SVÁJC, A MÁRKA

Interjú Johannes Matyassyval Johannes Matyassy a Presence Switzerland szervezet elnökeként Svájc márkázását koordinálja. Arról kérdeztük, hogy mit jelent a márkázás egy ország esetében, mi a program intézményi háttere, és milyen eredményeket sikerült eddig felmutatni. – Mátyássy úr, mit jelent a branding Svájc esetében és miért van szükség rá? Johannes Matyassy: – Az ok elsősorban a…

Részletek

ALKOHOLIZMUS

Dr. Zsákai Szilvia szociológussal folytatott interjú során olyan kérdések kerültek terítékre, mint az alkoholizmus horizontális és vertikális tagozódása, vagy az eltérő alkoholfogyasztási tendenciák. Mindezek a kérdések az ünnepekhez közeledvén óhatatlanul az eszembe jutottak, hiszen a húsvéti forgatagban olykor szinte tapintani lehet egy-egy belső drámát, melyről csak a tekintetünk árulkodik. A kereszténység egyik legnagyobb sátoros ünnepén…

Részletek

AZ ISZLÁMELLENESSÉG MINT ÚJ POLITIKAI KORREKTSÉG

Az iszlám és a bevándorlás problémája összemosódni látszik Nyugat-Európában. A jobboldali és bevándorlásellenes hangadók (Thilo Sarrazintól, Matteo Salvinin és Geert Wildersen át, egészen Tommy Robinsonig) egyre inkább az iszlámot teszik felelőssé az Európán kívüli tömegek integrációs kudarcaiért és a közbiztonság romlásáért. Érvelésük szerint az iszlám nem vallás, hanem ideológia, a gondok pedig egytől-egyig ennek az…

Részletek

HATÁRÁTSZELÉSEK

Szeptember 7. és október 30. között a „Határátszelések” mottó jegyében filmfesztivállal, zenei ősbemutatókkal, képzőművészeti projektekkel, a Velencei Képzőművészeti Biennáléhoz kapcsolódó kerekasztal-beszélgetéssel és nyolc közép- és kelet-európai ország fiataljait megmozgató ifjúsági vitaversennyel folytatja a Goethe Intézet tavaly megkezdett programciklusát. Szeptember 7-én 10.30-kor a „hatalom és család” témájáról beszélget Insa Schöningh, a Családi Kérdések Evangélikus Akcióközösségének országos ügyvezetője Somlai…

Részletek

VOLT EGY ÁLMOM…

Amikor több mint három évtizeddel ezelőtt Egyiptom földjére léptem, de ja vu érzés szakadt rám. Amint kiléptem a repülőgépből, az illatok, a légkör, a város monoton zaja, mintha a sajátom lett volna. Ismerős volt a fűszeres illat, a bűz, a nehéz levegő, amit a Metropolis kiadott magából… Boldog voltam, régészeti feltárásra jöttem… Először, álmaim országába. …

Részletek

MEGÚJULÓ PR A SOKCSATORNÁS TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ VILÁGÁBAN

Megjelent az I. PR Akadémia előadásainak tanulmánykötete Olyan lehetséges utakat vázol fel a Public Relations elmélete és gyakorlata című könyv, amelyeken keresztül a pr az új médiához és kommunikációs kultúrához próbál meg alkalmazkodni. A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) által tavaly szervezett I. PR Akadémia előadásaiból készített kötet – amelyet…

Részletek