HÁLÁT ADNI A SORSNAK

Többgenerációs erdészcsaládban születtem, 1961. április 8-án, Baján. Gyermekkorom színhelye: Ásotthalom. Alföldi viszonylatban erdősültnek mondható vidék, amit én gyermekként kifejezetten vadregényesnek láttam. A családi háttér és a lakóhely egyértelmű mederbe terelte érdeklődésemet. Gyermekkoromban leginkább az foglalkoztatott, hogy hol fészkel a szalakóta, melyik vízbe petéznek a vöröshasú unkák, hol lehet legjobb eséllyel compót fogni, melyik fában fejlődnek…

Részletek

KUNOK, BÖSZÖRMÉNYEK ÉS KÁLIZOK

Miről tanúskodnak az orosházi muszlim leletek? Néhány éve volt szerencsém egy, a kunságból Budapestre látogató csoport tagjaival találkozni. Nagy lelkesedéssel mesélték, hogy az őseik, a kunok muszlimok voltak, és hogy nagy tisztelettel adóznak őseik vallási hagyományai iránt, bár ők maguk már keresztények. Felmerül azonban a kérdés, hogy mennyire volt a középkorban elterjedt az iszlám vallás…

Részletek

SZEKULARIZÁCIÓ ÉS AZ ISZLÁM

A napjaink vallásairól és politikáiról, vallás és politika viszonyáról szóló viták krónikus, elhúzódó jellege és a disputák által leszűrhető választási lehetőségek és a minél gyorsabb cselekvést sürgető megoldási javaslatok (ezek igénye) – leképezik a címben az elmélkedés tárgyává tett jelenségek közti feszültséget. Magyarországon az utóbbi évek fejleményei miatt (például, hogy az Alaptörvény R) cikkébe iktatták…

Részletek

AZ ÉRZELMEK TÖRVÉNYEI

L. A.-nak Tekintsünk egy téglát. A tégla egy rögzített vonatkoztatási rendszerhez (például egy teremhez) képest nyugalomban van. Békésen szunyókál, nem megy sehova, ráér. Úgy tetszik, mintha már sosem mozdulna el onnan, mintha képes lenne az örökkévalóságig ott lenni. Nyugalomban. És ha végképp szeretnénk leegyszerűsíteni a dolgokat, akkor ez így is van, így is volt és…

Részletek

HAZUGSÁGOK

„A hazugság a megtévesztés szándékával előadott tudatos valótlanság” – írta Popper Péter. A public relations egyik, általánosan elfogadott definíciója szerint a mi hivatásunk szigorú etikai alapelvekre épülő, gyakorlatorientált szakma. Sokan meggyőződéssel hirdetik: „A bizalomépítés művészete”. A szervezetek életében és működésében a rosszul szervezett és irányított kommunikáció egyenes következménye a bizalom elvesztése. Ennek hátterében azonban –…

Részletek

BRAND AMERICA

„Az amerikaiak nincsenek hozzászokva, hogy utálják az országukat, és nem tudják, hogy mit kellene tenniük.” – írják könyvükben a nationbrandindex.com oldal alapítói: Simon Anholt és Jeremy Hildreth. A „Brand America – The Mother of All Brands” egyszerre tanulságos olvasmány pr-szakemberek számára és azoknak is, akiket szimplán érdekel az amerikai történelem. Ahogy termékek vagy szolgáltatások, úgy…

Részletek