HELSINKI CHARTA

A Helsinkiben tartott Public Relations Világkongresszuson megállapodás született a nagy nemzetközi pr-szövetségek képviselői, nevezetesen: az International Public Relations Association (IPRA), a Confédération Européenne des Relations Publiques (CERP), és az International Committee of Public Relations Consultancies Association (ICO) között a pr-szakma minőségi fejlesztésére vonatkozóan. A mi hivatásunkban a minőséget a kommunikációs szolgáltatások tulajdonságainak és jellegzetességeinek összességeként definiálhatjuk és értékelhetjük. A kérdés valójában az, hogy képesek vagyunk-e mi…

Részletek

A CET FELJELENTÉSE

A Duna-parti CET fejlesztője, a Porto Investment Hungary Kft. feljelentést tett a Nemzeti Nyomozóirodánál ismeretlen tettes ellen, különösen nagy kárt okozó csalás és hivatali visszaélés bűntettének alapos gyanúja miatt. A beruházó arra is kíváncsi, hogy Tarlós István főpolgármester meddig nézi el helyettese, dr. Bagdy Gábor ámokfutását. Porto a Nemzeti Nyomozó Irodától annak kivizsgálását kéri, miként…

Részletek

REVERZIBILIS EVOLÚCIÓ

A majmok bolygójának (Planet of the apes, 1968) majomtársadalma az emberiség fejlődésének különböző szakaszait reprodukálja. Lineárisan nézve a negyedik részben az öntudatra ébredő majomfaj fellázad elnyomói ellen, az ötödik részben kísérletet tesz egy demokratikus kommuna kialakítására, az első rész állama már átmenet a diktatórikus államformába, míg a második részben katonai puccs történik, ami végül közvetett…

Részletek

ISMÉTLÉS A TUDÁS ANYJA

Sós Péter János könyve jól strukturált, bővített, de egyes helyeken elvész a részletekben Több fontos résszel bővítette 2008-as első kiadású könyvét Sós Péter János. A tavaly megjelent #mindennapipr – Gyakorlati Public Relations a webkorszakban című könyve kezdőknek ma is alapmű, jóllehet valóban csak alapot ad. A könyv a két kiadás között eltelt kilenc év legfontosabb…

Részletek

A PR MÉRÉSE (3. rész)

Médiahatás és mérőszámok A „célzott befolyásolás megtérülésének modellje” a pr-szakmai mérések talán legérettebb területe. A modell elemzi a független változókat (média elhelyezések, értékesítési promóciók, reklámok, árak stb.), amelyek hatással lehetnek a forgalomra. A számítás rendszere gyakran a következő: 0-tól 100-ig pontozzák az adott üzenet hangnemét, tartalmát, hangsúlyát, a nyilvánosság szintjét és egy harmadik személy jelenlétét….

Részletek

AZ OROSZ-UKRÁN HÁBORÚ HÍREI A NEMZETKÖZI SAJTÓBAN

A Kreml betiltotta a Facebookot és az Instagramot és a YouTube is veszélyben van, ami azonban nem lenne egyértelmű, hiszen a YouTube fontos az orosz gazdaságnak és politikai propagandának. A Facebook és az Instagram bezárása azonban oroszok millióit sújtja. Az Instagramnak például 62 millió felhasználója van Oroszországban, és számos vállalkozás számára a kereskedelem gerincét jelenti….

Részletek