CAMINO: ULI, MARY, JÜRGEN, HUBERT ÉS ROBERTO

Egy kis francia falu, oda kell eljutnom. Száguld velem a vonat, bámulok ki az ablakon, órák telnek így el. Nincs tegnap, sem holnap, még az estét sem látom. Nem tudom, hogy mit fogok tenni három óra múlva, azt sem, hogy hol fogok éjszakázni. Az előttem ülő nő állandóan csinál valamit: nyüzsög, telefonál, átrakja a táskáját,…

Részletek

A PR MÉRÉSE (2. rész)

Rövidtávú hatásvizsgálatok Miként szakmai sorozatunk 1. részében leszögeztük: a pr-munka eredményét, hatását három szinten lehet mérni: az input-mérés során a ráfordítást vesszük górcső alá, az output-kutatás során az azonnal jelentkező hatást vizsgáljuk, míg az outcome-mérés esetén a hosszú távú, tartósabb hatékonyságot vizsgáljuk meg. Mindhárom szint fontos, ám – véleményem szerint – leginkább az outcome vizsgálata…

Részletek

MEGFEJTETT KÓDEX

Hát kérem: egy rejtéllyel kevesebb. Nem tudom, nem voltak-e szebbek a színes legendák, feltételezések, amiket a Voynich-kézirat közé szőttünk, de a valóság akkor is tagadhatatlan. Megfejtették az eddig megfejthetetlennek hitt, ismeretlen nyelven és ismeretlen írással készült kódexet. Nem, nem a Bölcsek Köve titkait ismerteti. Sokkal hasznosabb: nőgyógyászati szakmunka volt. Legyünk őszinték: a Bölcsek Köve vagy…

Részletek

A MAFFIA ÚTJA A KORMÁNYHATALOMIG

Számos jel utal arra a folyamatra, melynek során a klasszikus maffiaszervezet nem csupán minőségi változáson esik át, hanem politikai formációvá válik.  Kim Lane Scheppele, a New Jersey-i Princeton Egyetem szociológusának véleménye Magyarországgal, mint az egyik EU tagállammal kapcsolatban: „Ha egy maffiaszervezet  az alvilágból a felszínre emelkedik, és már az államot is ellenőrzése alá vonja, az…

Részletek

FUSSANAK NEKI ÚJRA!

A következőkben a téma iránti elfogultság és az iránta való elkötelezettség vezeti a kezemet a klaviatúrán; ezt kéretik figyelembe venni! Gondolatmorzsák következnek a XX. Szegedi Borfesztivált népszerűsítő reklámszpotról. [youtube_sc url=”https://www.youtube.com/watch?v=DOF47BpKKW8″] Lejegyzem azon mondatokat, amelyekben inkongruencia feszül a reklám és annak tárgya között: (0:22) „– Muszáj, muszáj egy picit lazítani” – bort tölt, majd: „– A…

Részletek