A SZÚFIZMUS

Az arab tasawwuf (szúfizmus, misztika) elnevezés eredetére többféle elmélet született. Az egyik, egyben leghíresebb elmélet szerint a szúf („gyapjú”) szóból származik, és föltehetőleg a korai muszlim misztikusok által viselt gyapjúruhára utal. Egy másik elmélet szerint az aszháb asz-szaf (A Pad emberei) vagyis a Próféta medinai mecsetének hátsó részében lakó szegény muszlimok csoportjának elnevezéséből ered. Egy…

Részletek

MAROS JUDIT (1984)

A Sakkom Interaktív marketingkommunikációs és pr-ügynökség új munkatársa: Maros Judit – a londoni Chartered Institute of Public Relations 2008-as diákversenyének döntőse –, az ügyfelek sajtókommunikációjának támogatásában és a keresőmarketing kampányok menedzselésében vállal szerepet. Maros Judit (25) 2007-ben diplomázott a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karán, egyetemi végzettséget pedig az angliai Bournemouth University public relations szakán szerzett….

Részletek

KORTÁRS CSEH FILMEK

A 2013. április 5-13. között zajló, idén 20 éves Titanic Nemzetközi Filmfesztiválon az ír filmek mellett a legfrissebb cseh alkotások is kiemelt hangsúlyt kapnak. A „Staropramen cseh sörkorcsolyák” elnevezésű szekcióban a kortárs cseh filmek legjava pereg majd a vásznon. Látható lesz díjözönnel jutalmazott film noir, szexuális ébredésről szóló elsőfilm, közönségkedvenc vígjáték a fociról, egy abszurd…

Részletek

A NÉPSZERŰSÉGHEZ VEZETŐ UTAK

Egy énekesnek évente kétszer van remek állapotban a hangja, de biztos, hogy aznap nincs előadása. Ha előadása van és nincs a hangjánál, akkor jön a technika. És ha se hangja, se technikája, akkor jön a pr-főnök. Ezerkilencszázkilencvennyolc, augusztus 15., déli 12 óra. Borkészítők különböző bormintákat hoznak Luciano Pavarottihoz, mert meg szeretnék nyerni nevét az áruikhoz….

Részletek

A KOMMUNIKÁCIÓS SZAKMA TREND-KUTATÁSA

Az „ECM 2009” nem okozott meglepetést A válság miatt csökkenő kommunikációs büdzsék, a nyomtatott média használatának visszaszorulása, az online és a közösségi média felértékelődése – röviden így összegezhetőek a European Communication Monitor (ECM) 2009 kutatásának megállapításai, amelyet 34 ország (köztük hazánk) 1850 kommunikációs szakemberének megkérdezésével készítettek. Ansgar Zerfass, a Leipzig-i Egyetem professzora és kollégái által…

Részletek

NYÍLT LEVÉL HARLE TAMÁS ÚJSÁGÍRÓNAK

Bognár Gergely Harle Tamás író-újságíró legújabb – gyakorlott és kezdő újságíróknak egyaránt – szóló szakkönyvével kapcsolatban írt a szerzőnek. Kedves Tamás! Már régóta munkált bennem a gondolat, amelyet most kimondok: szakkönyv-fetisiszta vagyok! (Bízom benne, jónak találod a „tüskeszavamat”!) Ez az állítás zömmel csak az újságírással kapcsolatos, új könyvekre igaz. Olvasom őket strandon, lapozgatom a metrón,…

Részletek