Vajon mitől van ott az a bizonyos tíz weboldal a találati lista elején? És mi az, amit a többi ezer nem tud, vagy nem csinál? Nehéz dologra vállalkozik az, aki a keresőoptimalizálás (search engine optimizacion) működését szeretné elmondani felhasználók, weboldal tulajdonosok, pr-szakemberek, marketingesek, üzletemberek számára, összesűríteni mindazt a tudást, ami a sikeres és elsőre sorolt weboldalak létrehozásához és működtetéséhez kell.

A keresőoptimalizálást még mai is valamiféle misztikus webes mágiának tartják, holott a keresőmotorok működésének elve a felhasználók szokásait igyekszik egyre jobban leképezni. Semmi nem öncélú, nem rejtett és vannak módszerek, melyeket követve eljuthat a honlapunk a találati listák legelejére is.
Attól, hogy valaki a cég, vagy egy speciális termék, nevét beírja és elsőre jön ki az oldal, az nem tartozik ide. Arra kell koncentrálni, hogy azok számára is a mi oldalunk jöjjön elő, akik csak érdeklődnek valami iránt, és el kell érni azt, hogy mi legyünk rá a legrelevánsabb találat azok között is, akik szintén ugyanazzal foglalkoznak, mint mi.
ALAPOKTÓL A CSÚCSIG 
Mindez gyökeresen más szemléletet igényel, mint ahogyan szakmai szemmel a legtöbb weboldalt felépítik és működtetik. Tisztában kell lenni azzal a ténnyel, hogy a weboldalak háromnegyede azt a pénzt sem termeli meg, amibe a készítése belekerült! Ez riasztó tény, de éppen ezért kell törekedni arra, hogy azt a tudást adhassuk meg, ami ahhoz kell, hogy ezen az arányon javíthassunk.
MIÉRT HASZNOS?
A keresési szempontok, trendek ismerete mellett vannak olyan technikai paraméterek, melyek szükségesek a sikerhez. Egy weboldalt jószerivel bárki össze tud rakni, de a hosszútávú sikerhez és a hatékonysághoz speciális tudás kell. Itt arra vállalkoztak, hogy érthetően és olyan részletességgel mondják el azt, ami a lényege, hogy azonnal használható tudás formájában ez bárki érdeklődő elsajátíthassa, ha nekiállna rendbe tenni a weboldalát. A másik fontos terület, azokhoz is szól ez az oktatás, akik maguk nem akarnak SEO-val foglalkozni, megbíznának más céget ezzel, de ellenőrizni szeretnék azt, hogy mit kapnak a pénzükért. Számukra ez a tudás a számonkérés hatékony eszköze lesz.
SPECIÁLIS MARKETINGCSATORNA 
Az online marketing egyik fontos területe a SEO, így azok számára is fontos információk hangzanak el, akik új értékesítési csatornaként a hatékonyabb weblapot, webáruházat, az eredményes, és valóban kifizetődő webes jelenlétet helyezik előtérbe.
Két fontos dolog van, amivel mindenképpen tisztában kell lenni: a siker az oldalon belüli tökéletes és célszerű felépítéstől és az oldalon kívüli sikeres kapcsolódásokról szól.
Életbevágók ezek az információk, mert a nemzetközi és a hazai tendenciák azt mutatják, hogy az online kereskedelem részaránya a teles költések sorában évről évre olyan fejlődést mutat, amit egyetlen más csatorna sem képes produkálni. A megváltozott fogyasztói és keresési szokások ismerete létfontosságú!
A GAZDASÁGOSSÁGRÓL 
A módszer további előnye a reklámkampányokkal szemben az, hogy folyamatos és hosszútávú eredményeket produkál. A fizetett kampányok alatt látványosan megnő a látogatottság, viszont amint nem megy a hirdetés, ez visszazuhan az előző szintre. A SEO hatása lassabb, lehet, hogy csak, hetek, hónapok múlva jön a várt eredmény, viszont az folyamatos, hiszen a weboldal tartósan elöl van.
És még valami: a látogatók minősége is más. Egy reklámkampányról jött érdeklődő gyakran csak egy impulzusból dönt a látogatásról, hamarabb ott is hagyja az oldalt.
A SEO olyan látogatókat hoz honlapunkra, akik direkt ezt a témát keresik, így körükből a konverzió gyakran magasabb, és a számuk nincs fix összeghez kötve, mint mondjuk egy kattintós hirdetés életében, így azt kell látnunk, hogy ez egy nagyon is jól megtérülő befektetés.