A pr-szakma

EINSTEIN KOCKÁI: EGYSZERŰ JÁTÉKKAL A VALÓDI JÁTÉKÉRT

A hagyományos értelemben vett játék válságban van, hiszen a mai gyerekek inkább a virtuális valóságban élnek és játszanak, amelynek káros hatása közismert. Egy globális kezdeményezés – a The Real Play Coalition – ezen próbál változtatni. Egy kutatás szerint a szülők kétharmada azt gondolja, hogy gyerekének ma kevesebb lehetősége van játszani, mint neki gyermekkorában. A „valódi” […]

Tovább »

 
 

A SAMSUNG SZÉTTROLLKODTA A TROLLT

Egy szokványos, kreativitást nélkülöző, unalmas és kiszámíthatóan induló kampányt tervezett az Edelman a Samsung Galaxy S8 tavalyi bemutatójára. A már évekkel ezelőtt avíttnak minősülő fotópályázat eszközét azonban egy fiatal megpróbálta széttrollkodni a Twitteren, hogy aztán szénné égesse őt a márka okos csapata… Történt, hogy a Samsung a világ egyik legnagyobb pr-ügynökségi hálózatát kérte fel arra, […]

Tovább »

 
 

HESSE ÉS FUJII: AZ ADAT AZ ISTEN

Talán legtöbbször az „adat” szót használta Sebastian Hesse és Kyoko Fujii a PR Herald körinterjújában, amelyben 5 kérdést tettünk fel a német Big Bang & Whisper kommunikációs ügynökség alapítójának, és a The Holmes Report 2018-as pr-ügynökségi rangsor 48. helyén szereplő japán Dentsu PR egyik vezetőjének. A szakemberek megegyeztek abban, hogy mindkét országban nő a pr-re […]

Tovább »

 
 

VIDEOJÁTÉKKAL AZ ERŐSZAK ELLEN

A gyerekeket semmi nem védi attól, hogy szem- és fültanúi legyenek a családon belüli erőszaknak, ám az agresszívebb videojátékok tilalmáról szól jogszabály Svédországban. Az Edelman néhány hete készített integrált kommunikációs kampánya ezen szeretne változtatni. Az Egyesült Nemzetek Nemzetközi Gyermek Gyorssegélyalapja (UNICEF), a kampány megbízójaként azt akarta elérni, hogy legkevesebb 10 ezren írják alá azt az […]

Tovább »

 
 

ISMÉTLÉS A TUDÁS ANYJA

Sós Péter János legfrissebb könyve jól strukturált, bővített, de egyes helyeken elvész a részletekben Több fontos résszel bővítette 2008-as első kiadású könyvét Sós Péter János. A tavaly megjelent #mindennapipr – Gyakorlati Public Relations a webkorszakban című könyve kezdőknek ma is alapmű, jóllehet valóban csak alapot ad. A könyv a két kiadás között eltelt kilenc év […]

Tovább »

 
 

PR-ESZKÖZÖK CSOPORTOSÍTÁSA

A public relations szakma gyakorlói által használt eszközök három csoportba sorolhatók – a kommunikáció alaptípusának megfelelően személyes, csoport és tömegkommunikációs pr-eszközöket ismerünk. A személyes kommunikáció eszközei: A pr-film (13 műfaj) Chat Egy embernek küldött sms Előadás Levelezés Meghívó Névjegykártya Névre szóló e-mail Párbeszéd Személyre szóló oklevél Személyre szóló pr-ajándékok Telefax Telefonbeszélgetés Üdvözlőkártya A csoportkommunikáció eszközei: […]

Tovább »