VÖRÖSISZAP-VÁLSÁGKOMMUNIKÁCIÓ

A java csak most jön

Válsághelyzetben a legfontosabb a kommunikáció centralizációja és a nyilatkozó, „beszélő fejek” számának minimalizálása. A kétfős kommunikációs stáb az ajkai vörösiszap tragédia kezelésének aktív időszakában 0-24 órás szolgálatban volt – derült ki egyebek mellett a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) hagyományos havi pr kávéházi estjén, melynek vendége Dobson Tibor, a katasztrófa kríziskommunikációját vezető ezredese volt. A beszélgetést Rácz Gábor, a válságkommunikáció szaktekintélye moderálta. A 2010. október 28-i Kávéházi Estet nyugodtan nevezhetjük Kultúrházi Estnek, hiszen a rendezvény helyszínének jelölt Hafér Kávéházba a megjelentek sokasága nem fért be, ezért a szervezők a kávéház melletti MÚOSZ-székház nagytermében tartották végül meg az eseményt. Az új helyszínen immáron szellősen tudott helyet foglalni a kisebb pr-es tömeg, amely – a szervezők szerint – lényegesen nagyobb volt, mint az előző esteken. A meghívott vendég pedig Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság frissen kinevezett hivatalvezetője volt, aki a tragédia kommunikációját irányította. Az est témájának a tragikus ajkai vörösiszap-tározó falának átszakadása kölcsönzött fájdalmas, ám a kommunikációs szakma számára tanulságos apropót.

Részletek

A HARLEY-DAVIDSON LEGENDA

Ugyan ki nem lepődne meg, ha a karácsonyi Tannenbaum hangulatába belecsöngetve Marlon Brando gurulna be egy Harley-Davidsonon, és az ünnepi tálba belekotorva így szólna: „Lázadok a töltött káposztád ellen!” Vagy Peter Fonda érkezne meg a legendás kétkerekűn, fogai közt köpve mondaná: „Pattanj fel haver, indulunk a sivatagba!” A mai negyvenesek erre csak értőn bólintanak. „–…

Részletek

AZ ILLATESZTÉTIKA KÜLÖNÖS VILÁGA

A „parfüm” szó a latin „per fumum”-ból ered, ami azt jelenti: „füstön keresztül”. Az illatosítás kezdetekben szagosított füstök (jellegzetesen például a tömjén) által valósult meg, innen eredhet az elnevezés. A régészek szerint különleges parfümöket legelőször az ókori Mezopotámiában és Egyiptomban készítettek, de az illat-aromák gyártása később továbbfinomult az ókori Rómában és az Európától távoli Perzsiában….

Részletek

ÖSSZEHASONLÍTÓ TANKÖNYVELEMZÉS

Kiválasztottam két középiskolai tankönyvet – mindkettő a hazai középiskolák negyedik osztályos történelem tantárgyához kötődik -, és ezek felépítését és tartalmát szisztematikusan összehasonlítottam egymással. A két kötet két év eltérésével jelent meg: az egyik 1995-ben, a másik 1997-ben. 1.) Salamon Konrád: „Történelem IV. A középiskolák számára” (Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1995. 2., átdolgozott kiadás) – nevezzük ezt…

Részletek

TÖMEGPARANOIA – AZ ÖSSZEESKÜVÉS-ELMÉLETEK ÉS ÁLHÍREK SZOCIÁLPSZICHOLÓGIÁJA

Elégtelen a szókincsem ahhoz, hogy hangsúlyozzam, mennyire fontos Krekó Péter könyve. Nyilván elsősorban a témája miatt – a tömegparanoia ugyanis már egy ideje nem pusztán frenetikus tréfa, alkalom arra, hogy a közösségi oldalakon felhőtlenül kacarásszunk a chemtrail vagy a laposföld-féle butácska agymenéseken. A konteó ugyanis szép csendben a XXI. század hibrid háborúinak hatásos fegyverévé vált,…

Részletek