PR-FILMEK TÍPUSAI

Befektetés ösztönző film (Befektetői kapcsolatok film) – a befektetők figyelmének felkeltésére irányuló film, a befektetői terület szakmai szempontok szerinti minél részletesebb bemutatása, a befektetők érdeklődésének felkeltése a konkrét befektetési terület, iparág vagy szervezet iránt, Belső pr (szervezeti identitás) film – egy szervezet céljainak bemutatása a vezető belső indíttatásain keresztül a szervezet tagjai számára. Dokumentumfilm Imázsfilm…

Részletek

PR-TEVÉKENYSÉG

A pr-szakma viszonylag hosszú fejlődési folyamaton ment keresztül napjainkig. A fokozatos elterjedésnek köszönhetően, a közönségkapcsolatok és a nyilvánosságszervezés (valamint az ezekhez kapcsolódó szakterületek) központi, angolszász eredetű fogalma mintegy kétezer önmeghatározást ismer. Ezekből adunk közre néhány frappáns, a szakma lényegét jól visszatükröző, elméleti megállapítást. Az elmúlt száz évben a public relations szakmával kapcsolatosan két alapvető definiálási törekvés…

Részletek

PR KONTRA MARKETING

Néhány marketingigazgató masszívan továbbélő naiv elképzelése szerint az általuk public relationsnek nevezett valami annyiban játszik szerepet a marketingmixben, amennyiben minden szükséges intézkedést meg kell tenni, hogy a sajtóban, a rádióban és a televízióban szerkesztőségi tudósítások jelenjenek meg. valójában a pr és marketing szinergisztikus hatást kifejtve támogatják egymást. Mindezt olyan érvekkel támaszthatjuk alá, hogy a publicitás…

Részletek

SZERKESZTŐSÉGI MUNKAKÖRÖK

Minden kiadó belső felépítése más és más. A kiadó és a szerkesztőség nem azonos fogalmak, nem véletlen, hogy minden újság impresszumában élesen elkülönülnek egymástól a kiadói és a szűkebb értelemben vett szerkesztőségi munkatársak. Az adott lap rovatstruktúrájának megfelelően az egyes részlegek is eltérő létszámmal működnek. A szerkesztőség egyes számú vezetője a főszerkesztő, a beosztottainak azonban…

Részletek

A KÖNYVKIADÁS TÁMOGATÁSA

Szabados Tamás, a Syllabux Kiadó tulajdonosa és ügyvezetője lassan három évtizede dolgozik a könyvszakmában, saját kiadóját 2008-ban alapította. Vállalkozói ars poeticája: „A magunk örömére gondozzuk a könyveket, azaz kizárólag olyan kéziratokkal foglalkozunk, amelyeket kedvelünk.” A könyves szakembert ezúttal a könyvkiadás Európai Uniós támogatási rendszerének részleteiről kérdeztük. – Magyarországnak a közeljövőben megközelítően 70 milliárd EU-támogatást kell…

Részletek

HELSINKI CHARTA

A Helsinkiben tartott Public Relations Világkongresszuson megállapodás született a nagy nemzetközi pr-szövetségek képviselői, nevezetesen: az International Public Relations Association (IPRA), a Confédération Européenne des Relations Publiques (CERP), és az International Committee of Public Relations Consultancies Association (ICO) között a pr-szakma minőségi fejlesztésére vonatkozóan. A mi hivatásunkban a minőséget a kommunikációs szolgáltatások tulajdonságainak és jellegzetességeinek összességeként definiálhatjuk és értékelhetjük. A kérdés valójában az, hogy képesek vagyunk-e mi…

Részletek