MIT KEZDJEK ÉN, SZEGÉNY TATÁR

MIT KEZDJEK ÉN, SZEGÉNY TATÁR   Sokan felteszik a kérdést, itt már mindenki tatár lesz lassan, aki kérdéseket tesz fel. Ugyanazt kérdezik sokféleképpen. Sok-sok kis filozófus születik az emberekben, létet és tudatot feszegetnek, melyik volt előbb, a tojás vagy a csirke far–hát? Azért gondolkodom így, mert vagyok, aki vagyok, vagy azért lettem szegény tatárrá, mert…

Részletek

AZ OROSZ-UKRÁN HÁBORÚ HÍREI A NEMZETKÖZI SAJTÓBAN

A Kreml betiltotta a Facebookot és az Instagramot és a YouTube is veszélyben van, ami azonban nem lenne egyértelmű, hiszen a YouTube fontos az orosz gazdaságnak és politikai propagandának. A Facebook és az Instagram bezárása azonban oroszok millióit sújtja. Az Instagramnak például 62 millió felhasználója van Oroszországban, és számos vállalkozás számára a kereskedelem gerincét jelenti….

Részletek

AZ ELVESZETT JOGOSÍTVÁNY

Nem hagyom az ügyfelemet, a repülőjegyét, a két napi szállását. Nekik ott kint semmi más nem kell, csak egy papír, mert ott tudják értelmezni az okmányokat. A géppel írott, pecsétes fecniket is. Ha kell, lefordítva, de az sem biztos, hogy szükséges. Csak itthon kell mindent offizálni. Az állam ott az emberekért van. Segíteni akarnak. Tudják,…

Részletek

LINGVISZTIKAI REPREZENTÁCIÓ

Minya Károly a bulvár nyelvhasználatát vizsgálta meg (Minya, 2009.). A bulvár neologizmusait (új nyelvi jelenség, úgymint új szó, vagy szóalak, új jelentés, vagy újfajta ragozás) jellemzően az ifjúsági nyelvezetből, az élőszó bizalmas, familiáris szlengjéből kölcsönzi. Ilyen például az általa a Bravo tematikus ifjúsági magazinból idézett „zúz” ige, mely megváltozott jelentésével (zenélni, „nyomulni”) szerepel a példamondataiban,…

Részletek

A BULVÁR HATÁSA A KÖZBESZÉDRE

Vajon mitől váltak a társadalmi napirend részévé a bulvártartalmak? A már meglévő bulvárlapok mellett megjelenő kereskedelmi tévék mint alapvetően tabloid jellegű hírforrások, és az infotainment korának hírnökei csak erősítették a tabloid jellegű beszámolók jelenlétét a „civil” nyilvánosságban. Bár sokszor hallhatunk közelünkben elutasító, kritikai megjegyzést az aktuális tabloidtémákkal kapcsolatban, sokszor az elutasítók is belátják, hogy egy-egy…

Részletek

A CELEB, MINT MÁRKA

A bulvár műfaj, valamint a bulvárosodás sokat hangoztatott kritikája az eladott példányszám szinte kizárólagos hatalma, illetve elhatalmasodott szerepe. Már a filléres sajtónál láttuk, hogyan próbálnak a csillapíthatatlan étvágyú lapok újabb és újabb olvasókat szerezni, a magyarországi példához pedig elég a rikkancsok, mint alkalom szülte üzleti vállalkozók villámsikereire gondolnunk, hogy átlássuk, mi az üzlet a bulvárban,…

Részletek