PR MÉRÉSI MÓDSZEREK

Attitűdtől a véletlen mintáig A pr-szakma minősítésének követelményeit annak idején a Helsinki Charta is jóváhagyta. A minőségi kommunikáció megvalósításának, elterjesztésének egyik előfeltétele azonban a mérési módszerek kidolgozása és egy közös normarendszer felállítása lesz az elkövetkező években. Mivel kommunikációs szakmák művelői időnként mást és mást értenek az általuk gyakran használt fogalmakon, az alábbiakban közölt kivonatos szakmai…

Részletek

SZÁMTALAN

Parázs Gergely Tabánban lakó gimnáziumi tanár az utóbbi napokban szinte mindent és mindenkit megszámolt magában, és maga körül. Ahogyan osztott, szorzott, „derivált és retirált”, egyre érdekesebb megoldóképletekre bukkant. A múlt homályába vesző időben még használt szorzótáblát, logarlécet, meg függvénytáblázatot, mára azonban elavult lett valamennyi segítőeszköz. A férfi számára elérkezett az idő – bár jelentős késlekedés,…

Részletek

ARCULAT ÉS IDENTITÁS

A külső megjelenés – az arculat – alapján szerezzük első benyomásainkat, pillanatok alatt alakítunk ki pozitív, negatív, vagy éppen semleges képet egy adott cégről, intézményről, termékről vagy szolgáltatásról. Egy hatékonyan működő arculat azonban nem pusztán esztétikai szempontoknak felel meg. Olyan szilárd, belső énképet – identitást –, teremt, ami alapján felismerhető és megkedvelhető az adott cég….

Részletek

A SZERELEMRŐL

Nagyon imponálnak nekem nagy emberek nagy gondolatai. Megfigyeltem, hogy gyakran választják értekezéseik címéhez azt a formát, amikor is az értekezés tárgyához hozzáteszik, hogy -ról, esetleg – ről, nyilván a latin nyelvű mintát követve. Ez a gondolatmenet (?) latinul azt a címet viselné, hogy De amore, de nem ezt választottam, részben mert elég sznob dolog lenne,…

Részletek

A RIPORT MŰFAJA

A riport mindig is a média egyik alapkövét jelentette, hiszen élettel teli műfaj, többnyire megjelenik az érintetteknek és riport készítőjének véleménye is közvetlenül, vagy közvetve és talán ez hozza a legközelebb az eseményeket, s azoknak okait az olvasókhoz/nézőkhöz/hallgatókhoz a nyomtatott és az elektronikus sajtóban egyaránt. Viszont manapság megfigyelhető e műfaj háttérbe szorulása, úgy tűnik, egyre…

Részletek

ÖSSZEHASONLÍTÓ TANKÖNYVELEMZÉS

Kiválasztottam két középiskolai tankönyvet – mindkettő a hazai középiskolák negyedik osztályos történelem tantárgyához kötődik -, és ezek felépítését és tartalmát szisztematikusan összehasonlítottam egymással. A két kötet két év eltérésével jelent meg: az egyik 1995-ben, a másik 1997-ben. 1.) Salamon Konrád: „Történelem IV. A középiskolák számára” (Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1995. 2., átdolgozott kiadás) – nevezzük ezt…

Részletek