HELSINKI CHARTA

A Helsinkiben tartott Public Relations Világkongresszuson megállapodás született a nagy nemzetközi pr-szövetségek képviselői, nevezetesen: az International Public Relations Association (IPRA), a Confédération Européenne des Relations Publiques (CERP), és az International Committee of Public Relations Consultancies Association (ICO) között a pr-szakma minőségi fejlesztésére vonatkozóan. A mi hivatásunkban a minőséget a kommunikációs szolgáltatások tulajdonságainak és jellegzetességeinek összességeként definiálhatjuk és értékelhetjük. A kérdés valójában az, hogy képesek vagyunk-e mi…

Részletek

PR-OKTATÁS ANGLIÁBAN

Nagy-Britanniában többféle szintű public relations képzés folyik. A gombamód szaporodó, hasonló képzést kínáló szervezetekre és programokra tekintettel, a londoni székhelyű Public Relations Intézet (Institute of Public Relations, IPR), a Public Relations Tanácsadók Szövetségével (Public Relations Consultants Association, PRCA) karöltve oktatási és továbbképzési mátrixot adott közre. Az IPR és a PRCA oktatási bizottságai által összeállított mátrix…

Részletek

A PR MÉRÉSE: KEVÉSBÉ FONTOS, CSÖKKEN A BÜDZSÉ

A pr-kampányok mérésének, értékelésének fontossága csökkent két év alatt: míg 2012-ben tízből hét embernek nagyon fontos volt, addig 2014-ben már csak öt válaszadónak – derült ki a PR Herald online kutatásából, amely a hazai pr-ügynökségek körében mérte fel a pr-méréssel, -értékeléssel kapcsolatos attitűdöt, viselkedést és gyakorlatot. Míg a pr-mérés fontosságát firtató kérdésre 2012-ben – a…

Részletek

MEGÚJULÓ PR A SOKCSATORNÁS TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ VILÁGÁBAN

Megjelent az I. PR Akadémia előadásainak tanulmánykötete Olyan lehetséges utakat vázol fel a Public Relations elmélete és gyakorlata című könyv, amelyeken keresztül a pr az új médiához és kommunikációs kultúrához próbál meg alkalmazkodni. A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) által tavaly szervezett I. PR Akadémia előadásaiból készített kötet – amelyet…

Részletek

A PR-ESEK ÉS AZ ÚJSÁGÍRÓK KAPCSOLATA

Az újságírók és a péeresek közti viszonyt vizsgálta a SAKKOM Interaktív pr ügynökség friss kutatása. Az eredményekből többek közt kiderült, hogy a jó pr-szakember három legfontosabb tulajdonsága a segítőkészség, a gyorsaság és a rugalmasság. Az újságírók szemét egyébként elsősorban a „leg”-gel kezdődő szavak szúrják. Ma már nem szerencsés leírni egy sajtóanyagban vagy vállalati weboldalon a…

Részletek

DIPLOMÁCIA ÉS PR

Komoly töprengést okoz: a két rokonszakma – public relations és a diplomácia – több évtizedes művelése során felhalmozott tapasztalataimat, megérzéseimet igyekezzem-e rendszerbe foglalva, definíciókkal ellátva közzétenni, vagy inkább a témához kötődő jelenségeken eltöprengeni, nem korlátozva a gondolatok és példák szabad, de kissé kaotikus áramlását? Miért van az, hogy a pr-szakmának a kilencvenes évek elején történt…

Részletek