV-t megfigyelő hivatalosságok is kezdtek szóvá tenni [1]. A Duna Televízió akkori elnöke – Sára Sándor – sziklaszilárd irányítása következtében felgyülemlett ellenséges indulatok, egyet nem értések lassan elérték tetőpontjukat, az alapítás óta eltelt nyolc év alatt pedig a televízió működési környezete is nagy változáson ment keresztül. Megjelentek a kereskedelmi televíziók, így a határon túli magyarok számára már nem a Duna volt az egyedüli mentőöv egy magyar médiát nélkülöző, kultúra szegény környezetben. Mind a célcsoport igényei, mind pedig maga a televízió belső összetétele lassan megváltozott. Az új irány felé haladást egy átmeneti időszak követte, amikor Sára Sándortól megválva rövid ideig Lugossy László vette át az irányítást, majd később Pekár István, korábbi vezetőségi tag nyerte el a televízió elnöki tisztségét.
Arculatváltás
Az elnökváltást követően a Duna TV-nél arculatváltásra került sor, amelynek a logó továbbfejlesztése is az egyik fő állomása volt. Pekár István 2000-ben a Magyar Rádiónak azt nyilatkozta, hogy maga a név: „cseppnyi változás ” azt jelzi, hogy nem forradalmat, teljes átalakulást szeretnének, hanem sokkal inkább reformot [2]. „Az a kuratórium […] elvárta ezeket a külsődlegességekben is megmutatkozó átalakításokat. Azt gondolták, ha változik az „öreguras” tempó és a megjelenés, változik a befogadói kör is. Eljutnak majd a Duna Televízió adásai a fiatalabb korosztályokhoz [3].”

A brief, amelynek alapján az arculatváltást kezdeményezték, többek között arra formált igényt, hogy a Duna TV nézői a csatornát tartsák a legkiegyensúlyozottabb adónak, de mégsem legyen unalmas, rutinos megjelenésű: «Megbízható legyen, de ne szürke, egyhangú. Kerülje a talmit és a bóvlit, a kérész életű megoldásokat, az extremitásokat, de ne idegenkedjen az új, friss, kreatív megoldásoktól… [4]» Az arculatváltásnak médiatervezési stratégiája is volt. Magyarországon ötszáz, Erdély-szerte száz óriásplakát hirdette az új Dunát. Az új arculat részeként egyszerűek lettek a stúdióban a díszletek, a tágas, hátulról megvilágított felületek célja pedig a tágasság érzetének keltése volt. A legfontosabb műsorok kerültek előtérbe. Bevezették a csatorna-azonosító képeket, amelyek a magyarság jellegzetes tájait ábrázolták [5]. A kampány a sajtókapcsolatokra is jó hatást gyakorolt, és az arculatváltás hatására a Duna Televízióról szóló cikkek száma is megtízszereződött [6].
Pekár István legfontosabb célkitűzésnek a Magyarországi nézők számának gyarapodását tartotta, ugyanakkor szerette volna növelni a fiatalabb korosztályba tartozó nézők táborát, és kiszélesíteni azt kereskedelmi csatornákat is néző igényesebb nézőkkel. A rendszeresen megszervezett közönségtalálkozókon és nézői visszajelzések alapján ugyanis kiderült, hogy a televízió egyrészt nem sugároz fiataloknak szóló műsorokat, másrészt az is hagy maga után kívánnivalót, ahogyan a határon túl élőket bemutatja. A riportokban sokszor idős emberek szerepelnek, mintegy azt az üzenetet közvetítve, hogy fiatalok már kevésbé élnek a határokon túl  [7].  Az újonnan megválasztott igazgató azt vallotta, hogy annak ellenére, hogy tisztában voltak azzal, hogy az igényes produkció nem mindig vonzza a nézők tömegét, úgy döntött, a Duna Televízió mégis tartja magát eredeti célkitűzéséhez, mely szerint a Duna egy kulturális televízió. Ez jelenti a csatorna egyedi arculatát [8]. Ez a kettősség: az újításra való törekvés és a régi értékek megtartása az, amely az új logóban is visszaköszönt.
Szimbólum és játékosság
A csatorna logójának első ízben történő átalakításánál az alkotó egy nagyon érdekes megoldást alkalmazott. Az új logóban majdhogynem két típusú logófajtát ötvöz: a szimbólum és szöveg típusút, valamint a csak szöveges logót.
A logóban felfedezhető egy kisebb fajta játékosság is az új betűk használata révén. A korábbi egyenértékű Duna és Televízió szavak szerepe megváltozott: a DUNA szó került a logó középpontjába, a TELEVÍZIÓ feliratnak pedig másodlagos szerepet szántak. Ennek oka nagy valószínűséggel az, hogy a vezetőség felmérte a televízió márkájának erejét, amelyhez már nem kellett feltétlenül hangsúlyosan párosítani a termékmegnevezést is. A Duna folyót szimbolizáló három hullám kicsit összezsugorodott, ugyanakkor új szimbólummal egészült ki: a vízcseppel, amely egyszerre utal a folyóra, mint az összetartozás jelképére, és egyszerre képviseli a megújulást és egyszerűséget. Az arculatváltás fő motívumaként használt szimbólum ugyanis nem burkolt, hanem szavakba öntve a kampány szlogeneként erősíti az üzenetet. Így a korábban csak szöveg logó, a DUNA felirat, most önmagában is szimbólummá válik. Kialakítása révén a név elforgatva is tökéletesen olvasható úgy, hogy közben minden betű egyszerre egy cseppet is szimbolizál. Ez a játékosság az, ami egyidejűleg jelentett újítást, de ugyanakkor elrugaszkodást is a klasszikusan vett eleganciától.

A játékosság képviseletében, a fiatalság megszólítására fő műsoridőben igényesebb szórakoztató sorozatokat kezdtek el vetíteni, ezzel pedig megháromszorozták a nézők számát. Ezen kívül könnyűzenei műsorokat indítottak, viszont ezek nem arattak nagy sikert. Pekár István pár évvel a megválasztása után azt vallotta, hogy a Dunának a tudományos, ismeretterjesztő műsorok felé kell elmozdulnia, ez a siker kulcsa [9].
A logóban már kevésbé hangsúlyosan képviselt hullámok kicsit előrevetítették az aktuális helyzetet. A Duna figyelme most a kereskedelmi csatornák piacra való betörésével és a bűvös nézettségi mutatók egyre nagyobb fontosságával kicsit Magyarország felé fordult.
Az új logó esetében a színek szerepe már nem kap akkora jelentőséget. A szimbólum színvilága valahol a középúton állt meg az előző logóban megfigyelhető két kék árnyalat között. A logotípia egy markáns sötétszürke, csaknem fekete színt kapott, ezzel arra reflektálva, hogy a szem egyből a névre és nem a szimbólumra fókuszál. Az előző logótól eltérően, ahol ugyanakkora szerep jutott a szimbólumnak, mint a logotípiának, nem keletkezik zavar a befogadó szemében, hiszen a Duna nevet már nem csak a folyóval, hanem magával a televízióval is asszociálja a befogadó. A fekete, mint semleges szín a logóban egyszerre emeli ki a szöveget és a három hullámból álló szimbólumot is, ezáltal tökéletes párost alkotnak ezek a színek. Az előző logó szimbólumát teljes egészében átemelték, ezen csak egy kisebb színváltoztatást eszközöltek. Ebben a színváltoztatásban az alkotó megpróbálta egységesíteni a korábbi maszkulin illetve a feminin jelleget, ugyanakkor a logotípiát teljesen újragondolta. Ebben a változatban elhagyta a talpas betűt, és helyette egy csaknem önmagában is teljes értékű logotípiát alakított ki.
A Duna új designt kapott, mégis a kezdeti lelkesedés kicsit megtorpant. Egyrészt nagy feladat volt reagálni a külföldi nézőközönség életkörülményeiben bekövetkezett változásokra, másrészt pedig ugyanúgy megmaradt az a diaszpóra réteg is szerte a világon, akinek még mindig egyedüli mentsvára a magyarság egésze életének nyomon követésére a Duna volt. A Duna Televízió első tizenkét évét bemutató könyvből kiderül, hogy nagyon sokan követték figyelemmel a Dunát nem csak az elszakad területekről, de Izraelből, Amerikából, vagy akár Ausztráliából is. A változást mindenki megérezte, az is, akinek emiatt kellett távoznia a Duna TV-től, de az is, aki maradt. A műsorkínálat részben átalakult. A Duna kezdett beszállni a közszolgálati és kereskedelmi televíziók versenyébe. A Magyar Televízió nagy sikerű, politikai jellegű reggeli műsoraihoz hasonló reggeli műsort indított. A korábban külpolitika felé eltolódott mérce most befelé, Magyarország felé fordult. Ezzel viszont a televízió alapításától jelen levő munkatársak nem mindig értettek egyet.
A Duna Televízió új logója azt a benyomást kelti, hogy a csatorna rátalált a megvalósítani kívánt céljai felé vezető útra, ugyanakkor a márkához való erős kötődés miatt a különböző vizuális és tartalmi változások vegyes fogadtatást szültek a nézők körében is.
„Érdekes volt megfigyelni, hogy ki hogyan reagált e változásokra. Budapesten sok értelmiségi azt mondta, jelentősebb megújulásra számított. Az erdélyiek viszont föl voltak háborodva [10].”
A pr, a marketing és a kommunikáció
Míg korábban az arculattal és kommunikációval kapcsolatos feladatokat a kuratóriumi tagok látták el, Pekár István elnökké válását követően megalakította a Kommunikációs Irodát. Az iroda feladata a külső kommunikáció megszervezése, a média megjelenések koordinálása, műsor-politikai döntések előkészítéséhez szükséges kommunikációs elemzések készítése, valamint a közönségszolgálat. Az új elnökség alatt a Kereskedelmi Iroda Marketing Igazgatósággá alakult, összevonva a Műsorsajtó, Médiakutató, Pr- és Kereskedelmi Iroda munkáját, a csatorna új vezetősége pedig kezdett több, és célzottabb figyelmet fordítani a marketing és pr-tevékenységre. Ide tartozott egy olyan protokoll lista elkészítése és karban tartása, amely a világon élő magyarság ismert, jelentős személyiségeit gyűjtötte össze, valamint az összes magyar szervezet listáját. A Kommunikációs iroda feladata volt a nézőkkel való kapcsolattartás, de ők vették át a Duna Televízióért Alapítvány és a Duna Televízió Baráti Körök Társaságának egyes feladatait is, valamint az erdélyi futárszolgálat koordinálását [11].A csatorna működésétől kezdve folyamatosan jelen voltak a karitatív tevékenységek is. Ilyen volt a könyvgyűjtő akció, amelyben főként határon túli intézmények számára gyűjtöttek könyvadományokat. Ezek lebonyolításában nagy szerepet játszott Csermák Zoltán marketing igazgató, akinek olyan akciók fűződnek a nevéhez, mint a „Könyvet könyvért Kárpátaljára” vagy a „Szeptember végén”, amelyek során határon túli magyar intézményekhez juttatott el hiánypótló könyvadományokat a Duna TV az ő közreműködésével. A Duna TV-től 2005-ben távozó Csermák mintegy 950 ezer könyvvel járult hozzá a Kárpát-medencei intézmények gazdagításához [12].
Az „egy cseppnyi változás” néven végbement arculatváltási kampány a felemelkedés korszakát képviselte, amely nyolc év után hozott felfrissülést a Duna Televízió által képviselt világba úgy vizuálisan, mint tartalmilag. Ez a korszak azonban nem tartott sokáig, ugyanis öt évre rá megint megújult a Duna, a változás viszont ezúttal sokkal többet kívánt képviselni.
Irodalom
LŐCSEI GABRIELLA: Embernek lehet maradni a vezetői székben is: Pekár István, a Duna televízió elnöke a cseppnyi változásról, a nézői szokásokról és a gazdasági stabilizációról. In: SCHMITT PÉTER (szerk.): Csillagösvényen. A Duna Televízió első tizenkét éve. 1992-2004. Budapest, Mezőgazda Kiadó, 2004. 240
SCHMITT PÉTER (szerk.): Csillagösvényen. A Duna Televízió első tizenkét éve: 1992-2004. Budapest, Mezőgazda Kiadó, 2004. 182
LŐCSEI (2004) 239
DEMETER LÁSZLÓ: A Duna Televízió arculatváltása – brief. Idézi: KLAUSZ ORSOLYA: „Cseppnyi változás ” – A Duna Televízió arculatváltása. Budapest, Budapesti Gazdasági Főiskola, Külkereskedelmi Főiskolai Kar, Nemzetközi Kommunikáció Szakirány, Public Relations szakirány. 2004. 51
SCHMITT (2004) 183
CSERMÁK ZOLTÁN: Föníciai örökség egy közszolgálati csatornán. In: SCHMITT PÉTER (szerk.): Csillagösvényen. A Duna Televízió első tizenkét éve: 1992-2004. Budapest, Mezőgazda Kiadó,  004. 227
PEKÁR ISTVÁN: Az én Dunám A-tól Z-ig. In: MEDGYESI GABRIELLA – PINTÉR JUDIT (szerk.): Mészáros utca 48: Fejezetek a Duna Televízió történetéből. Krea-TV Kulturális Szolgáltató Kft., 2013. 196 LŐCSEI (2004) 240 LŐCSEI (2004) 239
SCHMITT (2004) 223-224
KKK tagok: Dr. Csermák Zoltán bemutatása. MTVA  http://www.mtva.hu/en/minden-hir/222-kkk/kkk-tagok/2915-kkk-tagok-dr-csermak-zoltan 2014. 11. 30.

Megjelölt: arculat arculatváltás Duna Televízió Duna Tv identitás logó

Bejegyzés navigáció

Előző: A 22. TITANIC NEMZETKÖZI FILMFESZTIVÁL
Következő: BESZÉLGETÉS POREISZ VERONIKÁVAL

Kapcsolódó tartalom

Bahai_nők_támadás_alatt_iranban

BAHÁ’Í NŐK TÁMADÁS ALATT IRÁNBAN

Varga Mihály1 év ezelőtt2 nap ezelőtt 0

IRÁN HALÁLRA ÍTÉLTE TOOMAJ SZALEHI RAPPERT A 2022-23-AS ZAVARGÁSOK MIATT

Seyla Hamminbad2 év ezelőtt11 hónap ezelőtt 0

A DEBRECENI EGYETEM VOLT HALLGATÓJÁT TARTÓZTATTÁK LE IRÁNBAN

Varga Mihály2 év ezelőtt2 év ezelőtt 0

A PALESZTIN TÖRTÉNELMI NÉZŐPONT

Abdul-Fattah Munif2 év ezelőtt2 év ezelőtt 0

Cikkek szerzői

avatar for Abdul-Fattah MunifAbdul-Fattah Munif
avatar for Archibald TatumArchibald Tatum
avatar for Bakó ÁdámBakó Ádám
avatar for Bakó BalázsBakó Balázs
avatar for Balassa JúliaBalassa Júlia
avatar for Balázsfalvi BalázsBalázsfalvi Balázs
avatar for Baricz ÁrpádBaricz Árpád
avatar for Bátyi ZoltánBátyi Zoltán
avatar for Biró Gergely ÁdámBiró Gergely Ádám
avatar for Bognár GergelyBognár Gergely
avatar for David BuzelliDavid Buzelli
avatar for Chris RosenwaldChris Rosenwald
avatar for Csabai ZsanettCsabai Zsanett
avatar for Csóka GyörgyCsóka György
avatar for Czeglédi EdinaCzeglédi Edina
avatar for Dan AlexeDan Alexe
avatar for Datus C. SmithDatus C. Smith
avatar for Demeter MártonDemeter Márton
avatar for Dettre GáborDettre Gábor
avatar for Ceglédi TímeaCeglédi Tímea
avatar for Berényi Zsuzsanna ÁgnesBerényi Zsuzsanna Ágnes
avatar for Dunai AndreaDunai Andrea
avatar for Dura MártaDura Márta
avatar for Emilie VenablesEmilie Venables
avatar for F. Tóth Tibor BenedekF. Tóth Tibor Benedek
avatar for Fábián KristófFábián Kristóf
avatar for Fabó GergőFabó Gergő
avatar for Fóti Péter CsabaFóti Péter Csaba
avatar for Füzesi ViktóriaFüzesi Viktória
avatar for Gaál BélaGaál Béla
avatar for Galánfi CsabaGalánfi Csaba
avatar for Gáspár ÉvaGáspár Éva
avatar for Gellérfi BenceGellérfi Bence
avatar for Gianluigi NuzziGianluigi Nuzzi
avatar for Göczey AndrásGöczey András
avatar for Göllner B. AndrásGöllner B. András
avatar for Gősi MariannGősi Mariann
avatar for Gulyás SzilárdGulyás Szilárd
avatar for Györe GabriellaGyöre Gabriella
avatar for Györfi AndrásGyörfi András
avatar for Hajas EvaHajas Eva
avatar for Havas KatalinHavas Katalin
avatar for Háver-Varga MariannaHáver-Varga Marianna
avatar for Hegedüs IrénHegedüs Irén
avatar for Hegyi SzabolcsHegyi Szabolcs
avatar for Hidy PéterHidy Péter
avatar for Horváth ErikaHorváth Erika
avatar for Járvás PéterJárvás Péter
avatar for Jean Pierre AussemsJean Pierre Aussems
avatar for Judith Waldvogel-BenczeJudith Waldvogel-Bencze
avatar for Juhász AnikóJuhász Anikó
avatar for Jürgen RothJürgen Roth
avatar for Kaczper BalázsKaczper Balázs
avatar for Kánya AdélKánya Adél
avatar for Karl Markus GaussKarl Markus Gauss
avatar for Kecskeméti Varga MihályKecskeméti Varga Mihály
avatar for Kenan MalikKenan Malik
avatar for Kenyeres AttilaKenyeres Attila
avatar for Kerek SáraKerek Sára
avatar for Kerekes CsabaKerekes Csaba
avatar for Kereszturi ÁkosKereszturi Ákos
avatar for Kevin MitnickKevin Mitnick
avatar for Kis AlexKis Alex
avatar for Kisantal TamásKisantal Tamás
avatar for Kiss Gergely MátéKiss Gergely Máté
avatar for Koch AndreaKoch Andrea
avatar for Kocsis Nagy NoémiKocsis Nagy Noémi
avatar for Kőhegyi IlonaKőhegyi Ilona
avatar for Kolma KornélKolma Kornél
avatar for Kovács KatalinKovács Katalin
avatar for Kovács Rhewa AndreaKovács Rhewa Andrea
avatar for Kozár AlexandraKozár Alexandra
avatar for Kozarek AndreaKozarek Andrea
avatar for Kránitz LauraKránitz Laura
avatar for Kristóf MihályKristóf Mihály
avatar for Kröel-Dulay GyörgyKröel-Dulay György
avatar for Kulcsár EmőkeKulcsár Emőke
avatar for Kuti TamásKuti Tamás
annamarialehoczky@gmail.com'Lehoczky Annamária
avatar for Ostergaard LeonOstergaard Leon
avatar for Lipovszky CsengeLipovszky Csenge
avatar for Majsai TamásMajsai Tamás
jamietudawali2006@wuuvo.com'marilouaycock
avatar for Markója ÁdámMarkója Ádám
avatar for Marshall RosenbergMarshall Rosenberg
matthias_matthias@dogotu.geemail.cc'matthiasg38
lucianabobb@bheps.com'mclgrant077
avatar for Michal HvoreczkyMichal Hvoreczky
avatar for Milák Bernadett TündeMilák Bernadett Tünde
avatar for Mohamed AldikarMohamed Aldikar
avatar for Morvay ZsófiaMorvay Zsófia
kornelmyat@gmail.com'Myat Kornél
avatar for Nádasi EsztusNádasi Esztus
avatar for Nagy AndreaNagy Andrea
avatar for Narancsik VirágNarancsik Virág
avatar for Neal LinkonNeal Linkon
avatar for Nógrádi GáborNógrádi Gábor
avatar for Nógrádi GergelyNógrádi Gergely
avatar for Norman HartNorman Hart
avatar for Nyiri Zsuzsanna JolánNyiri Zsuzsanna Jolán
avatar for Omar Adam SayfoOmar Adam Sayfo
avatar for Ottlik KarolyOttlik Karoly
avatar for Pajer HajnalkaPajer Hajnalka
avatar for Dr. Papp-Váry Árpád FerencDr. Papp-Váry Árpád Ferenc
avatar for Parászka BorókaParászka Boróka
avatar for Pintér SzabolcsPintér Szabolcs
avatar for Pirik FanniPirik Fanni
avatar for Popper PéterPopper Péter
avatar for Pusztai-Pintér SzonjaPusztai-Pintér Szonja
avatar for Puska VeronikaPuska Veronika
avatar for Raouf HalloRaouf Hallo
avatar for Rátky PéterRátky Péter
avatar for Rejtő JenőRejtő Jenő
avatar for Rév JúliaRév Júlia
rikimoh39@gmail.com'rikoriko
avatar for Róbert KatalinRóbert Katalin
avatar for Dahlke RüdigerDahlke Rüdiger
avatar for Sablik HenrikSablik Henrik
avatar for Sándor ZsuzsaSándor Zsuzsa
avatar for Sárvári BalázsSárvári Balázs
avatar for Sas GergőSas Gergő
avatar for Sebály BernadettSebály Bernadett
avatar for Sebestyen AttilaSebestyen Attila
avatar for Seres LászlóSeres László
avatar for Setét JenőSetét Jenő
avatar for Seyla HamminbadSeyla Hamminbad
avatar for Simkó JánosSimkó János
avatar for Simó EndreSimó Endre
avatar for Sipos EmőkeSipos Emőke
avatar for Sipos LillaSipos Lilla
avatar for Soltész KrisztinaSoltész Krisztina
avatar for Somogyi RékaSomogyi Réka
avatar for Stern GabriellaStern Gabriella
avatar for Stofán MónikaStofán Mónika
avatar for Szarvas AdriennSzarvas Adrienn
avatar for Szele TamásSzele Tamás
avatar for Szentiványi GáborSzentiványi Gábor
avatar for Szentmiklósi DóraSzentmiklósi Dóra
avatar for Szerb AntalSzerb Antal
avatar for Szigeti TamásSzigeti Tamás
adam.szigeti@bca.hu'Szigeti Ádám
avatar for Szoboszlai KrisztinaSzoboszlai Krisztina
avatar for Szondi GyörgySzondi György
bianka.sztaneva@gmail.com'Sztaneva Bianka
avatar for Kőszegi ZsófiaKőszegi Zsófia
avatar for Tábori GyörgyTábori György
avatar for Tamás DorkaTamás Dorka
avatar for Teket ReginaTeket Regina
avatar for Thiele-Csekei EnikőThiele-Csekei Enikő
avatar for Thomas AchelisThomas Achelis
avatar for Tomáš VašutTomáš Vašut
avatar for Tompa AndreaTompa Andrea
avatar for Tony WuTony Wu
avatar for Torma LászlóTorma László
avatar for Tóth AdorjánTóth Adorján
avatar for Tóth BalázsTóth Balázs
avatar for Tóth EnikőTóth Enikő
avatar for Tóth Nóra AnnaTóth Nóra Anna
avatar for Turóczi IldikóTuróczi Ildikó
avatar for Turós MargarétaTurós Margaréta
avatar for Urbán TerézUrbán Teréz
avatar for Vajda MelindaVajda Melinda
avatar for Vanek Zsuzsanna Dr.Vanek Zsuzsanna Dr.
avatar for Varga MátéVarga Máté
avatar for Varga MihályVarga Mihály
avatar for Vilem FlusserVilem Flusser
avatar for Vincze-Vajtó DettiVincze-Vajtó Detti
avatar for William StanburyWilliam Stanbury
Newsmatic - News WordPress sablon 2025. Powered By BlazeThemes.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.