MÉREGZSÁK, CSIBÉSZ, WOLFI

A családom kutyaszerető. Amióta az eszemet tudom, mindig volt kutyánk, míg falun éltünk. Volt komondorunk, dán dogunk, német juhászunk és néhány ismeretlen fajta is, amit egyszerűen korcsnak neveznek a „kívülállók”. Imádtam mindegyiket. Édesanyám soha nem engedte, hogy az udvarról a házba jöjjenek, mert „a kutya házőrzésre való”, mondogatta. Aztán a fővárosba költöztünk és a panellakásban…

Részletek

A DZSIHÁD VALÓDI JELENTÉSE A VALLÁSTUDOMÁNYBAN

Az önmagát „Iszlám Államnak” (arabul: الدولة الإسلامية ad-Dawlah al-ʾIslāmiyyah), nevező terrorszervezet, és az Al-Kaida terrorhálózat előszeretettel hivatkozik merényleteinek indoklásául a „dzsihádra”. A terrorizmus – amely a média jóvoltából összefonódott a dzsiháddal –, valójában szöges ellentétben áll vele, mint azt az alábbiakban látni fogjuk. A közhiedelemmel ellentétben a „dzsihád” nem jelent sem ártatlan civilek elleni erőszakot, sem „szent…

Részletek

GYAKORNOKKÉNT A NEMZETIBEN

Sose hittem, hogy egyszer még nosztalgiát fogok érezni a mindannyiunk által ismert és gyakorta viták kereszttüzében álló budapesti Nemzeti Színház iránt, akárhányszor egy a Dunát átszelő villamosból rátekintek, de az életem mégis úgy alakult, hogy ebben az épületben is már egy újabb kedves volt-munkahelyemet látom. A tavaszi Madách Nemzetközi Színházi Találkozó a Nemzeti rendezésében nagyon…

Részletek

BULVÁR ÉS KULTÚRA

Az intézményesült pletyka, a legitimizált kukkolás, mely a kocsmák, a gangok dialógusait, vagy éppen (lásd Mónika-show) az utcán zajló (nem mindig) verbális családi drámákat, a magánszféra pikáns és intim részleteit nagyítja fel és emeli be a média napirendjébe, szükségszerűen más formai eszközökkel operál, mint akár a jelen sorozat. Nyilvánvaló, hogy a bulvár történeti arcéle, hogy…

Részletek

MAFFIATEMPÓ

Az Új Keresztapák hatalmi berendezkedését egy másik, nagyon különleges minőség is jellemzi. A kormányapparátust, az adminisztrációt és a titkosszolgálatokat már nem a formális jogállamiság és az átláthatósággal jellemzett adminisztrációs struktúrák vezérlik, hanem a klasszikus maffiák módszerei és mentalitása. (Jürgen Roth: Új Keresztapák c. könyve alapján készült cikksorozat 3. része.) Mind a maffia, mind az Új…

Részletek

EGY BIZTOS: MI VÁLTOZUNK

Az összmagyarság televíziójának tartott Duna Televízió alapításakor három fő célcsoport bemutatásának és tájékoztatásának felelősségét vállalta magára: a magyarországi, a határon túli, és a diaszpórában élő magyarságét. A Duna Televízió első logója hullámain keresztül többszörösen is jellemzi a csatorna indulásakor képviselt küldetését és hivatását. Az évek során bekövetkezett tudatos és kevésbé tudatos változások könnyen tetten érhetőek…

Részletek