Média

ÚJ GLOBÁLIS EGYHÁZI TELEVÍZIÓ

A közelmúltban „Scientology Network” néven új globális televíziós adás indult, ami a sugárzás pillanatában az Amerikai Egyesült Államokban huszonegymillió háztartásban volt fogható, az interneten és telefonos applikációkon keresztül azonban további százmilliók számára hozzáférhető világszerte. Tamás-Feth Krisztina – a Szcientológia Egyház képviselője a közelmúltban érkezett vissza az USA-ból Magyarországra, vele beszélgettünk az új egyházi TV-csatornáról. – […]

Tovább »

 
 

A KÖZVÉLEMÉNY ÉS A BÁNTALMAZÓK

Nem kellett ahhoz különösebb jós-tehetség, hogy előre látni lehessen, mennyire vakvágányra fut, kontraproduktívvá válik, elbulvárosodik és peep-showá válik a Marton-ügy. Éppen az történik, ami eddig minden hasonló esetben történt nálunk itt, Magyarországon. VÁSÁRHELYI MÁRIA  média-szociológus írása. A közvélemény a bitófa alá állít egy bűnöst, (bízzunk benne, hogy csak) verbálisan kivégzi, majd mintha bármi megoldódott volna, leporolja […]

Tovább »

 
 

JÓKAI MEGHALT

Nincs a publicitásnak hatékonyabb formája, mintha sztoriba csomagoljuk az üzenetünket. Tegyük fel, hogy egy háztartás-vegyipari cég fel akarja hívni a média és a közönség figyelmét az illemhelyeken használt kézmosószer-adagolóira. Két anyagot készít. Az egyik egy hír: „A skandináv államokban már nincs olyan munkahelyi vagy nyilvános illemhely, ahol ne szereltek volna fel kézmosó adagolót. A folyékony […]

Tovább »

 
 

A PUBLICITÁS MŰVÉSZETE

Magyarországon a médiába kerülés, a legtöbb újság és rádió- vagy tévéprogram esetében pénzzel megfizethető, illetve reklámzsarolással kikényszeríthető „volt”. (A múlt idő használatát szegény anyám nevelésének tudják be. Mindig arra tanított, hogy azt sem szabad megsérteni, aki megérdemli.) Ilyen körülmények között miért kellett volna megtanítani és megtanulni: hogyan vigyük szervezetünket a médián keresztül fizetés nélkül a […]

Tovább »

 
 

MÉDIARETORIKAI KÖVETELMÉNYEK

A hagyományos beszédben és írásban megvan az értékközlés szokásos lehetősége. Az írott és beszélt műfajok klasszikus stilisztikai követelményei azonban többnyire ellentétesek a médiaműfajok napi gyakorlatával. A médiában gyors, azonnali megértés szükségeltetik, mert el kell adni a fogyasztónak a következő információt. Fennáll annak a veszélye, hogy a közönség tagjai másik újsághoz, konkurens adóhoz pártolnak. A gyorsaság pongyola […]

Tovább »

 
 

SZERKESZTŐSÉGI MUNKAKÖRÖK

Minden kiadó belső felépítése más és más. A kiadó és a szerkesztőség nem azonos fogalmak, nem véletlen, hogy minden újság impresszumában élesen elkülönülnek egymástól a kiadói és a szűkebb értelemben vett szerkesztőségi munkatársak. Az adott lap rovatstruktúrájának megfelelően az egyes részlegek is eltérő létszámmal működnek. A szerkesztőség egyes számú vezetője a főszerkesztő, a beosztottainak azonban […]

Tovább »