PR Herald (2001/04)

SERÉNYI JÁNOS: PReklámharc * Másfél évtizeddel ezelőtt a zsúfolásig telt tokiói Budokan Sportcsarnokban – egy hideg januári napon – rendkívül forró volt a hangulat. Nem csoda, hiszen a sokak által legkeményebbnek tartott harcművészeti ág, a kiokushin-kai karate VB legjobbjai küzdöttek az érmekért. Újságíróként jelenlévő látogatóként tovább nőtt az izgalmam, amikor az ágazat alapítója a páholyába…

Részletek

A SZABADSÁG FELTÉTELEI

Van ez az izé. Hogy egy állam polgárai önérdekeiket érvényesítve szabadon közösségeket alakíthatnak, amelyek függetlenek a kormánytól, sőt, akár annak ellensúlyaként tevékenykednek. Nos, ezt hívják civil társadalomnak. Ernest Gellner szerint ez a folyamat a nyugati demokrácia alapvető sajátossága, és sokkal jobban leírja azt, mint akár a „demokrácia” szó – mert amíg az csak a rendszer…

Részletek

ELHULL A VIRÁG, ELIRAMLIK AZ ÉLET

Számát se tudom annak, hányszor köszönt vissza ez a Petőfi idézet életem során – és nemcsak a halál kapcsán. Elmúlt egy érzés, egy évszak, egy életszakasz, megoldódott egy feladat, kirepült egy szitakötő valahol a világban. És mégis, mintha valami bágyadt szomorúság lengené körbe ezeket a szavakat. A címbeli verssor az élet mulandósága kapcsán merült fel…

Részletek

A NEM-MUSZLIMOK HELYZETE AZ ISZLÁM VILÁGBAN

Az iszlám vallás hetedik századi megjelenése előtt a Közel-keleten és a mai iszlám országok területén különböző vallási közösségek éltek Bizánc, illetve a Perzsa birodalmak fennhatósága alatt. Ezek a közösségek főként keresztény (kopt, etióp monofizita, jakobita és nesztoriánus), valamint zsidó és zoroasztriánus vallású lakosságból tevődtek össze. A jakobiták Jordániában, a koptok Egyiptomban, a nesztoriánusok főként Irakban…

Részletek

PR-FILMEK TÍPUSAI

Befektetés ösztönző film (Befektetői kapcsolatok film) – a befektetők figyelmének felkeltésére irányuló film, a befektetői terület szakmai szempontok szerinti minél részletesebb bemutatása, a befektetők érdeklődésének felkeltése a konkrét befektetési terület, iparág vagy szervezet iránt, Belső pr (szervezeti identitás) film – egy szervezet céljainak bemutatása a vezető belső indíttatásain keresztül a szervezet tagjai számára. Dokumentumfilm Imázsfilm…

Részletek

A KOMMUNIKÁCIÓS SZAKMA TREND-KUTATÁSA

Az „ECM 2009” nem okozott meglepetést A válság miatt csökkenő kommunikációs büdzsék, a nyomtatott média használatának visszaszorulása, az online és a közösségi média felértékelődése – röviden így összegezhetőek a European Communication Monitor (ECM) 2009 kutatásának megállapításai, amelyet 34 ország (köztük hazánk) 1850 kommunikációs szakemberének megkérdezésével készítettek. Ansgar Zerfass, a Leipzig-i Egyetem professzora és kollégái által…

Részletek