ÍTÉLET?

Rendkívül erős hidegfront vetett véget 2015. július 8-án a napok óta fennálló, melegrekordokat okozó ún. omega-blokknak, amely — mint neve is jelzi — sokáig kitartóan akadályozta meg, hogy Nyugat- és Közép-Európa területére időjárás-változást hozó frontok haladhassanak át. A blokk azonban egy bizonyos időt követően meggyengült, és „szétesése” okán utat engedett az érkező frontoknak. Ezeknek hevessége…

Részletek

GÖRÖGORSZÁGI HELYZETJELENTÉS

A nemzetközi és a görögországi média óránként közvetít információkat a görög válsághelyzet állapotáról, amely látszólag óriási káoszt okozott Görögországban, és az egész világra kihatással van. A hangulat nem csak a fővárosban, de a turisták által legkedveltebb szigeteken is érezhetően megváltozott. Mindenki a hétvégi népszavazásra készül. Lefkada szigetének fővárosában, Lefkasban élek, így lehetőségem nyílik arra, hogy saját…

Részletek

VÁLLALATI KÖNYVKULTÚRA

2019A könyvkultúra miként tölthet be meghatározó szerepet a szervezeti-üzleti kultúra reflektált, elkötelezett szellemiségű alakításában? Minderre a Zappos nevű cég szolgál példával. Már tíz évvel ezelőtt (2009-ben) is nagy érdeklődést váltott ki egy akvizíció az internetipar berkeiben: a webes könyváruházként indult Amazon egymilliárd dollárért megvásárolta a Zappos online cipőkereskedelmi vállalkozást. A felvásárlás okairól, motivációiról maga Jeff…

Részletek

DA CAPO

Olasz zenei kifejezés. Jelentése: az elejétől, a kezdéstől. Eredeti jelentése: a fejtől. A szerző vagy a kiadó utasítása a kottában, a zenemű egy adott részének ismétlésére. 2015. június 12. óta a debreceni Kölcsey Központban megnyílt fotókiállításon – a korábbi 24 fotográfiából álló sorozat – a Gonda János tanár úrról néhány hete készült képpel kiegészítve látható….

Részletek

ARCULAT ÉS IDENTITÁS

A külső megjelenés – az arculat – alapján szerezzük első benyomásainkat, pillanatok alatt alakítunk ki pozitív, negatív, vagy éppen semleges képet egy adott cégről, intézményről, termékről vagy szolgáltatásról. Egy hatékonyan működő arculat azonban nem pusztán esztétikai szempontoknak felel meg. Olyan szilárd, belső énképet – identitást –, teremt, ami alapján felismerhető és megkedvelhető az adott cég….

Részletek