A SZABADSÁG FOGALMA AZ ISZLÁM TANÍTÁSBAN

A vallásokat az jellemzi, hogy az életvezetéssel kapcsolatban bizonyos kötöttségeket és szabályokat fogalmaznak meg, amelyekről a vallásokkal szemben közömbös vagy ateista emberek általában úgy vélekednek, hogy azok az egyén szabadságának és kibontakozásának a korlátozását eredményezik, tehát végső soron sértik a szabadságjogokat.  Egyes nyugat-európai országokban – mint például Franciaországban –, ahol szekuláris állami berendezkedés érvényesül, a…

Részletek

DAN ALEXE

Nyelvész, fordító, dokumentumfilmes, újságíró, hivatásos kalandor, és nem utolsó sorban író. Magát a logos, a beszéd művelőjének tartja. Szerelmei a szavak és a nyelv, amelyre mint a kultúra alapvető és esszenciális jegyére tekint, mivel meggyőződése, hogy egy kultúrát a legjobban megérteni saját nyelvén keresztül lehet. Dan Alexe tizenöt nyelven beszél és további öt nyelven elhangzó…

Részletek

ALKALMAZOTTAK ÖTLETEI

A kreativitás – az újítással szorosan összekapcsolódva –, minden cég számára versenyelőnyt jelenthet. Az ötletek két helyről jöhetnek: kívülről vagy belülről. Előbbi általában magas összegű anyagi áldozattal jár (másik cégtől több pénzért elcsábított, újító szellemű kolléga, vagy kreatív ötleteket adó ügynökség). Utóbbi megfelelő humánerőforrás-menedzsment és alkalmazotti motiválás egyenes, sok esetben teljesen ingyenes következménye, amit csak…

Részletek

BESZÉL ÖN BELGÁUL?

Brüsszelben élek, itt dolgozom, az Európai Unió és Belgium fővárosában van a lakóhelyem és az otthonom. A címbeli kérdésre mindezek ellenére csak logikátlan választ tudok adni. Nem, nem beszélek „belgául”. A jól informált beszélgetőtársak közül sokan tudják, hogy ebben az országban két fő nyelv és két nagy nemzeti kultúra létezik: a francia és a flamand….

Részletek

BRAND AMERICA

„Az amerikaiak nincsenek hozzászokva, hogy utálják az országukat, és nem tudják, hogy mit kellene tenniük.” – írják könyvükben a nationbrandindex.com oldal alapítói: Simon Anholt és Jeremy Hildreth. A „Brand America – The Mother of All Brands” egyszerre tanulságos olvasmány pr-szakemberek számára és azoknak is, akiket szimplán érdekel az amerikai történelem. Ahogy termékek vagy szolgáltatások, úgy…

Részletek

IDŐRABLÓK

Ha egy magyar újságíró pályája végéig rendszeresen jár sajtótájékoztatókra, akkor napokban, hetekben mérheti azt az időt, amelyet teljesen fölöslegesen fecsérelt el életéből. Nem azért, mert számára értéktelen információt szerez, hanem azért, mert semmilyet sem szerez. Az ugyanis, hogy a „sajtájon” előadottak informatívak-e vagy sem, esete, újságírója válogatja. Ha viszont csend van és várakozás, akkor mindenki…

Részletek