A pr-szakmában bekövetkező változások jelentették az idei Pr Nap fő csapásirányát. A Kreatívot kiadó Professional Publishing Hungary november 14-i eseményén a pr-ügynökségek szerepváltozásával, a pr jogi lehetőségeivel és néhány esettanulmánnyal rukkolt elő a majd’ 20 előadó. Az „Újratervezés” mottót viselő szakmai találkozó moderátora (a nap Moha bá’-ja) ezúttal is a főszerkesztő, Szigeti Péter volt. A PR Herald hosszabb tudósításban számolt be az ott elhangzottakról.
I. blokk: Nem pr a pr többé – A pr-ügynökségek szerepének változása
• Hogyan érintette a válság a pr-ügynökségeket és a pr-szakmát?
• Milyen lesz a jövő univerzális pr-szakembere?
• Hogyan fog kinézni a jövő tanácsadó ügynöksége?
• Miként kezeljük az új reputációs rizikókat?
• Mi az a friendraising?
• Költségcsökkentés mindenhol – van még hely a pr számára?
• Miben vagyunk erősek, mi pr-esek? Miért van ránk szükség?
• Hogyan változott a médiakörnyezet, kell-e, és képesek vagyunk-e ezzel vajon lépést tartani? Újságíró és pr-es kapcsolatának újratervezése?
• Hogyan foglalkozzon a pr a médiával a válság és a közösségi média hatására?
• Milyen módszerek halnak ki, milyen újak születnek?
• Az embargó halála – Sajtóközlemények, videóközlemények, sajtótájékoztatók és sajtóutak sorsa
II. blokk: A törvény kezében – A pr jogi lehetőségei
• Hogyan egyeztethetők össze egy szervezet kommunikációjában a jogi és a pr-es szempontok?
• Milyen alapvető ellentétek vannak egy jogász és egy pr-es hozzáállása között?
• Hogyan tud együttműködni a két terület?
• Van-e létjogosultsága a jogi pr-eszközöknek a kontinentális jogrendszerben, különösen Magyarországon?
• Kik a célcsoportok és milyen eszközök vannak az elérésükre?
• Hogyan illeszkedik mindez a jogi stratégiához?
• Mit változtatott a pr-esek lehetőségein és korlátain a médiatörvény?
• Hogyan kerülhetnek be a pozitív céges hírek a tévébe?
III. blokk: Újrakezdők kora – Bukások és talpraállások
• Példaértékű pr-bukások és felállások
• Mindörökké Zöld Pardon – és egy évvel tovább
• Szórakozás Budapesten – hogyan kezeli a politika ezt a kérdést?
• Milyen politikai kommunikációs vetületei vannak a szórakozóhelyek ügyeinek?
• Hogyan kezeli ezeket a témákat a média?
• Milyen megoldási lehetőségek vannak, és mik a gazdasági vonatkozások?
• Hogyan lehetne ezt az egész kérdést újratervezni kommunikációs szemmel?
Néhány előadó, természetesen a teljesség igénye nélkül:
Ábrahám Gergely (ügyvezető igazgató, Grayling)
Nick Andrews (senior alelnök és partner, Fleishman-Hillard)
Balaton Anita (ügyvezető igazgató, Café PR)
Beke Zsuzsanna (kommunikációs igazgató, Richter Gedeon)
Schillinger Attila (alapító partner, Avantgarde Group)