Bőhm Kornél „Sem megerősíteni, sem cáfolni…” című könyve az elmélet mellett hasznos gyakorlati példákon keresztül mutatja be a kríziskommunikáció legfontosabb szabályait, mindazoknak, akik teljesen laikusok a témában.

Bár minden szervezet arra törekszik, hogy elkerülje a vele kapcsolatos negatív híreket, az egyik legfontosabb érték annak a kezében van, aki még a legrosszabb helyzetben is tudja, hogyan és mit kell kommunikálni. A szerző részletesen bemutatja, mit tegyünk, mielőtt a krízis kibontakozna, kivel kell kommunikálnunk ebben az időszakban, és megtudhatjuk azt is, mikor ér véget a válság, mi a feladatunk, ha minden elcsendesült.

A könyv logikusan felépített, az alapfogalom tisztázása után lépésről-lépésre vezeti az olvasót a megoldás felé. Bár a szerző már a könyv elején tisztázza, hogy minden krízishelyzet más és más, igyekszik gyakorlati példákon keresztül szemléltetni az elméleti anyagot. A legfontosabb témáknál, a laikusok számára is könnyen érthető, magánéleti példákkal támasztja alá az elméletet. Ezek legtöbbje kiemeli, minden válság magában hordoz egyfajta megújulást, lehetőséget arra, hogy a krízisből, önmagunkat megvizsgálva válhassunk jobbá.

Az elméleti anyagot és a példákat néhány esettanulmánnyal színesíti. Ezek kidolgozottsága azonban nem teljes, felszínes. Sokszor hiányzik az adott krízishelyzetre adott konkrét válasz, akár néhány soros szó szerinti idézettel, adatokkal is gazdagíthatta volna ezeket. Az egyik ilyen esettanulmányban a T-Systems esetét dolgozza fel, megemlítve, hogy a felkészületlenség miatt mindkét vezető rosszul kommunikált, mely többet ártott, mint használt. Hogy ez pontosan mit takar, nem derült ki. Ahogy az sem, mi lett az eset végkimenetele és milyen károkat okozott mindez a két cégnek.

Bár Bőhm Kornél könyve kétségkívül kötelező elem minden szervezet könyvespolcán, azoknak, akik az alapokkal tisztában vannak, néhány érdekes példa mellett, inkább csak egy ismétlés erejééig hasznos a könyv.

Bőhm Kornél kommunikációs tanácsadó, a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Kríziskommunikációs Tagozatának alapítója. A könyvet a HVG Könyvek adta ki 2018-ban. Ára 3900 Ft.

Értékelés:
Küllem, dizájn, tördelés: 10/9
Tartalmi, strukturális felépítés: 10/9
Áttekinthetőség: 10/10
Nyelvezet, stílus: 10/8
Használhatóság: 10/8
Ár/érték arány: 10/9