A MÉDIATERMÉK POZÍCIONÁLÁSA

A populáris kultúra stílusára és a bulvárstílus pilléreire bukkanunk a szappanoperák esetében: az RTL Barátok Közt  című produkcióját (vagy a TV2 „Jóban Rosszban” sorozatát), mint kortárs, emberek százezrei, sőt, milliói által követett sorozatot szemügyre véve a műfaj tabloidizált vonásai szembetűnőek. A szociológus Antalóczy Tímea „Szomszédok közt” című munkájában elemezte mélyrehatóan a sorozatot és általában a…

Részletek

A DEPORTÁLÁS KÖZTÉRI EMLÉKMŰVÉÉRT

A Soá magyarországi nyitányaként ismert Kőrösmező & Kamenyec-Podolszkij-i deportálás során a magyar hatóságok (legfelső kormánykörökben megszületett döntés eredményeként) mintegy 18.000 hazánkban élő zsidó testvérünket telepítették ki az ukrajnai hadműveleti területekre, ahol többségük szörnyűséges halált halt. A deportáltak közül sok ezren az 1941. augusztus 27-28-án Kamenyec-Podolszkijban rendezett, az addigi történelemben példátlan méretű náci tömeggyilkosságnak váltak áldozataivá….

Részletek

AZ ELSŐ TALÁLKOZÁS

A kommunikáció – lévén összetevője a társas kapcsolatoknak -, valamiképpen minősíti is a résztvevő felek közötti viszonyt. (Csepeli, 1997) Éppen ezért jelentősége van annak, ha egynémely barátunkkal a beszélgetéseinket ki nem bírnánk fülig érő száj és fel-felnevetés nélkül, és másról árulkodik, ha bizonyos ismerőseinkkel összekerülve feszengeni kezdünk és csak felületesebb beszédtémák jutnak eszünkbe. Ezek természetes,…

Részletek

A PR-MÉRÉS NAPJAINKBAN

Módszerváltók kerestetnek! „– Minden, ami kiszámítható, nem feltétlenül számít; minden, ami számít, nem feltétlenül számítható ki.” – jelentette ki Albert Einstein. Egy cipőgyári dolgozó munkájának hatékonyságát könnyűszerrel meg lehet állapítani, az elkészített cipők számának és minőségének megvizsgálásakor. Egy cég marketing osztályának hatékonysága is néhány (kvantitatív) mutató megvizsgálása segítségével elemezhető. Egy lobbista munkájának eredménye egyszerűen megítélhető:…

Részletek

PR MÉRÉSI MÓDSZEREK

Attitűdtől a véletlen mintáig A pr-szakma minősítésének követelményeit annak idején a Helsinki Charta is jóváhagyta. A minőségi kommunikáció megvalósításának, elterjesztésének egyik előfeltétele azonban a mérési módszerek kidolgozása és egy közös normarendszer felállítása lesz az elkövetkező években. Mivel kommunikációs szakmák művelői időnként mást és mást értenek az általuk gyakran használt fogalmakon, az alábbiakban közölt kivonatos szakmai…

Részletek

TÜKÖR, FONCSORHIBÁKKAL

Megvizsgáltuk: vajon a „public relations” milyen kontextust kap mintegy száz, Magyarországon megjelent újságcikkben. Az országos és vidéki napilapokban publikált 91 cikkből 54-et abból a szempontból értékeltünk, hogy a „pr” kifejezés milyen kontextusban jelenik meg az írásokban. Célunk: a pr-szakma imázsának vizsgálata az újságírók körében, annak elemzése, hogy milyen szubjektív jelentést tulajdonítanak a pr-nek, mint fogalomnak….

Részletek