PR-ESZKÖZÖK CSOPORTOSÍTÁSA

A public relations szakma gyakorlói által használt eszközök három csoportba sorolhatók – a kommunikáció alaptípusának megfelelően személyes, csoport és tömegkommunikációs pr-eszközöket ismerünk.

A személyes kommunikáció eszközei:

A pr-film (13 műfaj)
Chat
Egy embernek küldött sms
Előadás
Levelezés
Meghívó
Névjegykártya
Névre szóló e-mail
Párbeszéd
Személyre szóló oklevél
Személyre szóló pr-ajándékok
Telefax
Telefonbeszélgetés
Üdvözlőkártya

A csoportkommunikáció eszközei:

A pr-filmek (13 műfaj)
A pr-típusú rendezvények
Aktuális cikkajánlások
Állandó és ideiglenes kiállítás
Arculati kézikönyv
Boríték
Brosúra
Chat
Címke
Csoportos pr-ajándékok
Csoportos viták, kerekasztal típusú rendezvények
Diakép
Diaporáma
Díj-alapítás
Díjkiosztó
Eligazító tábla
Elnyert díjak kiállításai
Előadás tartása egy csoport előtt
Faliújság
Filmbemutató
Fogadó-dosszié
Gálaműsor
Hagyományos naptár
Imázs-formáló nyomtatvány
Írásvetítő fólia
Játékok
Komputer-animáció
Kör-email
Kör-sms
Lakossági fórum
Levelezőlista
Levélpapír
Matrica
Média-események (sajtótájékoztató, médiakonferencia, sajtóreggeli, háttér-tájékoztatás)
Moderálás
Multimédia
Multivízió
Naptárak (falinaptár, kártyanaptár, asztali naptár)
Online fórum
Online hírlevél
Sajtóközlemény (News Release)
Sajtómappa
Szakmai konferenciák
Szakmai továbbképző tanfolyamok
Szemléltető pr-eszköz
Szervezeti beszámoló anyag (éves, negyedéves jelentés)
Színházi előadás
Tájékoztató kiadvány (leporelló)
Tájékoztató vitrinek
TCK-szöveg
Térkép
Termék, szolgáltatás prospektus
Tréningek
Új belépők kézikönyve
Üzleti prezentáció
Vállalati múzeumok
Versenyek
Videoműsor
Vitavezetés
VNR (Video News Release)
Zárt területi plakát

A tömegkommunikáció eszközei:

A pr-filmek (13 műfaj)
Blog
Évkönyv
Gerillaeszközök
Gigant-poszterek
Heti-, kétheti-, vagy havilapban közölt publikáció
Közterületi plakátok
Magazin (folyóirat)
Microsite
Nyomtatott napilap
Olvasói levél (Az aláírásnál megjelölve a vállalat neve, és a szerző státusza)
Periodika
Rádióműsor
Teletext
Televíziós műsor
Vállalati honlap
WEB-kikötő, hírportál

Author: Varga Mihály

Stratégiai kommunikációs tanácsadó, a PR Herald – az első magyar public relations szakfolyóirat – alapító-főszerkesztője. 1983-ban kezdi pályafutását a Magyar Televízió Szegedi Stúdiójában, mint szerkesztő-rendező, majd ’85-től filmgyártásvezetőként dolgozik Budapesten. 1987-től a Magyar Tudományos Akadémia Kutatófilm-stúdiójánál produkciós menedzser. A rendszerváltás idején (illegális körülmények között) külpolitikai tudósításokat szervez, külföldi televíziós társaságoknak szállít dokumentumfilmeket és híranyagokat, a „Keleti Tömb” utolsó szocialista országainak végnapjairól. Több száz publicisztika, rádió- és lapinterjú szerzője és szerkesztője. Olyan szervezetek és vállalatok pr-tevékenységét segítette/segíti, mint az ORTT, a Magyar Államkincstár, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Szakképzési Intézet, a Magyar Villamos Művek Rt., a Levegő Munkacsoport, a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségi Közalapítványa és a Workania. A pályájuk elején álló tehetséges emberek megszállott támogatója. Kapcsolat: varga.mihaly@prherald.hu

Vélemény, hozzászólás?