„NŐNIE KELL A SZÖVETSÉG PRESZTÍZSÉNEK!”

„Hosszú lett a szövetségért tenni akarók listája a tisztújítás előtt” – mondta a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) decemberben megválasztott új elnöke. Lakatos Zsófia, aki a Hill+Knowlton ügyvezetői pozícióját is betölti, a PR Heraldnak adott interjújában egyértelműsíti, hogy a szövetség nyitást hirdet a szakmáért tenni akarók előtt. Az új elnök velünk osztja meg először azt,…

Részletek

PUBLIC RELATIONS

A public relations – ellentétben egyes túlzó állításokkal – nem „művészet” és nem „tudomány”. Valójában sokoldalú ismereteket feltételező, erőteljes személyiségjegyekkel rendelkező emberek által gyakorolt, viszonylag fiatal, dinamikusan fejlődő szakma és ahhoz kapcsolódó szemléletmód. Ennek a foglalkozási ágnak a művelőit gyakran illetik a legkülönösebb metaforákkal: „üzenettervező és imázs-szabász”. „Önkéntes mediátori bűnbak”. „Kommunikációs szellemi tréner”. „Etikai és…

Részletek

A PR-ETIKA

Szakmai szabályzat

A pr-szakma Etikai Kódexe az alábbi elvekre épül: a lojalitás, az igazság és a tények feltétel nélküli tisztelete, a titoktartás és az őszinteség, a korrupció tilalma, a társszakmák egyenrangúsága, a goodwill és a reputáció szabályai, az átláthatóság (transzparencia) elvei, a manipulációk tilalma, az összeférhetetlenségi elvek, a közérdek és a közszolgálat kívánalmai, a minőségi kommunikáció, és a Tudatos felelősségvállalás. Az alábbi összeállításunkban vázlatosan megkíséreljük részletezni, hogy az előzőekben felsorolt elveknek miben áll az érdemi jelentése a mindennapi gyakorlatban. (A Szerk.)

Részletek

PR-DEFINÍCIÓK

Definíciónak nevezzük általában egy fogalomnak, vagy egy adott jel (például nyelvi kifejezés) jelentésének meghatározását. A filozófiában, logikában, és általában a tudományokban, a „definíció”, avagy „meghatározás” szót ennél szűkebb értelemben használják, inkább csak a gyakorlatban használt szakkifejezések és fogalmak tudományos igényű meghatározását jelenti. Az alábbi összeállítással az a célunk, hogy a public relations szakma képviselői által…

Részletek

KOMMUNIKÁCIÓS SZÁNDÉK + BÜDZSÉ = SIKER

Röviden a fentiekkel foglalható össze a „Rivaldafényben a pr – tartós térnyerés vagy hullámhegy?” című, június 6-i konferencia legfontosabb üzenete. A sajtó-pr-ről szóló eseményen – amelyet a Menedzserképző Központ és a Tonic szervezett – az előadó pr-esek és újságírók ismét megállapították, hogy jelenleg is sanyarú mindkét szakma sorsa. Dél körül még nem serénykednek hivatásosok és…

Részletek

NEMZETKÖZI PR-HÍREK

A PRCA BÍRÓSÁGRA VIHETI A LOBBIREGISZTRÁCIÓ ÜGYÉT A szakemberek jogi tanácsért folyamodtak a kötelező lobbiregisztráció bevezetésének megakadályozása érdekében. A házon belüli közügyeket intéző csoportokra nem vonatkozó tervezet szembemegy az európai esélyegyenlőségi törvényekkel, és a regisztráció elkerülésére tett kísérleteknek része lehet a tanácsadó cégek mellőzése is. http://www.prweek.com/uk/news/1185026/lobby-register-plans-face-legal-challenge-industry-bodies/ A MONEYSUPERMARKET ÚJÍTÁSRA KÉSZÜL Az árösszehasonlító szolgáltatást nyújtó cég…

Részletek