Forrás: www.photoblog.nbcnews.com / L’Osservatore Romano / Reuters

FERENC PÁPA ÉS A KÖZÖSSÉGI PLATFORMOK

A Katolikus Egyház és a tömegkommunikáció kapcsolata több mint fél évszázada kiemelten kezelt téma. Az egyházi megnyilatkozások a médiáról – az „Inter mirifica”, a „Communio et progressio” és az „Aetatis novae” – valamint a 2002-ben kiadott „Egyház és Internet”, valamint „Az internet etikája” majd négy évtizeden keresztül meghatározta az egyházi kommunikáció kereteit. 2013-ra Ferenc pápa…

Részletek

AZIZ

A lépcsőn felfelé menet beütötte a vastag üveget egy bejárati ajtón egy férfi, ami éppen az ütőerét vágta el. Életét egy 16 éves, Afganisztánból menekült fiú, Aziz mentette meg, saját nadrágszíját levéve szorítókötéssel megakadályozta az elvérzést. „- Ma egy olyan nap volt nálunk, amikor jöhettek rászorulók is. Csütörtökönként korábban adománygyűjtő helyünkön ők kaptak támogatást ezen a…

Részletek

A TANÍTÁS TANULSÁGAI

Azok az emberek, akik embertársaikkal foglalkoznak munkájuk során, idővel egyre több bizonyságot nyernek arra, mennyire különbözőek is vagyunk. Amikor korrepetálni kezdtem, eleinte úgy tekintettem erre a feladatra, mint egyszerű tényközlésre, magyarázásra. Hamar rá kellett jönnöm, hogy a tanítás ennél jóval többről szól, ugyanis – habár nem a klasszikus értelemben – meg kell ismerni a tanítványaimat. Mottó: «…

Részletek

REKLÁMFOGALMAK (I – O)

A hétköznapi érintkezés során a beszélt nyelvben használt legtöbb szavunk jelentéséhez nem definíció útján, hanem természetes nyelvérzékünk alapján, illetve a használat során jutunk hozzá. A definíciók alkalmazása a jelentés tisztázásában leginkább a szaknyelvekben elterjedt. Ekkor egy mesterséges fogalom „A” megnevezését (a szakkifejezést, a terminus technicust) egy már ismertnek vagy egyszerűbbnek tekinthető „B” kifejezéssel magyarázzuk meg….

Részletek

REKLÁMFOGALMAK (A – K)

A hétköznapi érintkezés során a beszélt nyelvben használt legtöbb szavunk jelentéséhez nem definíció útján, hanem természetes nyelvérzékünk alapján, illetve a használat során jutunk hozzá. A definíciók alkalmazása a jelentés tisztázásában leginkább a szaknyelvekben elterjedt. Ekkor egy mesterséges fogalom „A” megnevezését (a szakkifejezést, a terminus technicust) egy már ismertnek vagy egyszerűbbnek tekinthető „B” kifejezéssel magyarázzuk meg….

Részletek

MÁRKANEVEK EREDETE

Csak egy jó névre lenne szükségünk! Ismerős probléma, ami minden új márka bevezetésekor fölmerül. Száz éve még egyszerű volt. A 21. század elejére viszont szó szerint kifogytunk a szavakból. Sőt, több márkanevünk van, mint ahány szó a szótárban. Egy átlagos hipermarketben is 50 ezer önálló cikkszámmal, névvel, illetve alnévvel rendelkező termék közül választhatunk. De mitől…

Részletek