ZSURNÁLHÜPPÖGŐ

Lacikonyhából áradó zsírszagban, Zámbó Jimmy-feldolgozások hallgatása közepette repi-ajiért és korábbi lapszámokért sorban álló 40+-osok – hozzávetőleg ez szűrődött le számomra a szombati Sajtófesztiválról, mely misszióját aligha teljesíthette. 90-es évek vurstli hangulata. De vajon a nyomtatott sajtó felett is eljárt az idő?! Előrebocsátom, bár exkuzálásra – s ez a későbbiekben kiderül – nincs okom: abszolút nyomtatott…

Részletek

A BOHÓCDOKIK

Nem emlékszem a műsor címére, csak az érzésre: nyári szünet van, a lakótelepi ablakon sárgán ömlik be a reggeli fény. A tévé előtt ülünk öcsémmel, és a matinét várjuk. Ritka pillanat ez, meséket ont elénk a doboz. Mi pedig vidáman, káposztatorzsát rágcsálva, bámuljuk őket. A rajzfilmek között nem reklám, hanem bohóctréfák kötik le figyelmünket. Hatalmas…

Részletek

A HAZAI PR-SZAKMA ARCKÉPCSARNOKA

A PR Herald szakmafejlesztési célú projektje során 96 kiváló hazai pr-szakemberrel készített egyedi portréinterjút. A digitális kiadvány ITT rendelhető meg. A „Ki kicsoda” műfajú összeállítást érdeklődő kommunikációs szakembereknek, felsőoktatási intézmények oktatóinak és hallgatóinak, közhivataloknak, fejvadász cégeknek és közkönyvtáraknak szánjuk. Tovább az Arcképcsarnok lapokra

Részletek

KOMMUNIKÁCIÓS HIÁNYÉRZET

A 2010. október 4-én történt vörösiszap-katasztrófát a média az elmúlt évtized legsúlyosabb hazai környezeti katasztrófájaként jellemezte. Azokban a hetekben, hónapokban csak a chillei bányászok kimenekítése tudott a figyelem középpontjába kerülni, rövid időre. A magyar tragédia nem pusztán értelmetlen emberáldozatokat követelt, hanem rámutatott arra, hogy egy elhibázott, átgondolatlan kommunikáció még a vörösiszapnál is nagyobb károkat képes…

Részletek

FELLINI SAJTÓÁBRÁZOLÁSA (6. SNITT)

Világok harca – Zenekari próba (1979) „Forgattam egy kisfilmet, ennek Zenekari próba a címe, azt szerettem volna elmondani, milyen is egy zenekar, hogy mennyi küzdelem, mennyi próbálkozás, erőfeszítés kell hozzá, hogy összevisszaságból rend legyen, és a muzsikusok eljussanak a harmóniáig, a zenemű előadásának csodálatos pillanatáig. …Ebben a rövidfilmben, persze, van más is; de mélyebb jelentést,…

Részletek

VÖRÖSISZAP-VÁLSÁGKOMMUNIKÁCIÓ

A java csak most jön

Válsághelyzetben a legfontosabb a kommunikáció centralizációja és a nyilatkozó, „beszélő fejek” számának minimalizálása. A kétfős kommunikációs stáb az ajkai vörösiszap tragédia kezelésének aktív időszakában 0-24 órás szolgálatban volt – derült ki egyebek mellett a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) hagyományos havi pr kávéházi estjén, melynek vendége Dobson Tibor, a katasztrófa kríziskommunikációját vezető ezredese volt. A beszélgetést Rácz Gábor, a válságkommunikáció szaktekintélye moderálta. A 2010. október 28-i Kávéházi Estet nyugodtan nevezhetjük Kultúrházi Estnek, hiszen a rendezvény helyszínének jelölt Hafér Kávéházba a megjelentek sokasága nem fért be, ezért a szervezők a kávéház melletti MÚOSZ-székház nagytermében tartották végül meg az eseményt. Az új helyszínen immáron szellősen tudott helyet foglalni a kisebb pr-es tömeg, amely – a szervezők szerint – lényegesen nagyobb volt, mint az előző esteken. A meghívott vendég pedig Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság frissen kinevezett hivatalvezetője volt, aki a tragédia kommunikációját irányította. Az est témájának a tragikus ajkai vörösiszap-tározó falának átszakadása kölcsönzött fájdalmas, ám a kommunikációs szakma számára tanulságos apropót.

Részletek