A 21. TITANIC FILMFESZTIVÁL

A Kálvária című angol-ír drámával nyit és Jim Jarmusch Halhatatlan szeretők című filmjével zárul a 21. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál. 2014. április 4-12. között öt helyszínen 25 nemzet 52 alkotását 7 szekcióba osztva láthatja majd a közönség, melyek közül tíz film egészen új, idei, 2014-es alkotás, és ezek közül ötnek az idei Sundance-n volt a világpremerje….

Részletek

TUDATOS KÖZLEKEDÉS

Az „Autómentes Nap”, illetve az ezt megelőző „Európai Mobilitási Hét” feladata: évről-évre felhívni a figyelmet a növekvő autóforgalom, ezzel együtt a légszennyezettség drámai hatásaira. Szeptember 16-22. között a rendezvénysorozat kiemelt témája a fenntartható városi közlekedés, környezetünk és saját egészségünk megtartása. Mert ha nem változtatunk közlekedési szokásainkon, akkor pillanatnyi kényelmünkért túl nagy árat fogunk fizetni. Az…

Részletek

RAJONGÁS ÉS SZKEPSZIS

A XX. század alkonyának szülötteként, aki következésképpen az élete túlnyomó részét a XXI.-ben fogja eltengeni, generációmból adódóan életem része az internet, a „webkettő”, az úgynevezett „új technika”. Évről-évre több „szerkentyű” társul be ebbe a digitalizált világba. A telefonok egyre nagyobb számban érintőképernyősek, mi több, „okosak”, ráadásul még azon is lehet internetezni. Meg a televízió is…

Részletek

A PR MÉRÉSE (4. rész)

Tartalmi és cyberspace-elemzés Bármely kommunikációs program hatékonyságát determináló legfőbb kritériumok: 1.) érje el a releváns célcsoport-szegmentumokat, 2.) általánosan terjedjen el a körükben, 3.) közvetítsen kulcsüzeneteket, 4.) erős kommunikációs súllyal jelenjen meg a konkurensekhez képest. (Macnamara, 2002.) Az általunk generált, vagy újságírói kérdésre reagáló nyilatkozatokból készült cikkek minősítése, értékelése során a médiakapcsolati munkában (ha output-mérésekről van szó) legfontosabb…

Részletek

HÍRNÉVMENEDZSMENT KONFERENCIA (MPRSZ)

„Hírnévvédelemre szakosodott biztonsági őrt felveszek” A hírnév méréséről, napjaink hírnévkockázatairól, és a pr-szakmában bekövetkezendő paradigmaváltásról is szó esett a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) 2010. május 14-i, budapesti szakmai konferenciáján. Az illusztris előadók egy dologban azonnal megegyeztek: a hírnév építése és megőrzése már-már fontosabbá válik, mint a gyártelep eszközeinek védelme. Az egész napos konferencia házigazdája…

Részletek

AZ ALKOTÓK – MÉZGÁÉK SZOCIALIZMUSA 2. RÉSZ

Cikksorozatomban a Mézga család hátterét kutatom. A sorozat első négy részét 1968-ban mutatták be a Magyar Televízióban. A reményteljes kezdés ellenére azonban az anyagi források hiánya miatt a gyártás elakadt. Az országból nem is érkezett támogatás. A további kilenc epizódot egy francia producer, Georges de la Grandière finanszírozta, aki Budapesten való átutazása alkalmából figyelt fel a rajzfilmre…

Részletek