Korábbi sajtókutatásának eredményeit felhasználva Bullshit Filter appal rukkolt elő a SAKKOM Interaktív online marketing- és pr-ügynökség. Az ingyenesen letölthető alkalmazás tetszőleges pr anyagban megkeresi az újságírók számára vörös posztóként megjelenő szavakat és kifejezéseket, majd a kiemelés mellett szinonimákat is ajánl.
A SAKKOM Interaktív 2015 elején készített sajtókutatásában többek közt azt vizsgálta, hogy melyek azok a szavak és kifejezések, amelyektől az újságírók hidegrázást kapnak.
„– Az eredmények publikálása után széles skálán mozgott a visszajelzések jellege. Az újságírók többnyire nagyon pozitív kezdeményezésként aposztrofálták, a péeresek esetében már vegyesebb volt a kép” – mondta Kolma Kornél, az interaktív pr ügynökség ügyvezetője. A szakember szerint előfordult olyan, aki szerint a szóhasználatra teljesen felesleges odafigyelni, a zsurnalisztáknak ugyanis nincs más dolga, mint lehozni a sajtóanyagokat.
Ezzel szemben volt olyan ügynökségi vezető, aki még a napi kommunikációba is beépítette az eredményeket.
„– Végül úgy döntöttünk, hogy egy alkalmazás kifejlesztésével segítjük mindazokat, akik számára fontosak a sajtótól érkező visszajelzések” – magyarázta a pr-ügynökség vezetője.
A Bullshit Filter app Java környezetben futtatható alkalmazás, melybe copy-paste módszerrel lehet tetszőleges hosszúságú szöveget beilleszteni. Ezt követően az app megkeresi azokat a szavakat, szófordulatokat, melyek használata negatívan befolyásolhatja az anyag megjelenéseinek számát.
Az applikációba azokat a szavakat építették be, melyeket egymástól függetlenül legalább 2 újságíró említett a kutatásban.
A Bullshit Filtert ugyanakkor bárki saját tapasztalatai és igényei alapján testre szabhatja, hiszen a szoftverbe tetszőleges számú szó könnyedén felvihető, melyekre ezt követően már szintén szűr a rendszer.