MAGYARORSZÁG MÁSIK ÚTJA

Magyarország is hatékony donorrá válhatna, ha az emberi jogokat és az embereket helyezné a fejlesztési együttműködés középpontjába – állítja a Minority Rights Group International (MRG) irányadó stratégiai tanulmányában. A szervezet új fejlesztési megközelítést javasol Magyarország, Lengyelország és Ciprus számára, hogy új donorországként teljesíthessék kötelezettségvállalásaikat. Az „MRG – Az Emberi jogok és a nemzetközi fejlesztés: egy…

Részletek

A KÖNYVKIADÁS TÁMOGATÁSA

Szabados Tamás, a Syllabux Kiadó tulajdonosa és ügyvezetője lassan három évtizede dolgozik a könyvszakmában, saját kiadóját 2008-ban alapította. Vállalkozói ars poeticája: „A magunk örömére gondozzuk a könyveket, azaz kizárólag olyan kéziratokkal foglalkozunk, amelyeket kedvelünk.” A könyves szakembert ezúttal a könyvkiadás Európai Uniós támogatási rendszerének részleteiről kérdeztük. – Magyarországnak a közeljövőben megközelítően 70 milliárd EU-támogatást kell…

Részletek

HELSINKI CHARTA

A Helsinkiben tartott Public Relations Világkongresszuson megállapodás született a nagy nemzetközi pr-szövetségek képviselői, nevezetesen: az International Public Relations Association (IPRA), a Confédération Européenne des Relations Publiques (CERP), és az International Committee of Public Relations Consultancies Association (ICO) között a pr-szakma minőségi fejlesztésére vonatkozóan. A mi hivatásunkban a minőséget a kommunikációs szolgáltatások tulajdonságainak és jellegzetességeinek összességeként definiálhatjuk és értékelhetjük. A kérdés valójában az, hogy képesek vagyunk-e mi…

Részletek

PR-OKTATÁS ANGLIÁBAN

Nagy-Britanniában többféle szintű public relations képzés folyik. A gombamód szaporodó, hasonló képzést kínáló szervezetekre és programokra tekintettel, a londoni székhelyű Public Relations Intézet (Institute of Public Relations, IPR), a Public Relations Tanácsadók Szövetségével (Public Relations Consultants Association, PRCA) karöltve oktatási és továbbképzési mátrixot adott közre. Az IPR és a PRCA oktatási bizottságai által összeállított mátrix…

Részletek

A PR MÉRÉSE: KEVÉSBÉ FONTOS, CSÖKKEN A BÜDZSÉ

A pr-kampányok mérésének, értékelésének fontossága csökkent két év alatt: míg 2012-ben tízből hét embernek nagyon fontos volt, addig 2014-ben már csak öt válaszadónak – derült ki a PR Herald online kutatásából, amely a hazai pr-ügynökségek körében mérte fel a pr-méréssel, -értékeléssel kapcsolatos attitűdöt, viselkedést és gyakorlatot. Míg a pr-mérés fontosságát firtató kérdésre 2012-ben – a…

Részletek

EURÓPA NÉPSZERŰ POLITIKUSA A ROMÁN KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK

Barack Obama kampánya után tarolt a közösségi média ereje a szomszédos Romániában is. Klaus Iohannis román köztársasági elnök főként a Facebook bevonásával megvalósított 2014. novemberi kampányának köszönhetően ugyanis Európa legnépszerűbb politikusává vált. A jelenleg több mint másfél milliós rajongótáborával Iohannis olyan népszerű politikusokat utasított maga mögé a Facebookon mint Angela Merkel (1 millió kedvelő), Nicolas…

Részletek