- Befektetés ösztönző film (Befektetői kapcsolatok film) – a befektetők figyelmének felkeltésére irányuló film, a befektetői terület szakmai szempontok szerinti minél részletesebb bemutatása, a befektetők érdeklődésének felkeltése a konkrét befektetési terület, iparág vagy szervezet iránt,
- Belső pr (szervezeti identitás) film – egy szervezet céljainak bemutatása a vezető belső indíttatásain keresztül a szervezet tagjai számára.
- Dokumentumfilm
- Imázsfilm
- Országimázs film
- Közérdeklődést fejlesztő film – a közvélemény nézetrendszerének átalakítását szolgáló film.
- Oktatófilm – értékesítési hálózat, műszaki eljárás, technológiai folyamat bemutatása a munkában résztvevők számára.
- Politikai pr-film – politikai kampányok keretében felhasznált alkotások, például jelöltek életútjának, pártok céljainak, programjainak, vezető személyiségeinek bemutatására,
- pr-interjú
- pr-portréfilm
- pr-riport
- pr-szpot – imázs-erősítő produkció, gesztusok, például év végi jókívánságok.
- Referenciafilm – egy termék gyártásának, piaci fogadtatásának bemutatása. A termék, vagy a szolgáltatásértékesítési tevékenység kommunikációs felvezetése: hitelteremtés, környezeti fogadtatás formálása, a reklámtevékenység konkrét üzenetének magyarázata, a fogyasztó oktatása. Az értékesítési hálózat bemutatása, a technológiai folyamat részletezése a termék vagy szolgáltatás minőségének megítéléséhez, a minőségbiztosítási rendszer bemutatása.
- Szervezeti arculati film (Corporate Identity film) – vállalati, szervezeti arculat összetevőit bemutató, a vizuális azonosítókat megfogalmazó, a hagyományokat, a szervezeti struktúrát, a kommunikációs tevékenységi területeket felölelő film. A pr irányításával, a marketingkommunikációs tevékenység stratégiai kérdéseivel foglalkozó film.
- Szponzorált film – valamilyen támogató által preferált imázs-formáló film, nem ritkán játékfilm jellegű történetbe csomagolva,
- Video hírlevél (Video News Release, VNR) – a szervezettel, a termékkel, a szolgáltatással kapcsolatos hírek audiovizuális megfogalmazása. A vezetés stratégiai céljait is népszerűsítheti a belső közvélemény felé.

Bármely kommunikációs célkitűzést igyekezzék is szolgálni valamely film, technikai kivitelezése alapján három csoportba tartozhat:
Natúr film: a filmben valós személyek és valós tárgyak szerepelnek, valós helyszíneken.
Animációs film: mesterséges környezetben, mesterséges szereplők és tárgyak szerepelnek. Számos fajtája ismert: rajzfilm, bábfilm, árnyfilm, gyurmafilm, számítógépes animáció.
Vegyes film: a filmben a natúr és az animációs megoldások keverednek. Valamennyi variáció elképzelhető: mesterséges környezetben valós személyek valós tárgyakkal szerepelnek, vagy: valós környezetben rajzolt figurák a tárgymozgatott holmit reklámozzák.
Az üzleti céllal készülő filmek bármelyike – függetlenül az alkalmazott technikai kiviteltől is – szinte valamennyi filmes műfajban készülhet:
Agitka leginkább a reklámfilmek között fordul elő. Legfőbb jellemzője, hogy a lehető legtömörebben, általában egyetlen gondolatra koncentrálva érvel.
Dramatizált játékfilm szintén a reklámfilmek között gyakori. Előre megírt szituációban színészek a pr-feladatnak megfelelő szerepeket játszanak.
Dokumentumfilm – mivel módszere a valóság hű bemutatása – leggyakrabban a referenciafilmek műfaja, de nem kizárt a goodwill filmekben, sőt olykor még a TCK-filmek között sem.
Népszerű tudományos film gyakorta adja goodwill és referenciafilmek műfaji kereteit. Különösen alkalmas lehet új műszaki eljárások, bonyolult gépi berendezések, műszaki cikkek népszerűsítésére.
Oktatófilm gyakori megoldás a referenciafilmek között, pl. a használati tulajdonságok, balesetelhárítási szempontok, karbantartási lehetőségek bemutatására.
Riport egyfelől a pr-filmek kedvelt eszköze (pl. a cégnél történt és egyben rangot adó események rögzítése).
Filmes publicisztika az adott témának szubjektív látásmóddal készített feldolgozása és értékelése.