VÁLLALATI KÖNYVKULTÚRA

2019A könyvkultúra miként tölthet be meghatározó szerepet a szervezeti-üzleti kultúra reflektált, elkötelezett szellemiségű alakításában? Minderre a Zappos nevű cég szolgál példával. Már tíz évvel ezelőtt (2009-ben) is nagy érdeklődést váltott ki egy akvizíció az internetipar berkeiben: a webes könyváruházként indult Amazon egymilliárd dollárért megvásárolta a Zappos online cipőkereskedelmi vállalkozást. A felvásárlás okairól, motivációiról maga Jeff…

Részletek

ARCULAT ÉS IDENTITÁS

A külső megjelenés – az arculat – alapján szerezzük első benyomásainkat, pillanatok alatt alakítunk ki pozitív, negatív, vagy éppen semleges képet egy adott cégről, intézményről, termékről vagy szolgáltatásról. Egy hatékonyan működő arculat azonban nem pusztán esztétikai szempontoknak felel meg. Olyan szilárd, belső énképet – identitást –, teremt, ami alapján felismerhető és megkedvelhető az adott cég….

Részletek

BOSZORKÁNYOK, SÁMÁNOK, VARÁZSLÓK

A fenti címmel most megjelenő könyv szerzője egyetemi tanulmányait 1985-ben végezte a temesvári Orvosi Egyetemen. 1990-ben általános orvoslásból szakvizsgázik Marosvásárhelyt, családorvosként dolgozik; ezen a területen szerez főorvosi minősítést. Akupunktúrát Bukarestben, addiktológiát Budapesten tanul. Pszichoterápiás képzését Romániában kezdi, majd Budapesten egészíti ki pszichodrámai tapasztalatait. 2011-től szabadúszó orvos, önkéntesként dolgozik Kamerunban, ahova többször visszatér, sőt önálló betegellátó…

Részletek

ÖSSZEHASONLÍTÓ TANKÖNYVELEMZÉS

Kiválasztottam két középiskolai tankönyvet – mindkettő a hazai középiskolák negyedik osztályos történelem tantárgyához kötődik -, és ezek felépítését és tartalmát szisztematikusan összehasonlítottam egymással. A két kötet két év eltérésével jelent meg: az egyik 1995-ben, a másik 1997-ben. 1.) Salamon Konrád: „Történelem IV. A középiskolák számára” (Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1995. 2., átdolgozott kiadás) – nevezzük ezt…

Részletek

KÖNYV A SAJTÓKAPCSOLATOKRÓL

Mint sivatagi vándor számára az oázis, olyan a magyar pr-szakmának a sajtókapcsolatról szóló bármely könyv. Persze egy homokharcos ne várjon rögtön ásványvizet. Kjell Erikson és Dr. Szeles Péter „A sajtókapcsolat” című műve sem olthatja el teljesen a hazai pr-esek téma iránti szomját, de legalább leihatják magukat belőle. Egy-két káros üledékanyagát azonban jobb, ha kiszűrik. Arról…

Részletek

MEGÚJULÓ PR A SOKCSATORNÁS TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ VILÁGÁBAN

Megjelent az I. PR Akadémia előadásainak tanulmánykötete Olyan lehetséges utakat vázol fel a Public Relations elmélete és gyakorlata című könyv, amelyeken keresztül a pr az új médiához és kommunikációs kultúrához próbál meg alkalmazkodni. A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) által tavaly szervezett I. PR Akadémia előadásaiból készített kötet – amelyet…

Részletek