VÖRÖSISZAP-VÁLSÁGKOMMUNIKÁCIÓ

A java csak most jön

Válsághelyzetben a legfontosabb a kommunikáció centralizációja és a nyilatkozó, „beszélő fejek” számának minimalizálása. A kétfős kommunikációs stáb az ajkai vörösiszap tragédia kezelésének aktív időszakában 0-24 órás szolgálatban volt – derült ki egyebek mellett a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) hagyományos havi pr kávéházi estjén, melynek vendége Dobson Tibor, a katasztrófa kríziskommunikációját vezető ezredese volt. A beszélgetést Rácz Gábor, a válságkommunikáció szaktekintélye moderálta. A 2010. október 28-i Kávéházi Estet nyugodtan nevezhetjük Kultúrházi Estnek, hiszen a rendezvény helyszínének jelölt Hafér Kávéházba a megjelentek sokasága nem fért be, ezért a szervezők a kávéház melletti MÚOSZ-székház nagytermében tartották végül meg az eseményt. Az új helyszínen immáron szellősen tudott helyet foglalni a kisebb pr-es tömeg, amely – a szervezők szerint – lényegesen nagyobb volt, mint az előző esteken. A meghívott vendég pedig Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság frissen kinevezett hivatalvezetője volt, aki a tragédia kommunikációját irányította. Az est témájának a tragikus ajkai vörösiszap-tározó falának átszakadása kölcsönzött fájdalmas, ám a kommunikációs szakma számára tanulságos apropót.

Részletek

A NUEREK

Ha a „rokonság” kifejezést használjuk a mindennapi értelemben, egy gráf ábrázolása ugrik be nekünk, egy fa, melynek ágai újabb kis gallyaknak adnak életet: a családfa. Vajon honnan származhat ez a fa-ábrázolás, milyen régi asszociáció lehet… Hol vannak már azok a természeti népek, ahol az ember és a természet elválaszthatatlan szimbiózisban éltek. Milyen nosztalgiával szemléljük a…

Részletek

SZEMREVALÓ

2014. szeptember 25. és október 3. között a Svájci Nagykövetség, az Osztrák Kulturális Fórum és a Goethe Intézet immár harmadik alkalommal hozza el közösen a budapesti Művész moziba a német nyelvterület legújabb filmjeinek legjavát, köztük számos díjnyertes alkotást – eredeti nyelven, magyar felirattal vagy hangalámondással. 14 nagyjátékfilmet és 4 dokumentumfilmet láthat majd a közönség, idén…

Részletek

ALBUMHISTÓRIA

A képen még egy lány is. Divatkalapját hetykén félrecsapja, szőke haja könnyen ki tud szökni alóla. Arcán apró mosoly, tavaszt váró, évekre előre álmodó. Hiszi erősen, boldog asszony lesz egyszer. Nyugdíjas állású állami hivatalnok öleli talán, vagy kezeit csókolom, szép kisasszonyos tanárember. És ha vasárnap napnak fénye mossa át a várost, akácillat tölti meg az…

Részletek

VISSZATÉRÉS

Egy elképzelt dokumentumfilmben egy magyar rendező-operatőr kamerájával felidézi az antropológia filmtörténet három kulcsszereplőjének – Robert Flaherty, Margaret Mead, Jean Rouch kutató-tudósok egykori terepeit, vizsgálati helyszíneik és tudományos módszertanuk bemutatása érdekében. A tervezett film önmagában is antropológiai jellegű, mivel összehasonlításra teremt alkalmat, az akkori és a mostani állapotok között.  Robert Flaherty vágás közben KISTOTAL – este, belső A magyar…

Részletek

A CSODASZER

Nem azér’ huszasér’, ami visszajár, de néhány okostojásnak megint átdobták az agyát – mondta magabiztosan vigyorogva Frankó. Őt azért hívták így a sitten, mert mindig megmondta a frankót.  – Merthogy? – próbálta tisztázni a dolgot Kőagy, aki – miként neve is utalt rá – meglehetősen hátul állt annak idején az észosztásnál. Igaz, jelentős izomtömeggel rendelkezett,…

Részletek