Média

A KERESKEDELMI MÉDIA HATÁSAI

Képzeljük el, hogy van egy végtelen fonalú gombolyagunk! Ebből a gombolyagból egy hatalmas nagy háló készül, olyan nagy, amit még ember nem látott. A kivitelezésben, vagyis a szövésben egy „Média” nevezetű pók lesz a segítségünkre. Képességei: hatalmas erővel bír, céltudatosan törekszik előre, veszély illetve fenyegetés esetén gyorsan cselekszik, környezetét úgy rendezi, hogy ne lépjen fel […]

Tovább »

 
 

ÚJSÁGÍRÁS

Az újságíróknak igenis nehéz dolguk van. Nem csak odakörmölnek, összevágnak és végigszántják a klaviatúrát. Ha van téma, akkor az a kérdés, azt hogyan fogják meg: keményen markolva, kibelezve, vagy csak szikár módon, a köz elé vetve, esetleg pikkelyenként kisilabizálva? Ha nincs téma… olyan nincs. Egy jó újságíró nem csak látja, éli is a világot – […]

Tovább »

 
 

ÚJ GLOBÁLIS EGYHÁZI TELEVÍZIÓ

A közelmúltban „Scientology Network” néven új globális televíziós adás indult, ami a sugárzás pillanatában az Amerikai Egyesült Államokban huszonegymillió háztartásban volt fogható, az interneten és telefonos applikációkon keresztül azonban további százmilliók számára hozzáférhető világszerte. Tamás-Feth Krisztina – a Szcientológia Egyház képviselője a közelmúltban érkezett vissza az USA-ból Magyarországra, vele beszélgettünk az új egyházi TV-csatornáról. – […]

Tovább »

 
 

A KÖZVÉLEMÉNY ÉS A BÁNTALMAZÓK

Nem kellett ahhoz különösebb jós-tehetség, hogy előre látni lehessen, mennyire vakvágányra fut, kontraproduktívvá válik, elbulvárosodik és peep-showá válik a Marton-ügy. Éppen az történik, ami eddig minden hasonló esetben történt nálunk itt, Magyarországon. VÁSÁRHELYI MÁRIA  média-szociológus írása. A közvélemény a bitófa alá állít egy bűnöst, (bízzunk benne, hogy csak) verbálisan kivégzi, majd mintha bármi megoldódott volna, leporolja […]

Tovább »

 
 

JÓKAI MEGHALT

Nincs a publicitásnak hatékonyabb formája, mintha sztoriba csomagoljuk az üzenetünket. Tegyük fel, hogy egy háztartás-vegyipari cég fel akarja hívni a média és a közönség figyelmét az illemhelyeken használt kézmosószer-adagolóira. Két anyagot készít. Az egyik egy hír: „A skandináv államokban már nincs olyan munkahelyi vagy nyilvános illemhely, ahol ne szereltek volna fel kézmosó adagolót. A folyékony […]

Tovább »

 
 

A PUBLICITÁS MŰVÉSZETE

Magyarországon a médiába kerülés, a legtöbb újság és rádió- vagy tévéprogram esetében pénzzel megfizethető, illetve reklámzsarolással kikényszeríthető „volt”. (A múlt idő használatát szegény anyám nevelésének tudják be. Mindig arra tanított, hogy azt sem szabad megsérteni, aki megérdemli.) Ilyen körülmények között miért kellett volna megtanítani és megtanulni: hogyan vigyük szervezetünket a médián keresztül fizetés nélkül a […]

Tovább »