GYERMEKMÉDIA EGYESÜLET

„A külső képnek megvan az a tulajdonsága, hogy azonnal leállítja a belső képet, ezért nem nyugszik meg a televízió elé ültetett gyerek (a tévének csak az elektromos-pásztor funkciója működik), a feldolgozás nem történik meg (ellentétben a hallgatható, olvasott mesékkel).” (Jóna Dávid: Elmélkedés a médiapedagógiáról) A Gyermekmédia Egyesület elnökével, Alpár Verával beszélgettünk, s kissé szégyellem magam, amiért…

Részletek

PR-MÉRÉS: CSÖKKENŐ FONTOSSÁG, CSÖKKENŐ BÜDZSÉ

A pr-kampányok mérésének, értékelésének fontossága csökkent két év alatt: míg 2012-ben tízből hét embernek nagyon fontos volt, addig idén már csak öt válaszadónak – derült ki a PR Herald online kutatásából, amely a hazai pr-ügynökségek körében mérte fel a pr-méréssel, -értékeléssel kapcsolatos attitűdöt, viselkedést és gyakorlatot. Míg a pr-mérés fontosságát firtató kérdésre 2012-ben – a…

Részletek

MARIAM YAHIA IBRAHIM ÉS AZ APOSZTÁZIA

Mariam Yahia-t hitehagyása és keresztény férfival kötött házassága miatt a szudáni hatóságok halálra ítélték. Az ítélet csak első fokon érvényes és fellebbezhető, ezért végrehajtására rövid időn belül nem kerül sor. Az ügy széleskörű nemzetközi felháborodást váltott ki, az Európai Unió és a tagállamok, valamint az ENSZ, az Egyesült Államok és Kanada is jelezte tiltakozását az…

Részletek

„NŐNIE KELL A SZÖVETSÉG PRESZTÍZSÉNEK!”

„Hosszú lett a szövetségért tenni akarók listája a tisztújítás előtt” – mondta a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) decemberben megválasztott új elnöke. Lakatos Zsófia, aki a Hill+Knowlton ügyvezetői pozícióját is betölti, a PR Heraldnak adott interjújában egyértelműsíti, hogy a szövetség nyitást hirdet a szakmáért tenni akarók előtt. Az új elnök velünk osztja meg először azt,…

Részletek

PUBLIC RELATIONS

A public relations – ellentétben egyes túlzó állításokkal – nem „művészet” és nem „tudomány”. Valójában sokoldalú ismereteket feltételező, erőteljes személyiségjegyekkel rendelkező emberek által gyakorolt, viszonylag fiatal, dinamikusan fejlődő szakma és ahhoz kapcsolódó szemléletmód. Ennek a foglalkozási ágnak a művelőit gyakran illetik a legkülönösebb metaforákkal: „üzenettervező és imázs-szabász”. „Önkéntes mediátori bűnbak”. „Kommunikációs szellemi tréner”. „Etikai és…

Részletek

„TRANZITBAN VAGYOK”

Jurtát rendel Mongóliából, filozófiát tanul, Afrika táblával stoppol Budaörsnél – a PR Herald Médiaműhelyének vendége Klein Dávid expedíciós hegymászó volt. A PR Herald Médiaműhely tagjai végigkísértek egy életutat, ami örökké mozog, folyamatosan változik, állandó „tranzitban van”. Klein Dávid története 13 éves ásványgyűjtő srácként indul, aki ekkor a sziklamászásban találja meg mindazt, amiért csak rajongani tud: kaland, bajtársiasság,…

Részletek