HÉTKÖZNAPI HŐSÖK

A náci korszakot sokáig meglehetősen egysíkúan mutatták be az olyan népszerű műfajokban, mint mondjuk a krimi, a kalandregény vagy a kémtörténet. Hősies katonák, csavaros eszű kémek, minden áldozatra kész ellenállók álltak szemben gonosz, szadista vagy a parancsokat vakon végrehajtó nácikkal. Küzdelmük a jó és a rossz fekete-fehér, sablonos harca volt. Az utóbbi időben ez mintha…

Részletek

FELLINI SAJTÓÁBRÁZOLÁSA (6. SNITT)

Világok harca – Zenekari próba (1979) „Forgattam egy kisfilmet, ennek Zenekari próba a címe, azt szerettem volna elmondani, milyen is egy zenekar, hogy mennyi küzdelem, mennyi próbálkozás, erőfeszítés kell hozzá, hogy összevisszaságból rend legyen, és a muzsikusok eljussanak a harmóniáig, a zenemű előadásának csodálatos pillanatáig. …Ebben a rövidfilmben, persze, van más is; de mélyebb jelentést,…

Részletek

PÁRVÁLASZTÁS

Életünk során, vannak szerelmeink, barátságaink, vonzódásaink bizonyos emberekhez, nagy találkozásaink, de vajon mi szerint választunk társat? Kutatók elvégeztek egy vizsgálatot, amely 37 különböző kultúrára terjedt ki, és kiderült, hogy míg a nyugati, individualista társadalmakban olyan elvont jellemzők játszanak szerepet a párválasztásban, mint a becsületesség és kedvesség, addig például Kína vidéki településein olyan pragmatikus szempontok számítottak,…

Részletek

VÁGÁSI EMŐKE

Ha azt mondom, filmproducer, a legtöbb ember talán egy középkorú, hűvös nyugalommal szivarozgató férfira asszociál. Nem, nem feltétlenül Andy Vajnára, bár meg kell hagyni, ő azért meglehetősen ikonikus figura lett a filmiparban. De az biztos, hogy egy fiatal, filigrán nővel a legkevésbé sem azonosítanánk a producert. Jut eszembe, biztosan tudja mindenki, ki is a filmproducer?…

Részletek

ALKALMAZOTTAK ÖTLETEI

A kreativitás – az újítással szorosan összekapcsolódva –, minden cég számára versenyelőnyt jelenthet. Az ötletek két helyről jöhetnek: kívülről vagy belülről. Előbbi általában magas összegű anyagi áldozattal jár (másik cégtől több pénzért elcsábított, újító szellemű kolléga, vagy kreatív ötleteket adó ügynökség). Utóbbi megfelelő humánerőforrás-menedzsment és alkalmazotti motiválás egyenes, sok esetben teljesen ingyenes következménye, amit csak…

Részletek

VÖRÖSISZAP-VÁLSÁGKOMMUNIKÁCIÓ

A java csak most jön

Válsághelyzetben a legfontosabb a kommunikáció centralizációja és a nyilatkozó, „beszélő fejek” számának minimalizálása. A kétfős kommunikációs stáb az ajkai vörösiszap tragédia kezelésének aktív időszakában 0-24 órás szolgálatban volt – derült ki egyebek mellett a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) hagyományos havi pr kávéházi estjén, melynek vendége Dobson Tibor, a katasztrófa kríziskommunikációját vezető ezredese volt. A beszélgetést Rácz Gábor, a válságkommunikáció szaktekintélye moderálta. A 2010. október 28-i Kávéházi Estet nyugodtan nevezhetjük Kultúrházi Estnek, hiszen a rendezvény helyszínének jelölt Hafér Kávéházba a megjelentek sokasága nem fért be, ezért a szervezők a kávéház melletti MÚOSZ-székház nagytermében tartották végül meg az eseményt. Az új helyszínen immáron szellősen tudott helyet foglalni a kisebb pr-es tömeg, amely – a szervezők szerint – lényegesen nagyobb volt, mint az előző esteken. A meghívott vendég pedig Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság frissen kinevezett hivatalvezetője volt, aki a tragédia kommunikációját irányította. Az est témájának a tragikus ajkai vörösiszap-tározó falának átszakadása kölcsönzött fájdalmas, ám a kommunikációs szakma számára tanulságos apropót.

Részletek