BELSŐ PR ESZKÖZEI

Életre szóló élmény

Néhány eszközről igencsak nehéz eldönteni, hogy a pr-osztály hatáskörébe tartozik-e, hiszen előfordul, hogy a humán erőforrás gondozza őket, egynémely vállalatnál pedig a marketingkommunikáció organizálja mindazt, amit belső pr-nek hívunk. Szerintem nem is az a kérdés, hogy ki végzi el a feladatot, hanem hogy mi a helye, szerepe a szervezet életében, milyen eszközök és erőforrások (Ne felejtsük el: a dolgozó szórakoztatása, megtartása költséges mulatság!) állnak rendelkezésre.

Részletek

A PREXCELLENCE

A Freemail.hu-t is fejlesztő Nomo pr-szakmai szolgáltatást hívott életre „Prexcellence” néven. A fejlesztők a folyamatosan változó és egyre többet követelő piaci igények és nemzetközi trendeket figyelembe véve hozták létre a szolgáltatást, amellyel a kommunikációs ügynökségek és újságírók munkáját szeretnék megkönnyíteni.   A Magyar PR Szövetség üdvözölte a fejlesztést: „Az ilyen kezdeményezések hozzájárulnak ahhoz, hogy a…

Részletek

„PR” VAGY „pr”?

A public relations szakma rövidítését az esetek többségében nagybetűvel (PR) látom leírva, ám szent meggyőződésem, hogy a kisbetűs (pr) a helyes, jóllehet ez irányú hivatalos állásfoglalásról eddig csupán hallottam. Mindezek miatt szerkesztőségünk úgy döntött, utánanéz a helyes írásmódnak, hogy végre rendet tegyen a káoszban. Kutakodásunk megkezdése előtt abban reménykedtünk, hogy egyértelmű választ kapunk. Nem így…

Részletek

PR VS MARKETING VS ÚJSÁGÍRÁS

Mi a public relations? Mi a marketing? És mi az újságírás? Jól tudjuk, hogy határozott különbségek vannak a fenti szakmák között, mégsem könnyű igazi határvonalat rajzolni közéjük. Leon Ostergaard írásában arra vállalkozik, hogy az említett 3 terület jellemzőinek összehasonlításával próbáljon a különbségekre rávilágítani. Írásának alapjául egy korábbi előadása szolgált, amelyet egy kommunikációs kérdésekkel foglalkozó konferencián…

Részletek

AKTÍV ÉS PASSZÍV PR

Nagyképűség és naivitás volna azt hinnem, hogy megoldást kínálhatok a jelenlegi, többnyire liberós korban lévő hazai művészet- (kultúra- és művész-) menedzselési helyzetre. Csupán reménykedni merek, hogy gondolataim, amelyek mások gondolataiban, tapasztalataiban gyökereznek, továbbgondolkodásra késztetik az olvasót, aki így könnyebben juthat el saját céljaihoz. Nem lehet elégszer leírni, hogy a kultúra áru, ha árucikk formájában jelenik meg. A vers…

Részletek

A PR-SZAKMA ÖNÁLLÓSÁGA

Az angol nyelvben a „foglalkozás” szónak – többek között – az „occupation” és a „profession” szavak felelnek meg. Az angol-magyar üzleti szótár az alábbiak szerint definiálja az utóbbit: személyek csoportjának vagy osztályának hosszú tanulmányi idő után praktizáló tagja, miután a megfelelő tudományágban speciális képesítést szerzett. Eredetileg csak három tanult mesterség: a jog, az orvostudomány és…

Részletek