HA BEÜT A KRÍZIS

 „Minden probléma, minden válság másfajta megoldást igényel, egyvalami közös bennük: a kommunikáció szükségessége” – olvashatjuk P. F. Anthonissen Kríziskommunikáció című könyvében. Az elméleti tudás egy jó alap és persze rendkívül fontos, de akik a gyakorlati életből vett példákkal, hazai szakemberek személyes tapasztalataival szeretnék kiegészíteni tudásukat, itt a remek lehetőség: a „Kríziskommunikáció Meetup” egy minikonferencia sorozat keretében, tíz alkalommal hónapról hónapra járja körbe, mit is kell tennünk, ha beüt a krízis.

A 2013 januárjában indult „Kríziskommunikáció Meetup” elnevezésű rendezvénysorozat 10 alkalommal, minden hónapban egy-egy kiemelt kríziskommunikációval kapcsolatos témával ismerteti meg az érdeklődőket, akik között Pr, marketing és kommunikációs szakembereket valamint kommunikáció szakos egyetemistákat is találunk. A Garibaldi Bisztró elegáns különterme kiváló helyszíne volt a keddi III. Kríziskommunikáció Meetupnak, aminek témája: „Miből lesz a cserebogár? Amiből a hír készül…” Meghívott előadók: Haász János, az index.hu gazdasági rovatvezetője, valamint Dr. Csorbai Hajnalka, adatbányász voltak. Az előadók bemutatása, az est lebonyolítása és szervezése Vas Dóra nevéhez fűződik, aki immár harmadik alkalommal volt a Meetup szervezője. Először 18 órai kezdettel Haász János előadását hallgathattuk meg, aki a prezentáció fonalán haladva a vázlatpontokat saját tapasztalataival egészítette ki. Előadásában kifejtette a cikk fogalmát és fajtáit, a heti tervezés fontosságát, a forrás védelmét, valamint magát az információforrást, mint legfontosabb tényezőt. Megtudtuk azt is, ha forrásra van szükségünk, alternatív megoldásként milyen hasznosak a közösségi oldalak adatbázisai, főképp a rég elfeledett iwiw oldalak árulkodnak a manapság facebookon már kevésbé felvállalt ismeretségek és kapcsolatok leleplezésére. Kiemelte, hogy a legrosszabb, amit egy vezető krízis helyzetben megtehet, ha nem kommunikál. Amikor a telefonon, e-mailben és számos csatornán felkeresett vezető fél óra leforgása alatt éppen nincs bent az irodájában, éppen tárgyal, vagy elutazott három hétre csakhogy néhányat említsünk a leggyakoribb válaszok közül. Ezt követte Dr. Csorbai Hajnalka előadása – „Árulkodó cégadatok” címmel, és bár nagyrészt számokra és statisztikai adatokra támaszkodott, interaktív, élvezhető és különösen hasznos volt. Választ kaptunk rá, hogyan értelmezzük egy-egy cég adatait, milyen forrásadatbázisokat használjunk, milyen negatív listákon tudunk utána nézni, melyik cégnek van tartozása, ki ellen folyik eljárás. A két előadás ott fonódott össze, ahol olyan cégek adatait vizsgáltuk meg, akikről az index.hu-n korábban cikkek is jelentek meg. A kávészünetet kötetlen beszélgetés követte, a közönség soraiból záporoztak a kérdések: Vajon a krízisek tényleg jobban kedvelik-e a hétvégéket? Gyakori a péntek délután kitört válság vagy, hogy miért a negatív hírek vannak többségben? Néhány szerencsés tombolán nyert ajándékkal, de mindannyian hasznos információkkal és tippekkel távoztunk az eseményről, és várjuk következő, IV. Meetupot április 30-án, aminek témája: „hoaxok és mémek megjelenése a krízisekben”.

Author: Pirik Fanni

pirik.fanni@gmail.com