KREATÍVOS GPS A PR-SZAKMÁNAK

A pr-szakmában bekövetkező változások jelentették az idei Pr Nap fő csapásirányát. A Kreatívot kiadó Professional Publishing Hungary november 14-i eseményén a pr-ügynökségek szerepváltozásával, a pr jogi lehetőségeivel és néhány esettanulmánnyal rukkolt elő a majd’ 20 előadó. Az „Újratervezés” mottót viselő szakmai találkozó moderátora (a nap Moha bá’-ja) ezúttal is a főszerkesztő, Szigeti Péter volt. A PR Herald hosszabb tudósításban számolt be az ott elhangzottakról.

A nap programja:

I. blokk: Nem pr a pr többé  – A pr-ügynökségek szerepének változása
•    Hogyan érintette a válság a pr-ügynökségeket és a pr-szakmát?
•    Milyen lesz a jövő univerzális pr-szakembere?
•    Hogyan fog kinézni a jövő tanácsadó ügynöksége?
•    Miként kezeljük az új reputációs rizikókat?
•    Mi az a friendraising?
•    Költségcsökkentés mindenhol – van még hely a pr számára?
•    Miben vagyunk erősek, mi pr-esek? Miért van ránk szükség?
•    Hogyan változott a médiakörnyezet, kell-e, és képesek vagyunk-e ezzel vajon lépést tartani? Újságíró és pr-es kapcsolatának újratervezése?
•    Hogyan foglalkozzon a pr a médiával a válság és a közösségi média hatására?
•    Milyen módszerek halnak ki, milyen újak születnek?
•    Az embargó halála – Sajtóközlemények, videóközlemények, sajtótájékoztatók és sajtóutak sorsa

II. blokk: A törvény kezében – A pr jogi lehetőségei
•    Hogyan egyeztethetők össze egy szervezet kommunikációjában a jogi és a pr-es szempontok?
•    Milyen alapvető ellentétek vannak egy jogász és egy pr-es hozzáállása között?
•    Hogyan tud együttműködni a két terület?
•    Van-e létjogosultsága a jogi pr-eszközöknek a kontinentális jogrendszerben, különösen Magyarországon?
•    Kik a célcsoportok és milyen eszközök vannak az elérésükre?
•    Hogyan illeszkedik mindez a jogi stratégiához?
•    Mit változtatott a pr-esek lehetőségein és korlátain a médiatörvény?
•    Hogyan kerülhetnek be a pozitív céges hírek a tévébe?

 III. blokk: Újrakezdők kora – Bukások és talpraállások
•    Példaértékű pr-bukások és felállások
•    Mindörökké Zöld Pardon – és egy évvel tovább
•    Szórakozás Budapesten – hogyan kezeli a politika ezt a kérdést?
•    Milyen politikai kommunikációs vetületei vannak a szórakozóhelyek ügyeinek?
•    Hogyan kezeli ezeket a témákat a média?
•    Milyen megoldási lehetőségek vannak, és mik a gazdasági vonatkozások?
•    Hogyan lehetne ezt az egész kérdést újratervezni kommunikációs szemmel?

Néhány előadó, természetesen a teljesség igénye nélkül:
Ábrahám Gergely (ügyvezető igazgató, Grayling)
Nick Andrews (senior alelnök és partner, Fleishman-Hillard)
Balaton Anita (ügyvezető igazgató, Café PR)
Beke Zsuzsanna (kommunikációs igazgató, Richter Gedeon)
Schillinger Attila (alapító partner, Avantgarde Group)


Author: Bognár Gergely

Felsőfokú tanulmányait a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán (BKF) végezte. Pr-szakmai gyakornoki időszakát a Comprad Kommunikációs Ügynökségnél töltötte, ahol később pr-asszisztensként, pr-tanácsadóként, majd projektvezető pr-tanácsadóként segítette – összesen hat évig –, több mint másfél tucat hazai és nemzetközi ügyfél kommunikációját. Két évig a Nézőpont Intézet cégcsoportjának kommunikációs igazgatójaként tevékenykedett, majd a Young&Partners senior stratégiai pr-tanácsadójaként és fejlesztő trénereként dolgozott, később a cég pr-vezetője lett. Jelenleg a NEST Communications pr- és tréning vezetője. A PR Herald kommunikációszakmai főszerkesztő-helyetteseként interjúkat, riportokat ír; vezető szerkesztőként jegyzi „A hazai pr-szakma arcképcsarnoka” című digitális portrékötetet. Kapcsolat: gergelybognar@gmail.com