PR-ESZKÖZÖK CSOPORTOSÍTÁSA

A public relations szakma gyakorlói által használt eszközök három csoportba sorolhatók – a kommunikáció alaptípusának megfelelően személyes, csoport és tömegkommunikációs pr-eszközöket ismerünk. A személyes kommunikáció eszközei: A pr-film (13 műfaj) Chat Egy embernek küldött sms Előadás Levelezés Meghívó Névjegykártya Névre szóló e-mail Párbeszéd Személyre szóló oklevél Személyre szóló pr-ajándékok Telefax Telefonbeszélgetés Üdvözlőkártya A csoportkommunikáció eszközei:…

Részletek

DIVATBA HOZNI AZ ETIKÁT

Novák Antónia 1974-ben egy konzervatív családban született Budapesten, ahol „a kitartás, a hűség, a figyelmesség, megbecsülés és az őszinteség egész életére megalapozta az alapvető emberi értékek fontosságát” a számára. Férjével 27 éve házasok, két fiuk van: az elsőszülött 26 éves, és már ő is boldog párkapcsolatban él, az öccse pedig 14 éves gimnazista. „Számunkra nagyon…

Részletek

BELSŐ PR ESZKÖZEI

Életre szóló élmény

Néhány eszközről igencsak nehéz eldönteni, hogy a pr-osztály hatáskörébe tartozik-e, hiszen előfordul, hogy a humán erőforrás gondozza őket, egynémely vállalatnál pedig a marketingkommunikáció organizálja mindazt, amit belső pr-nek hívunk. Szerintem nem is az a kérdés, hogy ki végzi el a feladatot, hanem hogy mi a helye, szerepe a szervezet életében, milyen eszközök és erőforrások (Ne felejtsük el: a dolgozó szórakoztatása, megtartása költséges mulatság!) állnak rendelkezésre.

Részletek

A KE-FAB TITKOS TÁRSASÁGA

 „Akkor érj hozzám, ha visszajössz halálom óráján!” (…) „A csend. Ez, ami változott! Ezelőtt csendben ültünk, most mindenki zajong, így nem hallani a szellemek hangját.” – mondta Agatha Ndum A. Mussa Ntong. Északnyugat-Kamerun törzsi királyságában. Esuban vagyunk. Egy olyan közösségben, ahol a törzsi hagyományok, társaságok, hiedelmek és hitek – bár jelen vannak a mindennapokban, és…

Részletek

A PR FOGALOMTÁRA

A PR Herald definíció-gyűjteménye (vázlatszerűen) tartalmazza a public relations legfontosabb (egymástól markánsan elkülönülő, s egyben számtalan ponton össze is kapcsolódó) szakmai kifejezéseinek rövid, lakonikus meghatározásait. A pr egyik célja: az egyének, a szervezetek és a környezetük közötti – kölcsönös előnyökön alapuló interaktív – kommunikációs kapcsolat létrehozása, és fenntartása a szervezet és munkavállalói között. Feltételei: időben szükséges…

Részletek

EINSTEIN KOCKÁI: EGYSZERŰ JÁTÉKKAL A VALÓDI JÁTÉKÉRT

A hagyományos értelemben vett játék válságban van, hiszen a mai gyerekek inkább a virtuális valóságban élnek és játszanak, amelynek káros hatása közismert. Egy globális kezdeményezés – a The Real Play Coalition – ezen próbál változtatni. Egy kutatás szerint a szülők kétharmada azt gondolja, hogy gyerekének ma kevesebb lehetősége van játszani, mint neki gyermekkorában. A „valódi”…

Részletek